آمادگی سازمان اتش نشانی شیراز در اجرای پویش چهارشنبه سوری اصیل/ همایش یک هزار نفری دانش آموزان شیرازی  در سایت اموزشی ایستگاه آتش نشانی ۱۴ شهرک والفجر شیراز برگزار شد
آمادگی سازمان اتش نشانی شیراز در اجرای پویش چهارشنبه سوری اصیل/ همایش یک هزار نفری دانش آموزان شیرازی  در سایت اموزشی ایستگاه آتش نشانی ۱۴ شهرک والفجر شیراز برگزار شد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: ما نمی توانیم‌مخالف شادی مردم باشیم اماباید این مراسم با اصالت واقعی خود که انجام مراسمات پریدن از روی اتش، صله رحم و برخی از سنتهای دیگر بوده است اجرا شود تا شاهد اتفاقات تلخ و ناگوار برای همشهریان نباشیم.

به گزارش خبرنگار پگاه خبر، هادی عیدی پور در جمع خبرنگاران با اشاره به اماده باش نیروهای اتش نشانی شیراز در چندروز اینده ومراسم چهارشنبه سوری،  ابراز داشت: دومین سالی است که پویش چهارشنبه سوری اصیل در شیراز اجرا می شود و آمادگی کامل در برابر مقابله با هر نوع حادثه را در دو روز منتهی به چهارشنبه سوری آخر سال را داریم.

وی ضمن توصیه و هشدار به شهروندان درخصوص خطرات ناشی از چهارشنبه پایان سال و رعایت مسائل ایمنی در این آیین سنتی بیان داشت: به دلیل افزایش آگاهی مردم در طول یکسال گذشته ۲۷۵هزارو ۹۱۴ با سامانه اتش نشانی تماس گرفته شده که این امار نسبت به سال گذشته ۱۷درصد افزایش داشته است.
عیدی پور ادامه داد: با توجه به اینکه مردم از گسترش دامنه خدمات آتش نشانی مطلع هستند، تعداد کل حوادث تا پانزده اسفند سال جاری ۲۳ هزار و ۵۱۴ مورد بوده که در مقایسه با سال گذشته با ۲۱ هزار و ۱۹۷ مورد افزایش ۱۰ درصدی داشته ایم.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به اجرای دومین سال برگزاری پویش چهارشنبه سوری تصریح کرد: امسال دومین سالی است که پویش چهارشنبه سوری اصیل را دنبال می‌کنیم، در سال گذشته با اجرای این پویش شاهد کاهش ۵۹درصدی حوادث بودیم.
وی خاطرنشان‌کرد: با توجه به رویکرد سازمان در حوزه فرهنگ سازی و ایمنی و آتش نشانی سه پویش نجات طبیعت، زمستان ایمن و شاد و دومین مرحله پویش چهارشنبه‌سوری اصیل را امسال اجرا کرده‌ایم.

همایش یک هزار نفری دانش آموزان شیرازی با موضوع آموزش پیشگیری از مخاطرات چهارشنبه سوری در سایت آموزشی ایستگاه آتش نشانی ۱۴ شهرک والفجر شیراز برگزار شد.

در ادامه این مراسم همایش یک هزار نفری دانش آموزان شیرازی  در سایت اموزشی ایستگاه آتش نشانی ۱۴ شهرک والفجر شیراز برگزار شد و مدیرکل آموزش و پرورش فارس در این همایش گفت: معلمان یکی از موثرترین قشرها در امر فرهنگ سازی جامعه از طریق آموزش به دانش آموزان هستند لذا در استان فارس، ما از ظرفیت ۹۵۰ هزار نفری دانش آموزان برای پیشگیری از مخاطرات چهارشنبه سوری ونهادینه کردن فرهنگ صحیح آن استفاده خواهیم کرد.
فرشید قاسمی اظهار کرد: فرهنگ سازی در لذت بردن از سنت چهارشنبه‌ سوری آخر سال، بسیار موثر خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: دانش آموزان با عنوان سفیر هدایت و آموزش می توانند با تلاش و فعالیت در بین همسالان و در سطح جامعه در تحقق سلامت و ایمنی این سنت باستانی موثر باشند.
وی با ترغیب دانش آموزان به رعایت نکات ایمنی در برنامه چهارشنبه سوری گفت: دانش آموزان می توانند با تهیه فیلم از مراسم سنتی و ایمن چهارشنبه سوری و ساخت کلیپ یک دقیقه‌ای و ارسال آن در شبکه شاد، در پویش «پیشگیری از مخاطرات چهارشنبه سوری» مشارکت کنند و از جوایز مربوطه بهره مند شوند.
رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش فارس، اظهار کرد: بیش از یک هزار نفر از دانش آموزان پسر متوسطه اول از نواحی چهارگانه شیراز در این همایش آموزشی حضور دارند و به فراگیری آموزش های لازم می پردازند.
فاطمه قاسمی افزود: در این اجتماع یک هزار نفری دانش آموزان شاهد آموزش های عملی در خصوص چگونگی مواجهه با حوادث ناشی از چهارشنبه سوری فرا گرفتند.
وی ادامه داد: در این همایش آتش نشانان با اجرای حرکاتی نمایشی عملیات امداد و نجات را برای دانش آموزان اجرا کردند.
قاسمی گفت: نحوه اطفای حریق، صعود و فرود آتش نشانان، استفاده از خاموش کننده های دستی، کمک به مصدومین و ….، از جمله مواردی بود که در این همایش آموزشی به آن پرداخته شد.
وی اضافه کرد: در راستای ترویج فرهنگ پیشگیری از حوادث غیر مترقبه در مراسم چهارشنبه پایان سال و استفاده از ظرفیت سفیران سلامت دانش آموزی همایش چهارشنبه ایمن با شعار چهارشنبه سوری اصیل، شاد و سالم را با مساعدت شهرداری شیراز برگزار کردیم.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز در این مراسم گفت: آموزش دانش آموزان برای دومین سال اجرا می شود.
هادی عیدی پور گفت:در سال گذشته این آموزش در سطح مدارس ارایه می شد و ما شاهد کاهش ۶۰ درصدی حوادث در چهارشنبه سوری سال گذشته بودیم.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: امسال این همایش آموزشی یک هزار نفری را با همت آموزش و پرورش برگزار کردیم.
خاطر نشان می شود: دراین همایش دانش آموزان پس از آشنایی با مخاطرات وحوادث چهارشنبه آخر سال ضمن فراگیری پاسداشت صحیح این سنت باستانی با هم عهد بستند تا با پرهیز از رفتارهای پرخطر این سنت را به چهارشنبه سوزی تبدیل نکنند.

انتهای پیام/