تصویب برخی قوانین مغایر با منافع و حقوق ملت در مجلس کنونی
تصویب برخی قوانین مغایر با منافع و حقوق ملت در مجلس کنونی

نشست خبری دکترسید آیت اله رزمجو با اصحاب رسانه در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر پروفسور رزمجو استاد تمام و عضو هیات علمی دانشگاه شیراز گفت :انتخابات این دوره با انتخابات دوره های قبل متفاوت است و در فضای موجود کشور شاهد مشکلات متعددی از جمله آسیب های اجتماعی مانند : اعتیاد، حاشیه نشینی، کودکان کار، طلاق، بیکاری وجود دارد و در کنار این آسیب ها سفره مردم کوچکتر شده است .
وی با اشاره به مهاجرت نخبگان و حتی دانش آموزان ،بیانات رهبری معظم انقلاب را بسیار مفید و حائز اهمیت دانست و ابراز داشت :رهبری چهارچوبی را تعیین کردند و زمینه ورود نخبگان و حضور آنان درانتخابات در استان های مختلف فراهم شد ؛که در ادامه مردم باید با هوشیاری در انتخاب کاندیدا دقت نمایند . وی در همین زمینه گفت :ما در سال ۹۸خوب انتخاب نکردیم و دنباله رو کسانی بودیم که لیست ارائه می دهند و افراد لیستی انتخاب می شدند در حالیکه نماینده قرار است نماینده مردم باشد، نه نماینده دولت و نه نماینده افراد خاص تحت عنوان پدرخوانده و سایر عناوین باشد ،لذا وظیفه داریم خوب انتخاب کنیم و نماینده خوب کسی است که بتواند صدای مردم باشد ، صدای مردم را به گوش دولتمردان برساند .

وی در بخش دیگری افزود :همگان شاهد قوانینی بودیم که متاسفانه بر خلاف منافع ملت تصویب شد .در حالیکه نمایندگان باید منافع موکلین خود را مورد توجه بیشتری قرار می دادند .
دکتر رزمجو با انتقاد از فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی بیان داشت :فضای مجازی ،مجازی نیست یک فضای حقیقی است در حالیکه فضای مجازی را بستند و اکنون شاهدیم مردم ناچار هستند از فیلتر شکن استفاده کنند، این یعنی یک هزینه گزاف و اضافی برای خانواده ها در حالیکه این نوع عملکرد در مورد فضای مجازی ، راه مدیریت فضای مجازی نیست. نماینده ای که خود فضای مجازی را فیلتر کرد گزارش عملکرد خود را در همین فضا به اشتراک می گذارد.

در ادامه ارایه دیدگاههای دکتر رزمجو در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران وی افزود : بی توجهی به جوانان با افزایش سن بازنشستگی رخ داد در حالیکه ما باید فضا را برای اشتغال جوانان آماده کنیم در حالیکه برعکس با افزایش سن بازنشستگی از اشتغال جوانان در مناصب اداری کاسته شده است .
من معتقدم که نماینده باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد، قانون گذار باشد و به درستی از قانون استفاده کند.
تا زمانی که آدم ها سر جای خود قرار نگیرند وضع همین است اگر درمجلس به تخصص همراه تعهد توجه نشود قدمهای موثری برداشته نخواهد شد . اگر در کشور ما معلم جایگاه خود را پیدا کرد همه ما جایگاه خود را پیدا خواهیم کرد
مردم از فساد ،تبعیض ،بی عدالتی و … رنج می برند .

وی با بیان اینکه یکی از گلوگاه های فساد حضور برخی نمایندگان در ادوار متعدد است در حالیکه یک نماینده نباید بیش از دو دوره اجازه ورود به مجلس را داشته باشد تا شاهد گردش نخبگانی در مجلس باشیم .

این استاد دانشگاه و پژوهشگر فعال افزود :سیاست باید دست خود را از گلوی اقتصاد بردارد. اقتصاد نباید سیاسی شود و در همین زمینه برخی فوریتها را مورد توجه قرارداد از جمله باید به حقوق زنان خانه دار رسیدگی کرد و حقوق بانوان از جمله بیمه ،خدمات حمایتی مادران دارای فرزند و خانه دار را در مجلس مورد توجه ویژه قرار داد .

دکتر رزمجو در بخش دیگری از سخنان خود گفت : در صورت راهیابی به مجلس با هدف حضور در کمیسیون آموزش و رفع مشکلات حوزه آموزشی اعم از دانشگاهها ، آموزش و پرورش به ویژه معلمان عزیز ،دانشجویان و اساتید و کارکنان خدوم مراکز آموزشی طرح های مبسوط ارایه خواهم کرد .
در پایان این نشست دکتر رزمجو که در سوابق فعالیتی خود مسئولیت های متعددی در استانداری فارس ، دانشگاه شیراز بر عهده داشته است به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

انتهای پیام/

  • نویسنده : عباسی