از انتشار  لیست‌های غیر قانونی  یک شبه در فارس جلوگیری شود/ حضور فعال احزاب سیاسی، سبب افزایش مشارکت در انتخابات می‌شود
از انتشار  لیست‌های غیر قانونی  یک شبه در فارس جلوگیری شود/ حضور فعال احزاب سیاسی، سبب افزایش مشارکت در انتخابات می‌شود

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در فارس گفت: مردم حق انتخاب دارند و حضور فعال احزاب سیاسی در انتخابات باعث افزایش مشارکت مردم و انتخاب اگاهانه میشود.

 

به گزارش خبرنگار پگاه خبر، مجید فروردین در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تغییر مدیریت شورای ائتلاف ابراز داشت: در رویکرد شورای ائتلاف هیچ تغییری ایجاد نشده زیرا روال حاکم بر گروه های سیاسی به گونه ای است که رییس شورا نمیتواند نظر خود را به سایر اعضا تحمیل کند و تمام اعضا در این شورا رای مستقل دارند.
وی خواستار لغو انتشار لیستهای یک شبه و غیر قانونی شد و بیان داشت: قانون ماده ۸ انتخابات تأکید دارد فقط احزاب شناسنامه دار که مجوز فعالیت دارند اجازه انتشار فهرست دارند و به وسیله بالاترین مقام حزب باید به وزارت کشور اعلام شود، ما مطالبه داریم جلو انتشار فهرست‌هایی که یک شبه و بدون رعایت این قانون منتشر می‌شود گرفته شود.
فروردین با بیان اینکه دستاوردهای مهمی در مجلس یازدهم حاصل شده است اظهار داشت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، توسعه مسکن، حمایت از صنایع پایین دستی نفت، قانون حمایت از خانواده، اصلاح مجوز‌های کسب و کار، از جمله این دستاوردهاست.
رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب فارس ادامه داد:
ما فرایندی مردم‌پایه را برای اولین بار در کشور شروع کردیم، در سایت‌های شورا در همه کشور اجازه داده شد، هر کس تمایل دارد ثبت نام کند که تقریبا یک سوم داوطلبان ثبت نام کردند.
فروردین افزود: با موج وسیعی از ثبت‌نام‌ها روبه‌رو شدیم به طور مثال در شیراز قریب به ۴۰۰ نفر رأی دادند و سه برابر ظرفیت هر شهرستان تعیین شد، سپس در مجمع استان که بیش از ۴۰ نفر بودند به رای گذاشته شد، گام به گام پیش رفت تا فهرست‌ها و اسامی به تهران ارسال و تایید شد.
وی اسامی کاندیداهای مورد حمایت شورای ائتلاف را با شرح زیر عنوان کرد: حوزه انتخابیه شیراز و زرقان؛ جعفر قادری، ابراهیم عزیزی، سید اسماعیل حسینی و منصوره طاهری
حوزه انتخابیه اقلید؛حمیدرضا گرامی، حوزه انتخابیه جهرم و خفر؛ ارجمند، حوزه انتخابیه شهرستان‌های کازرون و کوهچنار؛ شاهین محمدصادقی،حوزه انتخابیه شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان؛ سلیم پور،
حوزه انتخابیه شهرستان لامرد؛ سیدموسی موسوی، حوزه انتخابیه لار؛ علاء‌الدین بروجردی، حوزه انتخابیه سروستان، کوار و خرامه؛ عبدالعلی رحیمی مظفری، حوزه انتخابیه رستم و ممسنی؛ امید نصیبی، حوزه انتخابیه شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت؛ محمدجواد عسکری، حوزه انتخابیه شهرستان فسا؛ حجت‌الله فیروزی.
فروردین یاداور شد: نتیجه جمع بندی سه حوزه دیگر هنوز اعلام نشده است.
وی در خصوص فهرست مورد تایید این شورا برای مجلس خبرگان نیز گفت: کلیه نامزدهایی که توسط جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری معرفی شده‌اند، مورد حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در کل کشور و از جمله در استان فارس نیز می‌باشند و این ائتلاف، در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

 

 

  • نویسنده : زرین کلاه