خط تولید شرکت توسعه سلامت در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه افتتاح شد
خط تولید شرکت توسعه سلامت در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه افتتاح شد

آیین افتتاح خط تولید شرکت توسعه سلامت مستقر در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، صبح امروز با حضور سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس و مشاورعالی رییس دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر، مشاورعالی رییس دانشگاه در این آیین با آرزوی موفقیت برای جوانان فعال حوزه فناور سلامت تاکید کرد: با تامین زیرساخت و ارائه تسهیلات به جوانان، جهشی بزرگی در اشتغال آفرینی، توسعه و رونق اقتصادی در استان و کشور ایجاد می شود.

دکتر «محمود نجابت» با اشاره به حمایت های مسوولان دانشگاه از راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان و توسعه اهداف فناورانه در حوزه سلامت، عنوان کرد: بسیاری از اساتید و فعالان فناور جوان، در این حوزه به فعالیت مشغول هستند که توسعه اقدامات آنان به زیرساخت، تسهیلات و حمایت مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان نیاز دارد.
او همچنین به بیان تمهیدات صورت گرفته در زمینه توسعه منابع، زیرساخت‌ها و اولویت بندی‌های مسوولان دانشگاه در حوزه فناوری سلامت پرداخت و از تلاش ‌و حمایت های مسوولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از مجموعه سلامت فارس قدردانی کرد.
اعلام آمادگی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی فارس برای همکاری در تامین زیرساخت‌های پارک علم و  فناوری سلامت
سرپرست سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان نیز در این آیین ضمن بازدید از محل ساخت پارک علم و فناوری سلامت، با اعلام آمادگی در راستای تامین زیرساخت شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد فناوری، بر اهمیت جایگاه مراکز رشد در بالندگی کشور و اولویت بندی زیرساخت‌ها در این زمینه تاکید کرد.
دکتر «محسن پاپری زارعی» هدف از حضور خود در این آیین را کمک به مسیر توسعه و ارتقای حوزه فناوری سلامت استان عنوان کرد و از تلشا های فعالان این حوزه قدردانی کرد.
او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد توانمندی‌های داخلی و سرمایه‌های انسانی تاکید کرد: داشته‌های هر کشور و سازمان، سرمایه انسانی است و دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ظرفیت علمی و توانمندی های مطلوب انسانی در بخش های مختلف به ویژه در حوزه فناوری و شرکت‌های فعال دانش بنیان برخوردار است.
او ضمن قدردانی از تلاش مسوولان و فعالان حوزه فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ابراز امیدواری کرد زیرساخت ها به نحوی فراهم شود که خودباوری جوانان، امیدآفرینی، رشد تولید و رونق اقتصادی کشور را به همراه داشته باشد.
دکتر پاپری زارعی همچنین پیرامون صدور مجوزها، تامین زیرساخت‌ها، فرایندهای درگاه ملی صدور مجوزها، تعویض اختیارها در سازمان ها، توضیحاتی ارایه کرد.
معاون تحقیقات فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست هم‌اندیشی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، این ماه را موجب خیر و برکت برشمرد و توضیحاتی درباره روند فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه تحقیقات و فناوری ارایه کرد.
دکتر «محمدهاشم هاشم‌پور» با بیان جایگاه حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه گفت: فعالیت های پژوهشگران حوزه سلامت شیراز از دیرباز در کشور، زبانزد بوده و تحقیقات بالینی و کاربردی آنان، تولید، اشتغال آفرینی و ارزش افزوده برای استان و کشور به دنبال دارد.
او ابراز امیدواری کرد تا با حمایت و همکاری سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان، جهش واقعی در حوزه اشتغال و درآمد استان ایجاد شود.

دکتر «حسین پارسایی» مدیر توسعه فناوری سلامت، مهندس «علی عوض پور» معاون توسعه مدیریت و منابع پارک علم و فناوری سلامت و جمعی از اساتید و مسوولان این حوزه نیز در این آیین و نشست هم اندیشی حضور داشتند و پیرامون موارد مطرح شده به ویژه ارتقا، توسعه و پیشرفت حوزه فناوری، شرکت های فناور، تولیدات داخلی و محصولات دانش بنیان حوزه سلامت، به تبادل نظر پرداختند.
دیگر فعالان مراکز رشد سلامت دانشگاه شیراز نیز در این نشست به بیان توانمندی ها، نیازهای این حوزه و تامین زیرساخت ها و حمایت مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان پراختند.
دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اردیبهشت سال ۱۳۹۹، مجوز پارک علم و فناوری سلامت را دریافت کرده و از سال ۱۴۰۰ نیز، ۱۸ هکتار زمین به این حوزه اختصاص داده شد.
در راستای تامین زیر ساخت های پارک علم و فناوری سلامت و طبق مصوبه هیات رییسه دانشگاه، دو هزار متر مربع فضا نیز در طبقه همکف ساختمان مرکزی اورژانس فارس واقع در پردیس شهید دوران، به این مجموعه اختصاص یافت.
این آیین صبح امروز دوشنبه، هفتم اسفند ۱۴۰۲ با حضور «عبدالحمید سنگی» معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس، مدیران ارشد دانشگاه، معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه و پارک علم و فناوری سلامت در پارک علم و فناوری سلامت برگزار شد.

انتهای پیام/