دبیرخانه انجمن نخبگان شاهد و ایثارگر فارس راه اندازی شد
دبیرخانه انجمن نخبگان شاهد و ایثارگر فارس راه اندازی شد

سردار «بیانی» گفت: انجمن نخبگان شاهد و ایثارگر استان فارس با هزار نفر عضو، پس از سال‌ها نیمه فعال بودن دوباره آغاز به کار کرد.

به گزارش پگاه خبر، سردار «ابراهیم بیانی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در آیین تاسیس کارگروه هنر و فرهنگ انجمن نخبگان شاهد و ایثارگر فارس اظهار داشت: در مسائل گوناگون بنیاد شهید و امور ایثارگران نیازمند کمک و همراهی اعضای جامعه ایثارگری است و نقش آفرینی ایثارگران و فرزندان شاهد در حوزه‌های مهمی همچون مسکن، اشتغال، معیشت، فرهنگی و هنری، قضایی راهگشا خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه دبیرخانه انجمن نخبگان شاهد و ایثارگر فارس مجددا راه اندازی شد، ادامه داد: در این انجمن، هزار نفر از جامعه ایثارگری فارس در تخصص‌های متعدد ثبت نام کرده بودند که انجمن پس از سال‌ها نیمه فعال بودن دوباره آغاز به کار کرده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه با حضور متخصصان ایثارگر یقینا آسیب شناسی حوزه ایثار و شهادت انجام خواهد شد، تاکید کرد:در سه مقوله ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، غنی سازی اوقات فراغت جامعه ایثارگری و اشتغالزایی نیازمند کمک نخبگان جامعه شاهد و ایثارگر استان هستیم که امیدواریم با تشکیل کار گروه‌های تخصصی ذیل انجمن، بتوانیم به سمت هدف‌های والا گام برداریم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در بخش دیگری از سخنان خود بر ترویج هنر سالم و سازنده اسلامی و ایرانی تاکید کرد و اظهار داشت: با استفاده از زبان گویا و رسا «هنر» می‌توان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات موثری انجام داد از این رو آماده حمایت و استفاده از ظرفیت ویژه هنرمندان ایثارگر و شاهد در کنار سایر هنرمندان هستیم.
وی نیز در ادامه این جلسه به بررسی جایگاه فرهنگ و هنر در جوامع پرداخت و بیان کرد: سه سپهر صنعت، علم و فرهنگ در هر جامعه‌ای وجود دارد که صنعت و علم منجر به ثروت می‌شود از این رو ثروت باید به هویت تبدیل شود چراکه همه جوامع بدون هویت نمی‌توانند به سرمنزل مقصود برسند بنابراین اهمیت فرهنگ بسیار قابل توجه است.
سردار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت را باید ترویج داد و در این بهبوهه جنگ شناختی، قهرمانانی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید حاج عبدالله اسکندری و… را به جوانان معرفی کرد چراکه اگر توانایی هویت سازی نتوانیم به نسل جوان هویت عالی را ثبات نکنیم، باعث دوری جوانان می‌شود.
این استاد دانشگاه، هنر را اثر گذار دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب با هنرمندان تمامی عرصه‌ها جلسات مستمر و دائمی دارند که نشان از اهمیت پرداختن به مقوله هنر دارد.
بنابه گفته این مقام مسئول، نخبه حقیقی فرصت مدار، خستگی ناپذیر و خلاق بوده و مهم‌ترین ویژگی آن‌ها انتخاب متفاوت‌ترین راه است از این رو نخبگان عرصه هنر باید فرهنگ شهدا را برجسته کنند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه از آثار هنرمندان شاهد و ایثارگر فارس حمایت می‌کنیم، گفت: از تدوین کتاب دفاع مقدس، فعالیت‌های هنری و آثار هنرمندان شاهد و ایثار فارس حمایت خواهیم کرد و در زیباسازی ۱۶۰ یادمان شهید گمنام استان فارس نیز می‌توان از هنر این قشر بهره برد.
سعیدرضا کامرانی دبیرکارگروه هنر و فرهنگ انجمن نخبگان شاهد و ایثارگران فارس نیز در این نشست به بیان اهمیت جایگاه هنر در جامعه پرداخت و ظرفیت عظیم هنرمندان ایثارگران استان پرداخت.
انتهای پیام/