عرضه خرمای تنظیم بازار در فارس آغاز شد
عرضه خرمای تنظیم بازار در فارس آغاز شد

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس از آغاز عرضه خرما در این استان خبر داد.

به گزارش پگاه خبر، دکتر سیدکاظم موسوی گفت: بمناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان عرضه خرما طرح تنظیم بازار آغاز شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این طرح خرما کبکاب در ظرف های کریستالی یک کیلویی با کیفیت مناسب با نرخ ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان و خرما مضافتی هر کیلو ۸۵ هزار تومان عرضه می شود که نسبت به نرخ بازار حداقل ۳۵درصد پایین تر است.

موسوی ادامه داد :برای عرضه در سطح استان فارس بیش از ۱۰۰نقطه از جمله مراکز عرضه مستقیم میوه از مزرعه تا سفره پیش بینی شده و امکان همکاری با فروشگاه های بزرگ برای عرضه خرما طرح تنظیم بازار وجود دارد.

وی ادامه داد: کارگروه تنظیم بازار میوه شب عید و خرما با حضور دستگاه های اجرایی مختلف از جمله استانداری، جهاد کشاورزی، سازمان صمت و دیگر دستگاه های مرتبط مسئولیت راهبری تنظیم بازار را برعهده دارد و اتحادیه تعاون روستایی استان فارس نیز به عنوان بخش خصوصی مسئولیت اجرای طرح را بر عهده دارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس در ادامه به تامین و توزیع میوه طرح تنظیم بازار پایان سال ۱۴۰۲ و نوروز ۱۴۰۳اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح در استان فارس بیش از یک هزار تن سیب و پرتقال پیش بینی شده که پس از قیمت گذاری و بر اساس مصوبه کارگروه راهبری تنظیم بازار میوه طرح آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/