تقدیر رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از مزین شدن سنت حسنه کاشت نهال با نام شهدا
تقدیر رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از مزین شدن سنت حسنه کاشت نهال با نام شهدا

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به سنت حسنه درختکاری، از اینکه این سنت حسنه به نام شهدا مزین شده است، تقدیر کرد.

به گزارش پگاه خبر، سید ابراهیم حسینی در آیین روز ملی درختکاری در کلان‌شهر شیراز، از حضور مردمی و همچنین زحمات دست‌اندرکاران انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد.

وی به سنت حسنه درختکاری اشاره و از اینکه این سنت حسنه به نام شهدا مزین شده است، تقدیر کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با توجه به عنوان “شیراز؛ سومین حرم اهل‌بیت(ع)” گفت: افق دید شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز “آرمان‌شهر” است، شهری که در همه حوزه‌ها بتواند سرآمد الگو و نمونه باشد.

حسینی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، خدمات فراوانی در این کلان‌شهر توسط شوراهای مختلف انجام شده است، عنوان کرد: اما شورای ششم یک نگاه همه‌جانبه در خدمت‌رسانی دارد که یک وجهی و یک بعدی نیست و در حوزه فرهنگ به همان اندازه حساس هست که در حوزه عمران حساس است.

وی بیان کرد: پروژه‌های عمرانی بسیار مهم است چون رفاه و آسایش مردم را در بر دارد، درختکاری مهم است چون نتیجه آن سلامت شما است و همه تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر ارزشمند است چون شما مردم مهم هستید.

رئیس شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: اولویت اصلی مردم هستند و رضایتمندی و امید به آینده مردم مهم است، برای اینکه شما سرمایه اصلی این نظام هستید و تمام داشته ما، شما هستید و ما به عشق شما این کارها را انجام می‌دهیم.

حسینی با بیان اینکه حرکت‌های ویژه و انحصاری در این چند سال انجام شده و می‌شود، افزود: این شهر باید به جایگاهی در تراز سومین حرم اهل‌بیت(ع) ارتقا پیدا کند و نه تنها در تمام ایران اسلامی بلکه در تمام جهان اسلام، به‌عنوان یکی از استوانه‌های تمدن نوین اسلامی بنا شود، و همه ما وظیفه داریم آنچه در توان داریم به میدان بیاوریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر موفقیتی بوده است، حاصل تلاش جمعی، دوستی، برادری و وحدت و هم‌افزایی در مدیریت شهری و همه دستگاه‌ها و نهادهای این استان است.

 

«سیاستگذاری جهاد مردمی هر ایرانی کاشت سه نهال در سال »

افسانه خواست خدایی ،ناظر شورا در سازمان سیما و منظر شهرداری و رییس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه به مناسبت بزرگداشت روز ملی درختکاری و منویات ارزشمند مقام معظم رهبری با سیاستگذاری شورا ، سازمان سیما و منظر شهرداری از سال گذشته به شکل ویژه اقدام به توزیع نهال در بین مردم، الگوسازی کاشت نهال در بین گروه های مردمی و پویش های کاشت و توزیع نهال نارنج در سال گذشته نمود.

خواست خدایی با بیان اینکه امسال روز درختکاری با هماهنگی سازمان سیما و منظر با مجموعه سپاه پاسداران، کنگره سرداران شهدا و منابع طبیعی اقدام ارزشمند عملیات اجرایی احداث بوستان شهدا در بلوار طلاییه آغاز شد که در راستای سیاست‌های شورای اسلامی شهر شیراز و همچنین پاسداشت مقام شامخ شهدای گرانقدر انجام گرفت. وی افزود هر نهالی که در این بوستان غرس خواهد شد به نام و پلاک یک شهید مزین می‌گردد.

وی با بیان اینکه در فاز اول این عملیات که در روز درختکاری انجام گرفت، ۱۵۰۰ اصل نهال توسط خانواده معزز شهدا و شهروندان در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی کاشته شد و ان‌شاالله سازمان سیما منظر با همکاری کنگره شهدا بتواند به تعداد کل شهدای گرانقدر استان فارس، ۱۵ هزار نهال در فازهای بعدی کاشته شود.

خواست خدایی بیان کرد به فضل خداوند سال ۱۴۰۲ سال خوبی در حوزه فضای سبز شهری شهرداری شیراز بود چرا که با برنامه‌ریزی و نظارتی که با سیاستگذاری در شورا و از سال قبل در سازمان سیما و منظر انجام گرفت پویش کاشت صدهزار نهال در سطح شهر توسط شهرداری و شهروندان انجام شد.

ناظر شورای اسلامی شهر در سازمان سیما و منظر افزود: هدف‌گذاری عملیات کاشت ۳ میلیون بذر گیاهان بومی در ارتفاعات پیرامونی بوسیله ظرفیت ارزشمند مشارکت‌های مردمی محقق گردیده است و در سطح شهر هم یکصد هزار اصل نهال که قول داده شده بود کاشته شد.

افسانه خواست خدایی بیان کرد تمامی این فعالیت‌ها در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت یک میلیارد نهال در طول ۴ سال در کشور بوده است که سهم هر ایرانی و شهروند سه اصله نهال در طول سال است و امیدواریم مشابه امسال و سال گذشته شهرداری شیراز به خوبی سهم خود را در این طرح ادا نماید و ان‌شاالله در سال‌های آتی شاهد ادامه مشارکت شهرداری در حوزه حفظ و گسترش فضای سبز باشیم.

انتهای پیام/