افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۶۰ پروژه محیط زیستی و خدمات شهری در شیراز با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان/ خدمت رسانی به شهروندان شیرازی آسان تر از گذشته
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۶۰ پروژه محیط زیستی و خدمات شهری در شیراز با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان/ خدمت رسانی به شهروندان شیرازی آسان تر از گذشته

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۶۰ پروژه محیط زیستی و خدمات شهری در شیراز با اعتباری بالغ‌بر ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف این مجموعه خبر داد.

به گزارش پگاه خبر، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۶۰ پروژه محیط زیستی و خدمات شهری در شیراز با اعتباری بالغ‌بر ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف این مجموعه از جمله سازمان مدیریت پسماند، سیما، منظر و فضای سبز شهری، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی، سازمان آرامستان‌ها، مدیریت بحران، ماشین‌آلات، محیط زیست و…. خبر داد.

روح‌الله خوشبخت با بیان اینکه شهرداری و خدمات شهری محوری‌ترین و مرکزی‌ترین سازمان مدیریت شهری مدرن است، شرح وظایف این معاونت را از جمله اولین و مهم ترین وظایف شهرداری‌ها دانست و افزود: شهروندان یک شهر روزانه نیازمند ارائه خدمات متفاوت از جمع آوری پسماند تا زیباسازی و گسترش فضاهای سبز شهری هستند و مسئولیت ارائه این خدمات متفاوت به شهروندان را حوزه خدمات شهری شهرداری برعهده دارد.

وی با اشاره به این جایگاه مهم خدمات شهری در مدیریت کلانشهری مانند شیراز، بر اهمیت افتتاح پروژه های ذکر شده در این حوزه تاکید کرد و در تشریح آنچه برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان انجام شده است گفت: به همت شهردار تلاشگر و پیگیری اعضا شورای شهر شیراز نوسازی، بهسازی ناوگان شهرداری بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو از جمله خودروهای سبک، سنگین و تجهیزات شهری آن خریداری شده و آماده خدمت رسانی به مناطق و ادارات شهرداری است.

خوشبخت افزود: این تحول در ناوگان ماشین آلات شهرداری شیراز در ۶ سال گذشته بی سابقه بوده است.

معاون شهردار شیراز در ادامه به تشریح سایر پروژه های حوزه محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز پرداخت و خاطرنشان کرد: بهسازی اردوگاه های چند منظوره اسکان اضطراری مدیریت بحران در محل کمپ اسکان موقت باغ جنت در این پروژه احداث سرویس بهداشتی چند منظوره، احداث شبکه فاضلاب احداث شبکه برق احداث دیوار سنتی، احداث آب نما احداث سکوی نماز از جمله این پروژه ها است.

وی همچنین به احداث کانال تاسیسات مشترک شهری و کف سازی بازار وکیل (بازار روح اله، مسگرها و اردو بازار) در خیابان لطفعلی خان زند جنب مدرسه خان اشاره کرد و در ادامه یادآور شد، این اقدام با هدف ایمن سازی بازار وکیل و مجموعه تاریخی زندیه انجام شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح پروژه های حوزه
سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری پرداخت و اظهار کرد: پروژه های نور پردازی همانند تونل نور ارگ کریم خان، ساخت و نصب لوسترهای خیابانی سطح شهر و ورودی های شیراز، اجرای عملیات نورپردازی پیاده راه جدید باغ گلها ، نورپردازی پل غدیر، نورپردازی میدان گاز، نورپردازی پل مدافعان سلامت، نورپردازی خیابان ۹ دی فاز یک و فاز ۲، نورپردازی ساعت گل، نورپردازی باغ موزه سنگ، نورپردازی فاز ۲ طاووس، محور نور پارک آزادی در سطح شهر به انجام رسیده است.

خوشبخت افزود: ساخت ۸ سردیس شهدا (ذوالفقاری، ذوالفقار نسب، ابوالفتحی، مصلی نژاد، پرویزی، جاویدی، سپاسی و رحمانیان)، ۵ سردیس مشاهیر(مکتبی شیرازی، مرحومه زهرا سعادت، استادان هودی، صرافت و سیف)، تابلوی تجمیعی شهدای محلات (شاه داعی ا..،پانصد دستگاه،سجادیه)، المان ها، آماده سازی و نصب ۶۹ مبلمان خانواده در بوستان آزادی و باغ جهان نما، رونمایی از المان ایستاده در باد در بوستان شهدای حج، رنگ آمیزی جداره پل شهدای مهدی آباد، رنگ آمیزی روگذر تقاطع دفاع مقدس، رنگ آمیزی جداره پل های کنارگذر ساحلی، تابلوی خوش آمد گویی ورودی دروازه قرآن، نصب پرچم لبیک یا مهدی(عج) در میدان قائم از دیگر پروژه های این سازمان است.

به گفته وی؛ سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی در راستای خدمات رسانی هر چه بهتر به شهروندان شهر شیراز، پروژه های متعددی از جمله احداث بازارچه های ثابت با الگوی جدید واقع در بلوار مدرس جنب بوستان پرواز با ۱۳ هزار متر مربع زیر بنا با احتساب پارکینگ، فضای سبز و سایر کاربری های مکمل با هدف تامین نیازهای عمومی شامل میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی مد نظر قرار گرفته است.

بهسازی و هوشمندسازی در میدان مرکزی میوه و تره بار با هدف کاهش خطای انسانی و مکانیزاسیون ورود و خروج خودروها به میدان مرکزی میوه و تره بار، احداث ۵ غرفه خدماتی – سوله انبار پست برق سایت شهید منتظری و دفاتر ساماندهی کارگران ساختمانی در شهرداری های مناطق۳-۴-۷-۹-۱۰، احداث تلویزیون شهری در میدان مرکزی میوه و تره بار، احداث ساختمان اداری مرکز شماره ۲ تعویض پلاک ، ساماندهی آبهای سطحی، اجرای موزائیک فرش و اصلاح شبکه روشنایی میدان از جمله پروژه های این سازمان است که به اعتقاد معاون شهردار شیراز به ساماندهی و بهسازی میدان مرکزی میوه و تره بار کلان شهر شیراز کمک بزرگی می کند.

خوشبخت با بیان اینکه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز وظایف گسترده و مهمی در حفظ امنیت جانی شهروندان بر عهده دارد، عنوان کرد: شیراز شهری کهن با داشته های ارزشمند تاریخی است که حفظ هر یک از آنها از هر گونه آسیب و خطر احتمالی بسیار در خور اهمیت و توجه است.

وی در ادامه یادآور شد: سازمان آتش‌نشانی شیراز اقدام به اجرای سیستم اطفای حریق یکی از مهمترین آثار تاریخی شهر شیراز کرده است.

معاون شهردار شیراز افزود: پروژه اجرای سیستم اطفای حریق پایه آبی بازار وکیل با هدف حفظ و تضمین سلامت شهروندان و گردشگران، کاهش زمان اطفا حریق، کاهش خسارت مالی و جانی ناشی از آتش سوزی، ایجاد زیرساخت جهت استفاده از ظرفیت کسبه در لحظات طلایی حادثه، افزایش سرعت عمل در مقابله با آتش سوزی و نهایتاً افزایش ضریب ایمنی در مجموعه بازار وکیل اجرا شده است که اجرای این پروژه شامل ۸۳۶ متر لوله گذاری، نصب ۶ دستگاه پمپ آتش نشانی، نصب ۲۶ جعبه آتش نشانی، نصب ۲ مخزن با ظرفیت ۱۲ هزار لیتر با قابلیت اتصال و شارژ مداوم از هیدرانت شهری بوده است.

خوشبخت یادآور شد: منطقه تحت پوشش این پروژه بازار وکیل جنوبی، شمالی و بازار نو مجموعا ۱۳ هزار و ۴۶۰ متر مربع و تعداد ۲۷۶ حجره بوده است.

معاون شهردار شیراز گفت: از سایر پروژه های سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شیراز می توان به احداث انبار مرکزی با متراژ ۱۰۰۰ متر مربع واقع در بلوار والفجر سایت تاکتیک این سازمان اشاره کرد .

وی ادامه داد: این پروژه دارای ساختمان اداری و نگهبانی، سیستم آب فشان و اعلام حریق، دو عدد جعبه آتش نشانی، دو مخزن ۱۴ هزار لیتری، دو پمپ ۵.۷ اسب بخار، ۴ موتورخانه و قفسه بندی به طول ۶۰ متر در ۴ طبقه است و ارتفاع این انبار ۸ متر و تاج آن ۹ متر در نظر گرفته شده است.

خوشبخت همچنین اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی شیراز یک نرده بان امدادی به ارتفاع ۳۲ متر را به چرخه خدمات رسانی سازمان بازگردانده که در عملیات های مهم و حساس کاربرد بسیار زیادی دارد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز درباره پروژه مهم زیست محیطی سازمان مدیریت پسماند نیز گفت: این سازمان اقدام به انتقال پسآب تصفیه شده از تصفیه خانه شماره یک آبفا به فضای سبز محل دفع مهندسی و بهداشتی پسماند برمشور به میزان ۲۰۰ لیتر برثانیه واقع در بلوار ولایت تصفیه خانه شماره یک آبفا و برمشور کرده است.

وی افزود: این پروژه شامل احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال ۱۷ کیلومتری توسط لوله جی آر پی ۵۰۰ با ظرفیت پمپاژ ۲۰۰ بر ثانیه پساب تصفیه شده می باشد و هدف از اجرای آن انتقال پساب تصفیه شده به محل برمشور جهت آبیاری فضای سبز هزار هکتاری این سایت بوده است.

معاون شهردار شیراز همچنین به پروژه‌های اجرا شده در سازمان آرامستان ها از جمله توسعه و بهسازی آرامستان بهشت احمدی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت دفن اموات در دارالرحمه و ارائه خدماتی شامل سردخانه، تغسیل، تکفین و دفن صرفاً در آرامستان بهشت احمدی شیراز آرامستان بهشت احمدی با تعداد ۱۲۰۰ قبر جایگزین مناسبی برای آرامستان قدیمی شهر شیراز خواهد بود.

طرح توسعه تأسیسات برقی آرامستان بهشت احمدی که با خرید یک دستگاه دیمایند تولید برق در این مجموعه را از ۳۰۰ کیلو وات به ۶۰۰ کیلو وات افزایش داده و همچنین استقرار یک دستگاه اتو کلاو با هدف استریل کردن البسه اموات تأمین شده است در کنار پروژه بهسازی مسیر رودخانه فصلی از دیگر اقداماتی است که سازمان آرامستان ها به انجام رسانده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه به تعدادی از مهمترین پروژه‌های قابل افتتاح و بهره برداری محیط زیست و خدمات شهری اشاره شد، ابراز امیدواری کرد: این اقدامات خدمت‌رسانی به شهروندان کلان‌شهر شیراز را بیش از پیش آسان کند.

 

 

اجرای پروژه‌های زیست محیطی در سال نهضت خدمات شهری

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سال آینده، سال نهضت خدمات شهری است و امید داریم که با تحقق وعده‌ها و اجرای پروژه‌ها بتوانیم در مقابل مردم سربلند باشیم.

مسعود زارعی، در این  آیین ابرلز داشت: حجم اعتباری این پروژه‌ها حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است که تنها ۴ درصد بودجه سال جاری را در بر می‌گیرد، اما تاثیر این پروژه‌ها در زندگی مردم بسیار بیشتر است و سودی که برای شیراز و شهروندان داشته، چندین برابر مبلغ هزینه است و با توجه به این که در بودجه سال آینده به اعتماد عمومی و رفع مسائل زندگی شهری و روزمره مردم توجه بیشتری شده است، امید داریم که اثرگذاری فوق العاده‌ای را در زندگی مردم شیراز شاهد باشیم.

وی با بیان این‌ که شهردار شیراز اعتقاد و باور بسیار به زیرمجموعه‌های خود دارد، تاکید کرد: این ۱۵ پروژه اصولی و زیربنایی است و با احداث آن‌ها در پایان سال آینده برکت‌های آن را شاهد خواهیم بود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز همچنین تصریح کرد: هزار هکتار از فضای سبز مجموعه‌ برمشور که با استفاده از آب‌های خاکستری به بهره برداری می‌رسد و ۱۷ کیلومتر لوله کشی که در سطح خدمات شهری انجام شده‌ است از جمله پروژه‌های رها شده‌ای بود که خوشبختانه با همت ریاست سازمان مدیریت پسماند آغاز به کار کرد.

زارعی اظهار داشت: از سال آینده اقدامات مهمی چون تامین آب بخش قابل توجه‌ای از باغات قصردشت به سرانجام می‌رسد و مردم در ۱۱ منطقه شهرداری صاحب بازارچه و کسب و کارهای تازه خواهند شد و به طور کلی ۱۵ پروژه‌ به صورت ویژه آغاز به کار کرده است و در پایان سال‌ آینده با سرافرازی به مردم شیراز اعلام خواهیم کرد که این پروژه‌ها به فاز اجرایی و افتتاح رسیده است.

وی تاکید کرد که ویژگی این دوره همدلی شورا و شهرداری شیراز است و همین امر برکت را در انجام کارها افزایش داده است و سال آینده، سال نهضت خدمات شهری است و امید داریم که با تحقق وعده‌ها و اجرای پروژه‌ها بتوانیم در مقابل مردم سربلند باشیم.

انتهای پیام/