ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه ای همگانی است
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه ای همگانی است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز شیراز گفت: تنها از دولت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران نباید در نشر فرهنگ شهیدان انتظار داشت بنابراین همه آحاد مردم جامعه باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش آفرینی کنند.

.به گزارش پگاه خبر، ابراهیم بیانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس امروز ۱۸ اسفند ماه در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شهر شیراز، اظهار داشت: در آستانه ۲۲ اسفند ماه سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی قرار داریم که در ۴۴ سال پیش در چنین ایامی به دستور امام خمینی (ره) این نهاد انقلابی برای خدمت به خانواده محترم شهیدان والا مقام تشکیل شد.

وی با بیان اینکه بیست و دوم اسفند به عنوان روز شهید نام گرفته است، ضمن تبریک این روز به خانواده معظم شهدا و جامعه ایثارگران گفت: عزت و عظمت ملت ایران در جهان متعلق به شهدا است و سرافرازی امروز کشور مدیون ایثار و فداکاری شهیدان والا مقام بوده و در شرایط امروز بیش از هر زمانی نیازمند فرهنگ و توسعه شهید و شهادت هستیم.

بیانی شاه کلید حل مشکلات کشور در تمامی عرصه‌ها ترویج و توسعه فرهنگ شهید و شهادت دانست و بیان کرد: این فرهنگ ضامن و دوام انقلاب اسلامی ما بوده و راه حل بسیاری از مشکلات مضمن است همچنین می‌توان گفت که حل مسائل اقتصادی نیز در گرو ترویج فرهنگ شهادت خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به اینکه اگر فرهنگ شهدا در جامعه حاکم شود، رانت خواری، گران فروشی و سایر آسیب‌ها نیز حذف خواهد شد، ادامه داد: شهیدان اهل تلاش، توحید، تولید و اخلاق بودند بنابراین اگر آسیبی اکنون وجود دارد به خاطر تعطیلی ترویج فرهنگ شهیدان است و باتوجه به غیرت بالا و عفتی که شهدا به آن معتقد بودند و حفظ ناموسی که شهیدان به اتفاق بر آن تاکید داشتند، معضلات فرهنگی حجاب حل خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به مسئولان، متولیان عرصه فرهنگ و آحاد مردم توصیه کرد که همگی در راستای ترویج فرهنگ شهید و شهادت گام بردارند.

بیانی شرایط کشور در زمان آغاز جنگ تحمیلی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: دفاع مقدس در شرایط کاملا نابرابر بر کشور تحمیل شد و دشمنان قسم خورده ایران به همراه ۳۴ کشور دنیا از صدام حمایت کردند، اما ایران با حمایت مردم و ایثار رزمندگان و شهدا ۸ سال در برابر دشمن ایستاد از این رو نتیجه حفظ تمامیت ارضی کشور شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس تصریح کرد: در ۲۰۰ سال گذشته، وسعت ایران دو برابر حال حاضر بود، اما حاکمان بی لیاقت و ترسو تیکه‌های کشور را از دست دادند، اما در جنگ تحمیلی که پس از انقلاب اسلامی رخ داد، شهدا با تقدیم جان و ایستادگی و مقامت در برابر تمامی ابر قدرت‌ها توانستند از کیان کشور دفاع کنند و امروز مردم ایران اسلامی در جهان فخر می‌فروشند که نگذاشتند یک تکیه از خاک کشورشان جدا شود.

این مقام مسئول پیامد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جهان را مورد توجه قرار داد و گفت: بیش از ۷۰ درصد خاک کشور سوریه در اختیار معارضان و داعش بود، اما با حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط ایشان، رزمندگان جبهه مقاومت با شجاعت دشمن تکفیری را از این کشور راندند.

وی با اشاره به اینکه ۴۹ درصد خاک عراق از دست رفته بود، اضافه کرد: تکفیری‌ها در پشت دیوار شهر‌هایی از جمله سامرا و کربلا رسیدند، اما رزمندگان جبهه مقاومت با تاسی از فرهنگ ایثار و شهادت توانستند از کربلا و مقدسات شیعه دفاع کنند از این رو اگر شهدا در طول دوران ۸ سال دفاع مقدس و بعد از آن در عراق و سوریه ایثار و فداکاری نمی‌کردند باید در کوچه شهر‌های ایران با داعشی‌ها مبارزه می‌کردیم.

بنابه گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، تنها از دولت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران نباید در نشر فرهنگ شهیدان انتظار داشت بنابراین همه آحاد مردم جامعه باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش آفرینی کنند.
بیانی در پایان سخنان خود به نمایندگی از جامعه ایثارگری از حضور پرشور مردم در انتخابات دوازدهین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ تقدیر کرد.

انتهای پیام/