نتایج نهایی انتخابات در حوزه شیراز و زرقان اعلام شد/ رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز به دور دوم کشید
نتایج نهایی انتخابات در حوزه شیراز و زرقان اعلام شد/ رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز به دور دوم کشید

فرماندار شیراز  گفت: پس از شمارش و تجمیع ارا در فرمانداری و تایید وزارت کشور دونفر از کاندیداها با رای قاطع به مجلس راه یافتند و  رقابت بین چهار نفر به دور دوم رسید.

به گزارش خبرنگار پگاه خبر، لطف اله شیبانی در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات بیان داشت: انتخابات ششمین مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان باشکوه در سلامت کامل و امنیت کامل با مشارکت قابل قبول مردم رقم خورد.
وی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و منتخبین این‌مجلس در  عنوان مرکز حوزه انتخابیه استان فارس بیان داشت: حضرات آیات، لطف الله دژکام با ۷۲۶ هزار و ۸۱۲ رای، احمد بهشتی با ۶۰۷ هزار و ۹۹۵ رای، علی اکبر کلانتری با ۴۳۲ هزار و ۸۱۰ رای، سید محمدعلی مدرسی طباطبایی با ۳۴۵ هزار و ۳۶۵ رای و سید علیرضا دانا با ۳۰۹ هزار و ۴۲۹ رای به مجلس خبرگان رهبری راه یافتند.
شیبانی ادامه داد: در انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی؛  کل آرای ماخوذه ۳۴۱ هزار و ۸۲ رای بوده است و مجموع آرای صحیح ۲۸۹ هزار و ۴۲ رای که ملاک انتخاب نامزدها بوده است و تعداد ۵۲ هزار و ۴۰ رای آرای ماخوذه باطل بوده است.
وی افزود: طبق ماده ۹ قانون انتخابات مجلس حداقل یک پنجم آرای صحیح باید کسب شود که روح الله نجابت با ۷۸ هزار و ۳۵۱ رای و جعفر قادری با ۵۹ هزار و ۶۲ رای با کسب بیش از ۲۰ درصد آرا در مرحله اول نصاب را کسب و به مجلس راه یافتند.
فرماندار شیراز تصریح کرد: مطابق ماده ۱۰ قانون انتخابات محلس تعداد نامزدهایی که باید به مرحله دوم بروند باید ۲ برابر کرسی های مورد نیاز باشد بر این اساس علیرضا پاک فطرت با تعداد ۵۶ هزار و ۳۲۹ رای، ابراهیم عزیزی با ۵۲ هزار و ۷۷۳ رای، سید اسماعیل حسینی با ۴۹ هزار و ۱۱ رای و رحمت الله مرزوقی با ۴۷ هزار و ۳۴۱ رای به مرحله دوم راه یافتند که وزارت کشور زمان برگزاری را اعلام‌می کند.
شیبانی یاداور شد: صورتجلسه انتخابات هر ۲ مجلس با حضور اعضای هیات نظارت شهرستان مورد تایید قرار گرفته و سپس صورتجلسه بارگزاری می شود.
فرماندار شیراز با اشاره به کل ارای ماخوده در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان عنوان داشت: تعداد کل برگ آرای ماخوذه، یک میلیون و ۵۸۰ هزار و ۵۸۰ رای که از این تعداد یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۸۲۳ رای آرای صحیح بوده است.
شیبانی با اشاره به میزبانی شیراز در حوزه انتخاباتی اقلیت ها گفت: شیراز میزبان حوزه فرعی انتخابیه کلیمیان ایران بود که در این حوزه ۲ نامزد حضور داشتند، همایون سامه یح نجف آبادی با ۶۹۵ رای و امیر دوستان ۴۱۸ رای کسب کردند.
وی در خصوص حوزه فرعی ارامنه جنوب در شهرستان شیراز اظهار داشت:  گقار منصوریان، ۱۴ رای و امیر حوسپ ۲ رای و در حوزه فرعی زرتشتیان ایران؛  بهشید برخوردار ۴۸ رای و فرخ ایزدی کلانتری ۱۰ رای کسب کردند.
فرماندار شیراز با اشاره به فرصت نامزدها برای ثبت اعتراض عنوان داشت: داوطلبین و نامزدهایی که معترض هستند می توانند ظرف ۴۸ ساعت شکایت خود را به فرمانداری شکایت تحویل دهند و ظرف مدت هفت روز هیات اجرایی و هیات نظارت نسبت به شکایات اقدام می کند.
انتهای پیام/