توزیع میوه طرح تنظیم بازار استان فارس آغاز شد
توزیع میوه طرح تنظیم بازار استان فارس آغاز شد

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت:از ۲۶ اسفندماه توزیع میوه سیب و پرتقال طرح تنظیم بازار در سطح استان آغاز شده است.

به گزارش پگاه خبر، سیدکاظم موسوی ابراز داشت: بر اساس تصمیم کمیته راهبری تنظیم بازار استان فارس قیمت مصوب برای عرضه سیب زرد و قرمز با کیفیت مناسب ۳۲ هزار و ۹۰۰ تومان، پرتقال تامسون ۱۸هزار و ۳۰۰ تومان و پرتقال والنسیا ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده است.
وی ابراز داشت: توزیع میوه در سطح استان فارس در بیش از ۱۰۰ نقطه انجام می شود و عرضه تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.
موسوی افزود: بمناسب ماه مبارک رمضان در طرح تنظیم بازار ایام پایانی سال ۱۴۰۲ و نوروز ۱۴۰۳ خرما نیز پیش بینی شده بود که از ۲۱اسفندماه توزیع خرما آغاز شده و باتوحه به استقبال مردم ادامه دارد.
وی افزود: در این طرح خرما کبکاب ۴۰درصد پایین تر از بازار و با نرخ ۵۴هزار و ۵۰۰ تومان و خرما مضافتی ۲۵درصد پایین تر از بازار و با نرخ ۸۵هزار تومان عرضه می شود.
وی ادامه داد: کارگروه تنظیم بازار میوه شب عید و خرما با حضور دستگاه های اجرایی مختلف از جمله استانداری، جهاد کشاورزی، سازمان صمت و دیگر دستگاه های مرتبط مسئولیت راهبری تنظیم بازار را برعهده دارد و اتحادیه تعاون روستایی استان فارس نیز به عنوان بخش خصوصی مجری تامین محصولات کشاورزی طرح بوده است.

انتهای پیام/