معماری اصیل اسلامی و ایرانی در طرح نهضت ملی مسکن لحاظ شود
معماری اصیل اسلامی و ایرانی در طرح نهضت ملی مسکن لحاظ شود

استاندار فارس گفت: ما به داشتن یک معماری اصیل اسلامی و ایرانی افتخار می کنیم و این معماری را باید در طرح نهضت ملی مسکن نیز لحاظ کنیم.

به گزارش پگاه خبر، دکتر محمد هادی ایمانیه، شامگاه یکشنبه در آیین تجلیل از دست اندرکاران طرح نهضت ملی مسکن استان فارس در شیراز افزود: می‌توان نمادی متفاوت از آنچه از فرهنگ غرب به ما به ارث رسیده را در این طرح بزرگ اجرا کنیم.

وی ادامه داد: یک نماد دیگر از زندگی ایرانی و اسلامی توجه به فضای سبز است که در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن باید به این مساله مهم هم توجه شود.
استاندار فارس اظهار کرد: علاوه بر این، باید در کنار هر یک از این مجتمع های مسکونی که ساخته می‌شود فضاهایی مانند مسجد، مدرسه، کتابخانه و پاسگاه انتظامی نیز پیش بینی شود.
دکتر ایمانیه گفت: در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن باید با رعایت اصول ساخت و ساز به صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب، برق، گاز کمک کرد و علاوه بر این از انرژی خورشیدی نیز غافل نشد.
تحقق مهاجرت معکوس با ساخت مسکن روستایی
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار توجه جدی متولیان امر نهضت ملی مسکن به ساخت مسکن در روستاها شد و گفت: قطعا توجه به این نیاز مهم روستائیان در کنار ایجاد اشتغال برای آنها به تحقق مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها کمک خواهد کرد.
ایمانیه افزود: هفته گذشته مصوب کردیم که ساخت ۱۲۰ هزار مسکن روستایی در استان در دستور کار قرار گیرد که تامین زمین با الحاق روستاها به شهرها (به جز شهر شیراز) در همین راستا است.
وی ادامه داد: امروز یکی از اصلی ترین مشکلاتی که اغلب مردم با آن دست به گریبان هستند بحث مسکن است و در برخی شهرها هزینه مسکن به طور متوسط نیمی از هزینه زندگی مردم را شامل می شود.
استاندار فارس اظهار کرد: بنابراین حل مساله مسکن باید اولویت اول یا دوم باشد و از همین روی دولت سیزدهم تامین مسکن اقشار مختلف جامعه را در دستور کار خود قرار داده و در برخی جلسات شورای مسکن کشور که شرکت می‌کنیم از نزدیک شاهد حساسیت رییس جمهور نسبت به بحث مسکن هستیم.
انتهای پیام/