در سالروز تشکیل بنیاد شهید و بزرگداشت شهدا در فارس ۵۰۰ عنوان برنامه اجرایی می شود
در سالروز تشکیل بنیاد شهید و بزرگداشت شهدا در فارس ۵۰۰ عنوان برنامه اجرایی می شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد شهید گفت: در سالروز تاسیس بنیاد شهید و بزرگداشت نام شهدا یک هفته را به ابن منظور اختصاص داده ایم که ۵۰۰عنوان برنامه در این هفته اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار پگاه خبر، ابراهیم بیانی  در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد شهید در تاریخ   ۲۲ اسفندماه سال ۱۳۵۸به منظور رسیدگی به مسائل فرهنگی، حقوق، آموزش و معیشتی خانواده های شهدای انقلاب به دستور امام راحل(ره) با بک فرمان ۱۰ماده ای تشکیل شد و بعد از شروع جنگ تحمیلی  این روند ادامه پیدا کرد.
وی با اشاره به اینکه بنیاد شهید در کشور متکفل امور ۲۳۰هزار شهید است، بیان داشت:  بنیاد شهید در سراسر کشور متکفل امور ۲۳۰ هزار شهید است که در عرصه‌های مختلف دوران انقلاب، جنگ تحمیلی، کرونا، مدافعین حرم، امنیتی و …. به شهادت رسیدند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس ادامه داد:
به مناسبت سالروز تشکیل بنیاد شهید برنامه های مختلفی در این هفته اجرا میشود که هرروز تحت یک عنوان در تاریخ ۱۶تا ۲۲اسفند معرفی شده است.
سردار بیانی به تشریح روزها پرداخت و افزود: امروز ، ۱۶ اسفندماه به نام «شهدا، رسالت انقلابی، بصیرت و مقاومت» نامگذاری شده و نشست‌های بصیرتی با شعار این عمار و دشمن‌شناسی در بنیادهای شهید سراسر استان برگزار خواهد شد.
وی افزود: روز پنج‌شنبه، ۱۷ اسفندماه را «شهدا، امامزادگان عشق» نامگذاری شده است و در این روز کاشت ۱۵ هزار نهال به یاد ۱۵ هزار شهید فارس،برگزاری جشن تکلیف فرزندان شهدا و ایثارگران و کارکنان بنیاد، اجرای تئاتر خیابانی در چندین نقطه شهری از جمله گلزار شهدا شیراز و برپایی نمایشگاه کتاب در گلزار شهدای شیراز برگزار می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، روز جمعه، ۱۸ اسفندماه را به نام «شهدا، انتظار، ولایت‌مداری» نامید که  برنامه‌هایی مانند سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، ویزیت رایگان، مسابقات ورزشی و پیاده‌روی خانوادگی، برپایی میز خدمت بنیاد شهید در نماز جمعه سراسر استان، مسابقات کشتی یادواره شهید حسین خالص حقیقی با حضور ۳۰۰ کشتی‌گیر در شهر زرقان و مسابقات ورزشی دیگر برگزار می شود.
وی افزود: روز شنبه، ۱۹ اسفندماه به نام «شهدا، وحدت و انسجام ملی، خدمت به مردم» نامگذاری شده است و در این روز همایش رابطان ایثارگران دستگاه‌ها و تجلیل از خیران ایثار و شهادت برگزار خواهد شد.
به گفته سردار بیانی روز یکشنبه، ۲۰  اسفندماه به نام روز «شهدا، امید و خودباوری و کسب علم و معرفت» نامگذاری شده و در این روز برگزاری یادواره روز شهید در مدارس شاهد متوسطه دوم توسط دانش‌آموزان، برگزاری شب شعر توسط انجمن شاعران در حافظیه، تجلیل از نویسندگان، شاعران و فعالان رسانه در حوزه ایثار و شهادت، برگزاری اردوهای بانوان برگزار می شود.
وی یاداور شد:  روز دوشنبه، ۲۱ اسفندماه به نام روز «شهدا، سبک زندگی، تحکیم بنیان خانواده» نامگذاری شده است که در آن تجلیل از منتخبان جایزه ملی ایثار، برگزاری مسابقه عمومی دلنوشته‌ای به شهدا، پویش کتابخوانی به صورت خانوادگی با محوریت کتاب خودسازی به سبک شهدا، برگزاری اردوهای بانوان، اردوهای همسران شهدای فارس و برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع ایثار و شهادت در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس به مدت دو روز اجرایی می شود.
بیانی گفت:‌ روز سه‌شنبه، ۲۲ اسفندماه به نام «شهدا، عبودیت،‌ اخلاص و معنویت» نامگذاری شده است که همزمان با فرا رسیدن نخستین روز ماه مبارک رمضان است و در آن برنامه‌هایی مثل نواختن زنگ شهید در مدارس، رزمایش سلام شهید (دیدار با ۴۰۰۰ خانواده شهدا)، دیدار کارکنان بنیاد شهید با نماینده ولی فقیه در استان، عطرافشانی و غبارروبی قبور مطهر شهدا، رونمایی تصویر شهید از دیوارنگاره مرکزی شیراز، برگزاری محفل انس با قرآن در گلزار شهدا و تلاوت یک جزء قرآن کریم به یاد شهدا در مساجد و حسینیه‌ها در سراسر استان، تجلیل از خانواده شهدای کارمند ادارات، توزیع ۲ هزار بسته فرهنگی شامل تقویم سال ۱۴۰۳ با طرح شهدا و بسته وصیت‌نامه شهدا در نمایشگاه کتاب و رونمایی از برنامه راوی شو، موشن‌گرافی شهدا، مستندهای شهدا شاخص و کتاب‌های منتشر شده اجرا می شود.
انتهای پیام/