طرح نوروزی پلیس در فارس آغاز شد
طرح نوروزی پلیس در فارس آغاز شد

فرمانده نیروی انتظامی فارس گفت: تمام دستگاه‌های انتظامی و امدادی فارس برای ایام نوروز در امادگی کامل به سر می برند.

به گزارش خبرنگار پگاه خبر، سردار رهام بخش حبیبی در رزمایش آغاز طرح نوروزی پلیس با اشاره به اینکه شروع ماه رمضان و بهار طبیعت همزمان شده است، ابراز داشت: تمام سازمان‌ها و ادارات مأموریت دارند به عنوان یک خدمتگزار در خدمت مردم باشند تا مردم در این ایام آرامش داشته باشند.

وی تصریح کرد: کمتر از ۱۰ درصد رانندگان با تخلف رانندگی، جان مردم را به خطر انداخته و به آنان آسیب‌ می‌زنند که طبق قانون با آنان برخورد می‌شود.

حبیبی با اعتراض به این که چرا قوانین راهنمایی و رانندگی ما مانند بسیاری از کشورها بازدارنده نیست، بیان داشت: به نظر می‌رسد قانون بازدارنده نیست به حدی که فرد متخلف دوباره به خود اجازه می‌دهد تخلف کند و از مأمور پلیس می‌خواهد که طبق قانون جریمه کرده و برود.

 فرمانده نیروی انتظامی فارس ادامه داد:ما مخالف شادی و آرامش مردم نیستیم و با کسانی که طی این ایام می‌خواهند آرامش و آسایش را از مردم بگیرند، برخورد خواهد شد و خودشان تحویل مأموران قضایی شده و خودرویشان هم تا پایان تعطیلات نوروز توقیف می‌شود.

وی از فعالیت ۲۵ خودرو پلیس نامحسوس از روز ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

حبیبی افزود: ۲۲ ایستگاه پلیس راهور، ۱۰۷ گشت خودرویی، ۱۱۲ گشت موتوری، ۲۶۹ نفر گشت پیاده و… طی ایام نوروز در خدمت مردم خواهد بود که البته این آمار به جز آمار شهرداری، راهداری و هلال احمر خواهد بود.

فرمانده انتظامی فارس همچنین به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و اظهارداشت: قوانین هیچ دینی بهتر از دین اسلام برای آرامش، آسایش و خوشحالی مردم وضع نشده است و هرجایی که اصرار بر انجام فریضه‌ای شده است، آسایش و خوشحالی مردم در نظر گرفته شده است و هر جا هم منعی شده است آن هم برای آرامش مردم است.

وی تصریح کرد: اگر اعلام می‌کنیم روزه‌خواری در ملأعام ممنوع است،  انتظار می‌رود هم کسانی که دینشان اسلام نیست و هم مسافران و بیماران به این قضیه توجه داشته باشند و آن را رعایت کنند.

به گزارش پگاه خبر، در ادامه این مراسم رژه خودروها و موتورهای انتظامی، راهنمایی و رانندگی، راهداری، اورژانس، راهداری و آتش‌نشانی برگزار شد و کشفیات پلیس امنیت عمومی در حوزه مواد محترقه و دستگیری اراذل و اوباش، کشفیات پلیس آگاهی و فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز، کشفیات کالای قاچاق و هشدار در خصوص چهارشنبه آخر سال و همچنین اجرای طرح آرامش در شهر(جمع‌آوری معتادان متجاهر، کشفیات مواد مخدر) برگزار شد.

انتهای پیام/