تکریم ارباب رجوع در همه ابعاد و اشکال آن در سند تحول و تعالی قوه قضاییه مورد تأکید قرار گرفته است
تکریم ارباب رجوع در همه ابعاد و اشکال آن در سند تحول و تعالی قوه قضاییه مورد تأکید قرار گرفته است

در سفر رئیس کل دادگستری استان فارس به شهرستان سروستان دیدار با مراجعان عمومی و پیگیری مشکلات حقوق و قضایی مردم، بررسی روند خدمت رسانی قضایی و بهره برداری از بخش الحاقی ساختمان دادگستری شهرستان سروستان انجام شد.

به گزارش پگاه خبر، در سفر یک روزه رئیس کل دادگستری استان فارس به شهرستان سروستان ، نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس ضمن دیدار با قضات و کارکنان این حوزه قضایی و همچنین دیدار با مراجعان، ساختمان الحاقی دادگستری سروستان را افتتاح کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با اشاره به اینکه در سند تحول قوه قضائیه تکریم ارباب رجوع در همه ابعاد و اشکال آن مورد تأکید قرار گرفته است گفت: تکریم اصلی ما در رسیدگی به موقع به پرونده ها و اجرای قانون و تحقق عدالت است اما لازم است برخورد مناسب با مراجعان و آماده سازی اماکن قضایی مناسب برای انجام امورات قضایی مردم نیز در دستور کار قرار گیرد.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان بهترین عبادت در این ایام را خدمت خالصانه به مردم خواند و افزود: مسئولین در هر منصب و مرتبه ای برای خدمت به مردم در جایگاه مسئولیتی قرار گرفته اند و باید همواره خادم و پاسخگوی مردم باشند.
وی در حاشیه بازدید از حوزه قضایی شهرستان سروستان بر فعالیت جهادی مسئولین بخصوص همکاران در دادگستری های استان در راستای کاهش فشار های اقتصادی بر مردم تأکید کرد و افزود: بر همه آشکار است که دشمنان انقلاب و این مرز و بوم امروز از طریق جنگ اقتصادی تلاش می کنند مقاومت ملت سربلند ایران را بشکنند؛ اما مردم با حضور در انتخابات نشان دادند همواره پشتیبان و حامی نظام و انقلاب هستند و هرگز هویت دینی و ملی خود را در جنگ اقتصادی و رسانه ای به دشمن نمی بازند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مسئولان قضایی ، اجرایی و انتظامی شهرستان سروستان به روز رسانی سند تحول و تعالی قوه قضائیه با نظارت عالی رئیس قوه قضائیه را اقدام بزرگی در راستای جهش دستگاه قضایی کشور خواند و خاطر نشان کرد تحولات صورت گرفته در سالهای اخیر در همه حوزه های بخصوص تکریم ارباب رجوع ، عمران و ارائه خدمات نوین قضایی در بستر های الکترونیکی نشان دهند عزم مدیران دستگاه قضایی برای خدمت رسانی بهتر به مردم است .
وی تکریم ارباب رجوع را یکی از مهمترین برنامه های طرح تحول در دستگاه قضایی خواند و با بیان اینکه احترام به ارباب رجوع و رعایت حرمت و کرامت انسانی مراجعان همواره مورد تأکید است گفت: دادگاه ملجاء و پناهگاه مردم است بنابراین باید ضمن تلاش در راه تأمین سلامت ، صلابت و استقلال دستگاه قضایی رسیدگی سریع به محرومین و مستضعفین و کسانی که به هر طریق مورد ظلم واقع شده اند را با خدمت جهادی خود در دستور کار قرار دهیم.
رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین در جمع قضات ، کارکنان دادگستری ، اعضای شوراهای حل اختلاف و داوری سروستان برحضور همکاران در شیفت های کاری در ایام نوروز به منظور دسترسی مردم به خدمات قضایی تأکید کرد.
گفتنی است در ادامه سفر رئیس کل دادگستری استان فارس به شهرستان سروستان مشکلات حقوق و قضایی ۱۳ نفر مراجعان توسط نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس بررسی و مطابق قانون دستوراتی در راستای حل مشکلات مطرح شده صادر شد .
در پایان این سفر، بخش الحاقی ساختمان دادگستری شهرستان سروستان به مساحت ۴۲۰ متر مربع در دو طبقه توسط رئیس کل دادگستری استان فارس مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/