سال شکوفایی عمرانی در شهرداری منطقه ۹ باعث رضایتمندی مردم است
سال شکوفایی عمرانی در شهرداری منطقه ۹ باعث رضایتمندی مردم است

رئیس کمیسیون محرومیت زدایی شورای اسلامی شهرشیراز گفت: فعالیتها و اقدامات عمرانی صورت گرفته در منطقه ۹ باعث رضایتمندی مردم شده و امسال شاهد شکوفایی عمرانی در این‌منطقه هستیم.

به گزارش خبرنگار پگاه خبر،  سیده مریم حسینی در جمع  خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شورای اسلامی دوره ششم، ابراز داشت: اقدامات صورت گرفته در شهرداری شیراز برای تمام کشور زبانزد است و برای مثال احداث ۳۸ تقاطع و زیرگذر در سطح شیراز است که در دوره ششم ساخته شده یا در حال احداث است.
وی به وظایف کمیته محرومیت زدایی اشاره و بیان کرد: تفکر مدیریت شهری و استان را باید به سمت محرومیت زدایی برد که می تواند الگوی مناسبی در جهت عدالت جویی و امنیت در کشور باشد.
حسینی در ادامه به رویکرد شهرداری منطقه ۹ اشاره و اظهار داشت: در سال جدید سرانه عمرانی در منطقه افزایش خواهد یافت و همچنین در منطقه  فضای سبز و پارک ۲۴۰هکتاری شامل تفرجگاه چنار راهدار، پارک محله سجادیه، بوستان خانواده، و پارک مادرو کودک به فاز اجرایی خواهند رسید.
در ادامه نشست شهردار منطقه ۹ با بیان اینکه بودجه منطقه در سال جدید افزایش یافته است، گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان ۲۴ میلیارد تومان بودجه محرومیت زدایی منطقه ۹ بود که با بخش انتقالی از ۱۴۰۱ در مجموع به ۳۸ میلیارد تومان رسید و این پروژه ها در شهرکهای رضوان، سامان،  مهدی اباد، حجت اباد  و….اجرا شد.
عبدالصالح رستم زاده ادامه داد: در سطح منطقه تا کنون نزدیک به ۵۹ درصد تحقق بودجه داشته ایم و ریز پروژه ای که انجام نشده باشد در منطقه وجود ندارد.
این مقام شهری در منطقه ۹ عنوان داشت:  بیش از ۲۴ هزار متر مربع پیاده رو سازی، پروژه لوله گذاری در مهدی آباد برای دفع آب های سطحی از اقدامات مهم شهرداری در محلات هدف بوده است.
وی به افزایش بودجه منطقه اشاره کردو افزود: بودجه این‌منطقه به ۷۸میلیارد تومان افزایش یافته است که بالاترین نرخ رشد در بین مناطق شهرداری است.
شهردار منطقه ۹ گفت: با این افزایش بودجه وارد فاز جدیدی از محرومیت زدایی می شویم و ارجحیت کاربه احداث بوستان در محلات هدف می باشد.
رستم زاده خاطر نشان کرد: افزایش سرانه فضای سبز منطقه در دستور کار قرار گرفته و پس از انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی بوستان یک هکتاری فناوری و بوستان خانواده در سال جدید آغاز می شود.
به گفته شهردار منطقه ۹، تفرج گاه چنارراهدار یکی از بی نظیرترین بوستانها برای مردم شیراز  و طراحی آن یک بوستان فراشهری و عامل جذب گردشگر به شیراز و منطقه ۹می شود.
وی تصریح کرد: بوستان طلاییه که سالها عملیات اجرایی ان متوقف شده بود با پیمانکار جدید و اعتبار ۱۰۰میلیاردتومان شروع به ساخت خواهد شد.
رستم زاده افزود: مناسب سازی پیاده روهای سطح منطقه برای افراد توان خواه با حضور سه پیمانکار در حال انجام است و سعی میکنیم معبری که پیاده رو خاکی باشد، در سطح منطقه نداشته باشیم.
وی با بیان اینکه توسعه امکانات و اماکن ورزشی در حوزه شهرداری نیست ولی در جهت رفع محرومیت زدایی و توسعه منطقه درسال جدید اقدام به ساخت سه سوله ورزشی در شهرک امام حسین (ع) و شهرک رضوان کرده ایم.
انتهای پیام/