مجموعه های تاریخی فرهنگی سعدی و حافظ به پیشواز نوروز رفتند
مجموعه های تاریخی فرهنگی سعدی و حافظ به پیشواز نوروز رفتند

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به همراه شهردار منطقه ۳ شهرداری شیراز و تنی چند از کارشناسان از روند فعالیت های مرمتی، ساماندهی فضای سبز و پروژه قنات و حوض ماهی سعدی همچنین مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ بازدید کردند.

به گزارش پگاه خبر، محمد ثابت اقلیدی در حاشیه این بازدید ها با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های انجام شده در خصوص مرمت ساختمان ارامگاه سعدی گفت: با توجه به اینکه مرمت آرامگاه سعدی روزهای پایانی خود را سپری می کند به زودی داربست های مرمتی از بنای آرامگاه باز می شود.
او افزود: طبق برنامه ریزی ها ساماندهی فضای سبز مجموعه فرهنگی سعدی نیز در حال انجام است که به طور حتم تا قبل از تعطیلات نوروزی به پایان می رسد
ثابت اقلیدی در خصوص ساماندهی فضای سبز در مجموعه تاریخی فرهنگی حافظ هم گفت: خوشبختانه این روند با همکاری های بسیار خوب شهرداری منطقه در حال انجام است .
مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین به آماده سازی دیگر سایت ها و اماکن تاریخی گردشگری این استان برای میزبانی و خدمات رسانی به مسافران نوروزی اشاره کرد.
در ادامه این گفت وگو افضلی شهردار منطقه ۳ شهرداری شیراز نیز طی سخنانی با تاکید بر اهمیت بهسازی و بازسازی فضای سبز محوطه پیرامونی آرامگاه سعدی گفت: گل کاری در این محوطه انجام شده و کاشت درخت و همچنین بازسازی آب نماها و رنگ آمیزی آن ها نیز در دستور کار است و تا قبل از نوروز این اقدامات تکمیل خواهد شد. او همچنین به روند به سازی فضای سبز مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ اشاره کرد و افزود: تمامی تلاشمان را در پروژه های مشترک با اداره کل میراث فرهنگی فارس برای ارائه خدمات مناسب و مطلوب به مسافران نوروزی به کار بسته ایم.
بنابر این گزارش مدیرکل میراث فرهنگی فارس با شهردار منطقه ۳ شهرداری شیراز به منظور تعامل هرچه بیشتر دو نهاد دیدار کردند
‌ در این دیدار موضوعات مرتبط با مراکز گردشگری منطقه سه شهرداری نظیر حافظیه، سعدی و… و همکاری های دوجانبه در زمینه توسعه گردشگری مطابق با نیاز امروز جامعه ، تلاش برای جذب هرچه بیشتر گردشگر و حفظ و نگهداری آثار تاریخی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/