هیچ دستگاه اجرایی به اندازه شهرداری شیراز در دهه فجر پروژه نداشته است/ خدمات شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز بارقه‌ای از امید در دل شهروندان ایجاد کرده است
هیچ دستگاه اجرایی به اندازه شهرداری شیراز در دهه فجر پروژه نداشته است/ خدمات شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز بارقه‌ای از امید در دل شهروندان ایجاد کرده است

شهردار شیراز با بیان اینکه مسؤولین کشوری هم از کارهای شهرداری این کلان‌شهر با عنوان کارهای فاخری نام می‌برند، گفت: ما ادعا کردیم که هیچ دستگاه اجرایی به اندازه شهرداری شیراز در دهه فجر پروژه نداشته است و این در عمل و ارقام ثابت شده است.

به گزارش پگاه خبر، محمدحسن اسدی در آیین رونمایی و آغاز عملیات اجرایی ۶۰ پروژه شهرداری این کلان‌شهر با تبریک نزدیکی به دو بهار قرآن و طبیعت، از دست‌اندرکاران برگزاری دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی تقدیر کرد.

وی با تشریح وظایف معاونت محیط زیست و خدمات شهری در نظم و انضباط شهر و فعالیت‌هایی نظیر خدماتی، امدادی و پدافند حوادث غیر مترقبه بیان کرد: وظایف سنگینی بر عهده این معاونت است و من از همین جا از روح‌اله خوشبخت معاون محیط زیست و خدمات شهری و همکاران وی و ساز‌مان‌های متبوع که به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند و در خدمت مردم هستند، قدردانی می‌کنم.

شهردار شیراز بیان کرد: چند صد دستگاه وسایل نقلیه سبک، نیمه‌سنگین و سنگین با اعتبار چند صد میلیارد اعتبار خریداری و قطعی شده که در ۶ سال گذشته هیچ‌گونه خودرویی خریداری نشده است.

اسدی تصریح کرد: خریداری این میزان دستگاه در هیچ کجای کشور روی نداده است که این نشان از اهتمام شهرداری و پشتیبانی شورای اسلامی شهر دارد.

وی همچنین از زحمات غلامرضا غلامی معاون سابق محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز در همه عرصه‌های خدمات شهری از جمله تأمین ماشین‌آلات قدردانی کرد.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با اشاره به ۳۵۵ وظیفه‌ای که بردوش شهرداری است، گفت: شهرداری باید با عمل به تمامی تعهدات خود، شهر را با یک توازن می‌رساند که امروز به دلیل خدماتی که ارائه می‌شود، بارقه‌ای از امید در مردم ایجاد شده و امیدوارتر شده‌اند، چون فعالیت شورای اسلامی شهر و شهرداری را دیده‌اند و این وظایف ما را سنگین می‌کند.

اسدی با بیان اینکه در شهرداری فضای کار و تلاش حاکم است و اگر به حاشیه بپردازیم قطعا از اصل موضوع دور می‌شویم، گفت: کلان‌شهر شیراز مسائل و موضوعات متعددی دارد که باید به این موارد بپردازیم و دنبال مچ‌گیری و شکایت نیستیم.

وی با بیان اینکه مسوولین کشوری هم از کارهای شهرداری شیراز با عنوان کارهای فاخری نام می‌برند، تصریح کرد: وزیر کشور فعالیت‌های شهرداری شیراز را دیده و ما ادعا کردیم که هیچ دستگاه اجرایی به اندازه شهرداری شیراز در دهه فجر پروژه نداشته است که بیش از ۵ برابر کلانشهرهای مشابه اعتبار و پروژه قابل افتتاح و کلنگ‌زنی داشته‌ که آمار و ارقام این ادعا را ثابت کرده و این حاصل تلاش شبانه‌روزی و وحدت و انسجامی که در تیم شهرداری و پشتیبانی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و همدلی با سایر دستگاه‌ها و نهادهاست که این ارتباط باعث شد کمترین حاشیه را داشته باشیم و فقط تمرکزمان بر روی کارمان باشد.

وی به عنوان شیراز پایتخت زیست محیطی آسیا نیز گریزی زد و بیان کرد: این افتخاری است که توسط مجمع کلانشهرهای آسیا نصیب شهرداری شیراز شده که در بین ۸۰ کلان‌شهر شیراز به عنوان پایتخت زیست محیطی آسیا در سال ۲۰۲۴ انتخاب شد و بابد این عنوان را حفظ و ارتقا دهیم.

شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: امروز حمل‌ونقل عمومی و ترافیک، مدیریت بحران و انضباط شهر از موضوعات اساسی و زیربنایی هست.

اسدی در خصوص کلیدواژه امیدآفرینی ابراز امیدواری کرد: بیش از گذشته تحول را شاهد باشیم و سال جدید سال تحول، جهش و نهضت خدمات‌رسانی در شهر شیراز است.

بنابراین گزارش، رونمایی و آغاز عملیات اجرایی ۶۰ پروژه زیست خدمات شهری و زیبا سازی با اعتبار بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان انجام شد.

در حوزه معاونت محیط زیست و خدمات شهری و اداره پشتیبانی ماشین آلات، بهره برداری ۲ پروژه با اعتبار ۲۳۰ میلیارد تومان می‌توان بهسازی، نوسازی و تعمیر ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین و احداث کانال تأسیسات مشترک شهری و کف سازی بازار وکیل (بازار روح الله, مسگرها و اردو بازار) با هدف ایمن سازی بازار وکیل و مجموعه تاریخی زندیه را نام برد.
در حوزه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با افتتاح ۳ پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان را می‌توان انبار مرکزی سازمان آتش نشانی و اجرای سیستم اطفاء حریق بازار وکیل و راه اندازی نردبان هیدرولیکی ۳۲ متری مگیروس را معرفی کرد.

در حوزه سازمان مدیریت پسماند افتتاح یک پروژه با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان، احداث خط انتقال پساب تصفیه شده از تصفیه خانه شماره یک آبفا به فضای سبز محل دفع مهندسی و بهداشتی پسماند برمشور به میزان ۲۰۰ لیتر بر ثانیه که از پروژه های شاخص در جهت تامین آب فضای سبز میتوان نام برد.

در حوزه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌ها با اعتبار ۷۷/۵ میلیارد تومان پروژه های نور پردازی های تقاطع غیرهمسطح مدافعان سلامت پل غدیر و خیابان ۹ دی و ساخت و اجرای سردیس ،شهدا، مشاهیر و مفاخر و ساخت و نصب تابلوهای شهدا و رنگ آمیزی و نقاشی جداره پل ها و تقاطع های غیر همسطح و نورپردازی دالان نور ارگ کریمخانی، المان طاووس میدان قرآن، موزه باغ سنگ، المان ساعت گل، پیاده راه باغ گل ها، محور نور بوستان آزادی، لوسترهای خیابانی انجام شده است.

از دیگر پروژه‌ها در حوزه معاونت محیط زیست و خدمات شهری می توان افتتاح ۴ پروژه سازمان مدیریت آرامستانها با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان، احداث و تکمیل قبور عمومی و خانوادگی آرامستان بهشت احمدی، خرید تجهیزات و احداث ساختمان (تکمیل دیزل ژنراتور)، خرید تجهیزات و احداث ساختمان (خرید و افزایش دیماند برق)، اصلاح و ساماندهی رودخانه فصلی آرامستان بهشت احمدی را نام آورد.

افتتاح ۲ پروژه اداره مدیریت بحران با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان، طرح توسعه اسکان موقت مدیریت بحران (بوستان جنت)، احداث اولین پایگاه امدادی مدیریت بحران در شیراز و افتتاح و کلنگ زنی ۱۱ پروژه سازمان ساماندهی مشاغل شهر و فرآورده های کشاورزی با اعتبار ۱۶۵/۱۱ میلیارد تومان، احداث بازارچه با الگوی جدید، احداث دفاتر ساماندهی کارگران ساختمانی،ساختمان اداری مرکز شماره ۲ تعویض پلاک، اصلاح شبکه روشنایی میدان مرکزی میوه و تره بار، احداث پست برق سایت شهید منتظری، احداث ۵ غرفه خدماتی، اجرای موزاییک فرش احداث سوله انبار، هدایت آب‌های سطحی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار، ساخت سازه و راه‌اندازی تلویزیون شهری در میدان مرکزی میوه و تره بار، هوشمند سازی بخشی از فرآیندها در میدان مرکزی میوه و تره بار افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/