از روند ۴سال گذشته مجلس راضی نیستیم
از روند ۴سال گذشته مجلس راضی نیستیم

قائم مقام شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس با بیان اینکه از روند ۴ سال گذشته در مجلس راضی نیستیم و باید در ۴ سال آینده شاهد تغییرات اساسی باشیم، گفت: استان فارس با ۱۸ نماینده قابلیت زیادی دارد که اگر با هم همراه شوند، می‌توانند کارهای موثری انجام دهند.

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار پگاه خبر، جابر مهدیار در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه روش انتخاب لیست شورای وحدت، یک روش نوین و شالوده شکن بود، ابراز داشت: در دوره های قبل لیست های متفاوتی به مردم ارائه می شد که برخی مورد پسند و سلیقه تمام افراد نبود ولی شورای وحدت با همکاری جمعیت رزما که جمعیت رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی است،یک کار مشترک انجام و در نهایت با یک اقناع عمومی به لیست متمرکز و مورد همه سلیقه ها دست یافت.
وی با بیان اینکه در فارس حدود ۹۰۰نفر برای ورود به شورا تایید شده بودند، ادامه داد: بعد از بررسی های اولیه از میان این تعداد ۹۰ نفری که توانایی ورود به مجلس را داشتند انتخاب وبدون اعمال نفوذ، بارگذاری و معدل‌گیری و در نهایت رده‌بندی تعیین که به همین ترتیب نفرات برتردر شهرستان‌ها نیز مشخص شدند.
قائم مقام شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس درباره چگونگی برگزاری ازمون و نمرات اینگونه بیان کرد: ازمون در چهار مرحله شفاهی، کتبی، بررسی سابقه افراد و بررسی سوابق عملکردی انها برگزار شد.
مهدیار تصریح کرد: برای آزمون کتبی ۳۰نمره، مصاحبه شفاهی ۴۰نمره، سابقه عملکردی ۱٠ نمره، سابقه فردی ۲٠ نمره در نظر گرفته شد که افراد باید دوسوم نمرات که نمره ۶۶.۵ بود را کسب میکردند.
وی افزود: تراز انقلابی بودن و متخصص بودن فرد و همچنین ایا قابلیت اعلام نظر و توانایی به کرسی نشاندن طرح‌ها در صحن مجلس را دارد یا خیر،قدرت نظارت، جرات و جسارت، توانایی بررسی لوایح دولت، اعتقادات ایمانی، وضعیت ظاهری افراد از فاکتورهای مهم انتخاب این افراد بود.
وی اظهار داشت: شناخت این افراد در مباحث سیاسی و شناخت گروهها و تشکل های سیاسی و همچنین تفکیک این گروهها از یکدیگر از مسائلی بود که توسط افراد باید تشریح می شد.
قائم مقام شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی فارس ادامه داد: در آزمون کتبی از افراد درخواست کردیم که مشکلات کشور را تشریح ارائه راهکار دهند.
مهدیار با بیان اینکه شناخت افراد نسبت به وظایف ولی فقیه را نیز مورد سنجش قرار دادیم که سوال بسیار مهمی بود.
وی در خصوص تصحیح اوراق ازمون کتبی نیز گفت: همه اوراق با سربرگ‌های رمزگذاری شده برای تصحیح  به دانشگاه ارسال شد و نمی‌دانستندکه چه کسی قرار است اوراق را تصحیح کند.
مهدیار در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر عدم ورود بانوان به فهرست نهایی ابراز داشت:  ملاک ما ارزیابی و ارزش‌گذاری در مصاحبه  و امتحان کتبی بود که از ۶خانم شرکت کننده معدلشان کمتر از معدل نفرات برتر و منتخب بود.
وی از انتظارات شورای وحدت از نمایندگان منتخب گفت و افزود: تدوین قوانین موثر، ترمیم و اصلاح قوانین زائد جز مطالبات اصلی ما است.
مهدیار خاطرنشان کرد: پیگیری زیرساخت های مربوط به حمل و نقل، توسعه سومین حرم اهل بیت(ع) و باز کردن مسیرهای مهم درآمد دریا پایه به عنوان یک عنصر اصلی مدنظر شورا است و بطور جدی از نمایندگان خواستار پیگیری این موارد هستیم.
قائم مقام شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی فارس ادامه داد: تمام کسانی که از طریق شورای وحدت وارد مجلس می‌شوند، در نهایت به فراکسیون شورای وحدت وارد خواهند شد.

انتهای پیام/