کار جهادی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در راستای امیدآفرینی/ هیچ دستگاه اجرایی به‌اندازه شهرداری شیراز پروژه قابل‌افتتاح و آغاز عملیات عمرانی ندارد
کار جهادی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در راستای امیدآفرینی/ هیچ دستگاه اجرایی به‌اندازه شهرداری شیراز پروژه قابل‌افتتاح و آغاز عملیات عمرانی ندارد

شهردار شیراز گفت: در راستای امیدآفرینی که بر عهده مدیریت شهری است کار جهادی توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز آغازشده است.

به گزارش پگاه خبر، محمدحسن اسدی در آیین افتتاح ایستگاه دولت و رحمت خط ۲ مترو و پل شماره ۳ احمد بن موسی(ع)-نواب-کمربندی گفت: در راستای امیدآفرینی که بر عهده مدیریت شهری است کار جهادی توسط دستگاه‌ها، شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز آغازشده است.

وی با اشاره سفر رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به شهر شیراز عنوان کرد: در این سفر برنامه مهر تا مهر تنظیم کردیم و مقام عالی وزارت کشور طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را به افتتاح، بهره‌برداری و یا آغاز عملیات عمرانی رسانید.

شهردار کلان‌شهر شیراز افزود: در آن مقطع زمانی ۵ ماه پیش توانستیم ۶۲ پروژه به ارزش ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تقدیم مردم کنیم.

اسدی با اشاره به اینکه بعد از سفر هیئت دولت جلسه‌ای در وزارت کشور تشکیل و چند شهردار کلان‌شهر و استانداران و فرمانداران ازجمله از شهر شیراز و استان فارس حضور داشتند، خاطرنشان کرد در آن جلسه وزیر کشور دستور دادند که در آستانه انتخابات و ششمین دوره خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هدف‌گذاری، تلاش و امیدآفرینی شود و از همان روز کار را شروع کردیم و با همکاری نیروهای خدوم شهرداری و پشتیبانی ریاست و اعضا شورا بسته بیش از ۵۰ هزارمیلیارد تومانی تهیه شد.

شهردار شیراز تصریح کرد: امروز با آمار و روایت ارقام ادعا داریم که هیچ دستگاه اجرایی به‌اندازه شهرداری پروژه افتتاحی و آغاز عملیات اجرایی ندارد.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز افزود: این اقدامات را وظیفه خود می‌دانیم و نتیجه تلاش شبانه‌روزی ۱۳ هزار نیروهای شهرداری، معاونین، شهرداران و مدیران بوده است.

وی یادآور شد: در دهه فجر با حضور نماینده دولت وزیر دادگستری، بزرگراه حضرت آیت‌الله حائری شیرازی به طول ۸ کیلومتر و بزرگراه شهید استوار به طول ۶ کیلومتر افتتاح و در خط سه مترو عملیات اجرایی دستگاه مکانیزه حفاری (تی بی ام) را شروع به کار کرد.

اسدی گفت: در هفته‌های گذشته آغاز عملیات ساخت تونل خط چهار، افتتاح مرکز نوآوری و فناوری شهرداری نیز داشتیم.

شهردار شیراز بیان کرد: همچنین ۴۴ هزار میلیارد تومان معادل ۳۵۰ پروژه باقی‌مانده است و از امروز تا برنامه هفته شیراز که ۶۰ روز است اگر هرروز برنامه افتتاح و بهره‌برداری بگذاریم زمان کم می‌آوریم چراکه پروژه‌های بی‌شمار دیگری تعریف کردیم که اضافه می‌شود.

اسدی این را مرهون لطف خدا، همت نیروهای شهرداری، شورای شهر و انسجام و وحدتی که در شهر شیراز حاکم است دانست و افزود: استاندار فارس و نماینده ولی‌فقیه در استان، دستگاه قضایی، نظارتی و انتظامی کمک کردند در محیطی بی حاشیه و کاری کارها را پیش ببریم.

وی گفت: در راستای امیدآفرینی هر هفته در شهرداری مناطق با حضور رئیس شورا و اعضا و معاونین جلسات ۴ ساعته و رودررو با مردم داریم که ۸۰ تا ۹۰ درصد مشکلات مردم را در همان شهرداری منطقه حل می‌شود.

اسدی ادامه داد: در مصلی نماز جمعه شیراز، مصلی شهرک گلستان، گویم و در مساجد و سازمان‌ها جای‌جای شهر میزهای خدمت داریم و مشکلات مردم را رسیدگی و برطرف می‌کنیم.

وی افزود: همچنین مراسم تقدیر از پاکبانان، پیاده‌روی خانوادگی چند ده‌هزارنفری برای ایجاد امید آفرینی داشته‌ایم و در حد امکانات در خدمت مردم و نظام هستیم.

شهردار شیراز در خصوص افتتاح مترو نیز گفت: ایستگاه دولت بااعتبار هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری و افتتاح می‌رسد که معماری بسیار ساده و زیبایی داردو همچنین  ایستگاه رحمت  با اعتبار ۱۰۳۰ میلیارد تومان و پروژه تکمیل تونل غربی فاز اول خط دو مترو شیراز نیز با اعتبار ۲۵۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

اسدی با اشاره به افتتاح پل روگذر شماره سه تقاطع احمدبن موسی (ع)-نواب-کمربندی گفت: ۱۴.۵ هکتار تملک کلی این پروژه بوده است و ارزش پل سوم این پروژه با در نظر گرفتن تملک ۵۲۰ میلیارد تومان است.

 

 

 

 

افزایش اعتبار و اوراق مشارکت در حوزه‌های حمل‌ونقل ریلی و عمومی

رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای شهر شیراز گفت: با افزایش اعتبار و اوراق مشارکت در حوزه‌های حمل‌ونقل ریلی و عمومی و اختصاص بیشتر خودروهای برقی باید سهمیه خوبی برای شیراز در نظر گرفته شود؛ چراکه شیراز در عمل قطب جنوب کشور محسوب می‌شود و می‌تواند یک محور و پل ارتباط گردشگری برای کشور باشد.

رضا محمدیان ابراز داشت: شیراز شهر مردمان ادیب، فهیم، بااخلاق و پایتخت فرهنگ و ادب و هنر است و به فرموده رهبر معظم انقلاب، شیراز و فارس در قله و سومین حرم اهل‌بیت(ع) است.

وی افزود: بیش از نیمی از جمعیت شیراز به دلیل مهمان‌نوازی مردم و اخلاق محوری آن‌ها از استان‌ها و شهرستان‌های دیگر واردشده‌اند و همچنین چند صد هزار نفر رفت‌وآمد فصلی به این شهر دارند.
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه خطوط ۲ ، ۳ و شروع عملیات خط ۴ و اتصال خط یک به ۴ در چهار محور در حال اجرا است، یادآور شد: باید از سوی دولت برای اختصاص اوراق مشارکت و کمک اعتباری اقدامات بیشتری انجام گیرد.

محمدیان اضافه کرد: در بحث واگن در خط دو مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شده تا میزان خدمت‌دهی این خط بیشتر شود.
وی معتقد است با افزایش اعتبار و اوراق مشارکت در حوزه‌های حمل‌ونقل ریلی، حمل‌ونقل عمومی و اختصاص بیشتر خودروهای برقی باید سهمیه خوبی برای شیراز در نظر گرفته شود؛ چراکه شیراز در عمل پایتخت جنوب کشور محسوب می‌شود.
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای شهر شیراز گفت: شیراز موردتوجه بیشتر کشورهای حوزه خلیج‌فارس است و این کلان‌شهر می‌تواند یک محور و پل ارتباط گردشگری برای کشور باشد.
وی عنوان کرد: در هیئت دولت تلاش شود که سهمیه استان فارس و آنچه در شأن مردم است دیده شود و رضایتمندی مردم را به همراه داشته باشد.

 

 

 

هزینه ۶۰۰ میلیارد تومانی سازه تبادل خطوط ایستگاه دولت به‌اندازه یک ایستگاه مترو

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز گفت: قبل از ساخت ایستگاه دولت سازه تبادل خطوط مستقل بود و خود سازه به‌اندازه یک ایستگاه هزینه‌ای ۶۰۰ میلیارد تومان داشت.

امیر یقطین بیان داشت: ایستگاه دولت با سازه تبادل خطوط (محلی که قطار بین دو تونل جابجا می‌شود) به دلیل اینکه در خط ۲ و خط یک تی بی ام دوقلو ۶ متری وجود دارد، در هر تونل یک قطار حرکت می‌کند، در نظر گرفته‌شده است.

وی عنوان کرد: بنا به الزامات بهره‌برداری باید توان این را داشته باشیم که در مقاطع اضطراری مانند آتش‌سوزی تونل و یا خرابی یک تونل قطار از یک تونل به تونل دیگر را جابجا کنیم.

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز افزود: قبل از ساخت ایستگاه دولت سازه تبادل خطوط مستقل بود و خود سازه به‌اندازه یک ایستگاه هزینه‌ای ۶۰۰ میلیارد تومان داشت.

یقطین ادامه داد: با تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته از تملکات اطراف زودتر از موعد به برنامه زمان‌بندی رسیدیم و با طرحی خاص، سازه و این ایستگاه را تلفیق و یک پروژه مستقل که پیش‌ازاین باید با هزینه زیادی ساخته می‌شد صرفه‌جویی انجام گرفت که در کشور منحصربه‌فرد است.

وی با بیان اینکه ایستگاه امام حسین(ع) خط ۲ نیز از زیر خط یک عبور می کند، یادآور شد: در این ایستگاه سه سازه با هم ترکیب شدند که پس از ارسال نقشه ها برای انجمن بین المللی تونل، این سازه جزو ۳ سازه برتر لقب گرفت.

 

انتهای پیام/