شیراز مهیای میزبانی زائران و مسافرین / حرکت شهرداری به سمت جلب اعتماد مردم
شیراز مهیای میزبانی زائران و مسافرین / حرکت شهرداری به سمت جلب اعتماد مردم

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در بازدید از کمپ نوروزی زیباشهر و باغ جنت به تلاش‌های صورت گرفته توسط معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در این معاونت صورت گرفته که توقع ما را زیاد کرده و می‌توان دید که کل مجموعه همراه با برنامه کار می‌کنند و سال آینده را می توان سال نهضت خدمات شهری شهرداری شیراز نام برد.

به گزلرش پگاه خبر، مسعود زارعی  اقدامات انجام شده را مورد توجه قرار داد و افزود: شهرداری به سمت جلب اعتماد مردم حرکت کرده است به طوری که روزانه بیش از ۷۰۰ تماس با سامانه ارتباطات مردمی شهرداری برقرار می‌شود که بالای ۹۵ درصد آن مربوط به خدمات شهری است و این جز اعتماد مردم به این مجموعه نیست و مردم با تماس های خود، تغییرات و پیگیری های صورت گرفته از سوی شهرداری را لمس می‌کنند.

وی ادامه داد: ۱۵ پروژه کلان در حوزه خدمات شهری شهرداری شیراز است که سال آینده را می‌توان سال نهضت خدمات شهری نامید و با توجه به اینکه پایتخت زیست‌محیطی آسیا نیز هستیم، باید ویژه برنامه‌های مختلف با نگاه کلان تدوین شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: امسال با بودجه تخصیص یافته به حوزه خدمات شهری که محقق شد و این باعث ارائه خدمات بهتر به مردم توسط شهرداری بود که باید در یک برنامه جامعه برای سال آینده توسط معاونت خدمات شهری استمرار یابد.

وی کاهش آسیب های اجتماعی در چهارشنبه آخر سال را مورد توجه قرار داد و ابرازداشت: آمار مصدومان در شهر شیراز از ۴۰ نفر در دوسال گذشته به ۱۸ نفر در سال گذشته و امسال به ۸ نفر بدون فوتی رسیده است،که این نشان از کارهای انجام شده در شهر است که باعث کاهش آسیب های اجتماعی گردیده است.

زارعی، عنوان کردن برنامه های شهرداری در مدارس برای ارتقاء فرهنگ شهروندی و آموزش دانش آموزان را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: وقتی با دانش آموزان صحبت می‌شود، دیدگاه آنها نسبت به شهر و برنامه های انجام شده عوض می‌شود کما اینکه با هزاران دانش آموز صحبت شده است.

وی ادامه داد: حجم کار در شهرداری شیراز خیلی بالا است و اینکه بتوانیم با مردم ارتباط بگیرم و اعتماد آنان را جلب کنیم و برای آنان توضیح دهیم که به طور مثال راه اندازی بازارچه های محلی کار ارزشمندی است.

وی در پایان به بودجه معاونت خدمات شهری و محیط زیست اشاره کرد و افزود: اگر تنها ده درصد بودجه سال آینده محقق شود، حقیقتا کارهای بسیار ماندگاری می‌توان انجام داد کمااینکه شهرداری شیراز در کارهای عمرانی نمره بسیار بالا و قابل قبولی دارد.

سومین حرم اهل بیت علیهم السلام آماده استقبال از زائران ومسافران نوروزی

افسانه خواست خدایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: الحمدالله ایراداتی که در دو سال گذشته در کمپ نوروزی زیباشهر و جنت بود برطرف شده و امروز در کمپ جنت یک جلوه زیبای بصری را برای زائران، گردشگران و مسافران به شهر شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام را شاهد هستیم که نشان از هماهنگی و مدیریت معاونت خدمات شهری شهرداری و شهرداری مناطق دارد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد، تلاش ها و فعالیت های بسیاری توسط ستاد بحران شهرداری در این مجموعه انجام شده است که واقعا محرز و مشخص است که بحمدالله فضای بسیار شایسته برای زائران و مسافران فراهم شده است که، می‌توان گفت معاونت خدمات شهری و محیط زیست در حوزه خدمت رسانی به زائران و مسافران گامی بزرگ برداشته است.

خواست خدایی با اشاره به اینکه این مکان علاوه بر اینکه ستاد نوروزی است، یک پایگاه و زائرسرا برای زائرین حرم امام آقا اباعبدالحسین (ع) نیز می‌باشد، افزود: غیر از اینکه در زمان فروردین و نوروز فعالیت دارند، در ایام اربعین حسینی هم خدمات بسیار ویژه ای به زائرانی می‌دهند که از شهر شیراز عبور خواهند کرد و این نشان می‌دهد که هر ۶ ماه یکبار در این مکان خدمات ویژه به زائرین و مسافران داده می‌شود.

او به بازدیدهای نظارتی در سال اول شورا از این مکان اشاره کرد و افزود: در بازدید های سال اول شورا در این نقطه، فضایی به عنوان حمام به صورت سیار تعیین شده بود که مشکلات زیادی برای مسافران ایجاد می‌کرد و امروز می‌بینیم که یک فضای بسیار خوبی ساخته شده است که نمونه ای از فعالیت های بسیار خوب شهرداری است.

وی به فعالیت های در طول ایام نوروز اشاره کرد و گفت: ستاد عالی نظارت و ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز با حمایت کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی، کاملا در خدمت رسانی به مردم فعال خواهد بود.

در این بازدید رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر عنوان کرد: همکارانی که در شهرداری برای میزبانی مسافرین و زائرین شیرازی خدمت می کنند نوروزبانان بی نوروز هستند که همیشه شهر شیراز را همراهی می کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم مجموعه اقداماتی که در شورای اسلامی شهر و با تأکیدات شهردار صورت پذیرفته سبب شود سالی متفاوت را تجربه کنیم.

خوشبخت در این مکان نیز ضمن تقدیر از تلاش های شهرداران و همکاران مناطق ۳ و ۴ عنوان کرد: با مشخص شدن نقاط ضعف در ستاد خدمات سفر در سال گذشته برنامه ریزی بسیار مناسبی برای رفع مشکلات صورت پذیرفت که این تلاش های شبانه روزی سبب شد پیش از برنامه زمانبندی به آمادگی برای میزبانی از مهمانان برسیم.

وی دیوارگذاری اطراف محل اسکان، مخازن آب ۴۰هزار لیتری، احداث سرویس های بهداشتی، رنگ آمیزی و بهسازی کانکس ها، تقویت روشنایی ها و ایجاد فضای سبز را از جمله اقدامات انجام شده در محل اسکان جنت و زیباشهر عنوان نمود.

افضلی شهردار منطقه ۳ شهرداری شیراز نیز در حاشیه این بازدید ضمن تبریک تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت گفت: تمام تلاش کارکنان خدوم شهرداری در راستای این است که بتوانیم مهمان نوازی خوبی از مهمانان و مسافرین نوروزی داشته باشیم.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل نیز در این بازدید اصلاحات صورت گرفته را نتیجه نظر سنجی از مسافرین، تحلیل تماس های دریافتی در سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ و مطالعات و پژوهش صورت گرفته از تجارب قبلی دانست و افزود: در رفع ایرادات هم گزارشات ستاد عالی نظارت بر خدمات و هم نظرسنجی علمی و پژوهشی انجام شده در سال گذشته اثربخش بوده است.

رضا جاویدی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات شهرداری شیراز استفاده هوشمندانه از سامانه ۱۳۷ بود که فعالیت ۲۴ ساعته و راهنمایی دقیق مهمانان سبب شد که استقبال زیادی از این سامانه صورت بگیرد و تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا همه بتوانند امسال نیز از این سامانه بهره لازم را ببرند.

انتهای پیام/