حوادث فارس/ ۱۷۰میلیارد کالای قاچاق در انبار
حوادث فارس/ ۱۷۰میلیارد کالای قاچاق در انبار

فرمانده انتظامی استان گفت: در بازرسی از یک انبار در یکی از روستاهای اطراف شیراز، انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال کشف شد.

 

 

 

 

به گزارش پگاه خبر، سردار “رهام‌بخش حبیبی” اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی از دپو کالای قاچاق در یک انبار در یکی از محله‌های شیراز مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی ادامه داد: ماموران انتظامی پس از انجام تحقیقات تخصصی و کسب اطمینان از درستی موضوع با اخذ مجوز از مرجع قضایی انبار مذکور را مورد بازرسی قرار دادند که در نتیجه این عملیات ۱۰۸ دستگاه گیربکس، ۲۵ عدد موتور کامل خودروهای خارجی از جمله بنز و بی‌ام‌و، تعدادی سپر و لوازم یدکی خارجی قاچاق و فاقد مجوز قانونی کشف شد.
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان، ارزش اموال کشف شده ۱۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص ۴ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.
سردار “حبیبی” از برخورد قاطع پلیس با مفسدان اقتصادی و قاچاقچیان کالا تاکید کرد و گفت: از شهروندان می‌خواهیم هرگونه اخبار و اطلاعات در این خصوص را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند تا پس از بررسی و هماهنگی‌های لازم با اینگونه مجرمان برخورد قانونی صورت گیرد.

بسته شدن پرونده گروگانگیری و کشف اسلحه کلت در شیراز
رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری عامل اصلی گروگانگیری و کشف اسلحه کلت به کار رفته در صحنه جرم در عملیات ضربتی پلیس، خبر داد.
سرهنگ “کاووس حبیبی”، بیان کرد: بامداد بیست و ششم بهمن‌ماه ماموران کلانتری ۳۰ رکن آباد شیراز از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مطلع شدند که فردی ۲۲ ساله به دلیل اختلافات ملکی با تهدید سلاح گرم با ورود به منزل مردی ۸۰ ساله، وی و ۲ فرزند ۴۰ و ۴۵ ساله‌اش را گروگان و با همکاری دوستش (راننده) با سواری پژو پارس به منزل خود می‌برند.
وی افزود: ماموران کلانتری سریعا تحقیقات خود را آغاز و مخفیگاه گروگان‌گیرها را شناسایی و با حضور به موقع در محل، موفق شدند در کمتر از یک ساعت گروگان‌ها را صحیح و سالم از چنگ آدم‌ربایان آزاد کنند.
رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه در آن ماموریت یک نفر گروگانگیر (راننده) دستگیر و عامل اصلی گروگانگیری با اسلحه متواری شده بود، گفت: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و در کمتر از یک هفته موفق شدند مخفیگاه وی را شناسایی کنند.
سرهنگ “حبیبی” خاطر نشان کرد: کارآگاهان پلیس با هماهنگی قضایی به مخفیگاه متهم اعزام و در عملیاتی ضربتی عامل اصلی گروگانگیری را دستگیر و یک قبضه اسلحه کلت کمری نیز از وی کشف کردند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، تصریح کرد: استان فارس محل ناامنی برای انجام فعالیت‌های مجرمانه است و مخلان نظم و امنیت عمومی بدانند که در صورت ارتکاب جرم، با برخورد قاطع و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

برخورد پراید با پژو با یک کشته و ۴ مجروح
رئیس پلیس راه شمال استان گفت: بر اثر برخورد سواری پژو با پراید در محور مواصلاتی “شیراز-مرودشت”، یک نفر فوت و ۴ سرنشین نیز مجروح شدند.
سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی”، بیان کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف رانندگی در محور مواصلاتی “شیراز-مرودشت”، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیروهای امدادی برای بررسی حادثه به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: مأموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند سواری پژو ۴۰۵ با ۳ سرنشین به شدت با یک سواری پراید با ۲ نفر برخورد کرده‌ است.
رئیس پلیس راه شمالی استان تصریح کرد: در این حادثه یکی از سرنشینان پژو فوت و ۴ سرنشین دیگر خودروها مجروح و راهی بیمارستان شدند.
سرهنگ “دهقانی” با بیان اینکه کارشناس پلیس‌راه علت این تصادف را تخطی از تجاوز به چپ از سوی راننده پژو اعلام کرد، به رانندگان هشدار داد از عجله و شتاب بی مورد حین رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند تا شاهد چنین حوادث دلخراشی نباشیم.

انتهای پیام/