مستند ۱۱ شهدای شاخص استان فارس رونمایی می شود
مستند ۱۱ شهدای شاخص استان فارس رونمایی می شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: از مستند ۱۱ شهدای شاخص استان فارس که با همکاری حوزه ساخته شده است در روز ۲۲ اسفند سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستور حضرت امام خمینی (ره)، رونمایی خواهد شد.

به گزارش پگاه خبر به نقل از پیام خبر، سردار ابراهیم بیانی، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت ایام شعبانیه و ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) اظهار داشت: مراسم اختتامیه هشتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار روز شنبه ۲۸ بهمن ماه ساعت ۹ در مرکز تالار همایش های شهر شیراز واقع در خیابان بین الحرمین با حضور داوران و برگزیدگان این رویداد هنری و علاقه مندان هنر ایثار و شهادت برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس افزود: پنج پیش کنگره در شهرستان های آباده، فسا، کازرون، جهرم و استهبان برگزار شد که شاهد استقبال مردم فرهنگ دوست این شهرستان ها و شاعران فرهیخته روبرو شدیم و یکی دیگر از ویژگی های این کنگره بین المللی، اجرای ویژه برنامه بین المللی شهدای غزه با حضور ۱۰ شاعر بین المللی از کشورهای هند، ترکیه، سوریه، عراق، لبنان و … در کتابخانه ملی شهر شیراز بود.

وی در خصوص قالب موضوعی هشتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار گفت: این رویداد هنری با دعوت از فرهیختگان فارسی زبان و همچنین شاعران گران‌قدر متعهد به ارزش‌های الهی و انسانی در قالب موضوعات «شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان»، «زیست شهیدانه، ایثار اجتماعی»، «شهدای مظلوم غزه و جبهه مقاومت»، «شهدای امنیت، جهاد علمی و جهاد تبیین»، «شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم»، «شهدای غریب، شهدای اسارت، شهدای غواص»، «فرهنگ شهادت و ایثار، رسالت امروز و افق آینده»، «مادران، همسران و فرزندان معظم شهدا و جانبازان، بانوان عاشورایی» و «شهدا، جانبازان و ایثارگران استان فارس، شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)» در استان فارس برگزار شد.

وی با بیان اینکه از سه ماه گذشته فراخوان هشتمین جشنواره شعر بین المللی ایثار اعلام شد، ادامه داد: میزبانی هشتمین جشنواره شعر بین المللی ایثار با توجه به پتانسیل بالای فرهنگی و ادبی استان فارس به خصوص شهر شیراز به این استان واگذار شد همچنین در سطح بین المللی و ملی سه هزار اثر در قالب های تعریف شده به دبیرخانه ارسال شد که ۲ هزار و ۴۵ اثر به مرحله داوری رسید.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در قالب‌های شعری «کلاسیک»، «نو و نیمایی»، «سروده، ترانه، تصنیف»، «منظومه (شعر بلند در همه قالب‌ها)» و شعر کودک و نوجوان آثار خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کردند.

سردار بیانی یکی از رسالت های بنیاد شهید را تلاش برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و ادامه داد: در حوادث غیر مترقبه که در هر کشوری رخ میدهد، ایران استثنا نیست و در طول سال ممکن خواهد بود که کشور با حوادثی با روبرو شود از این رو در مقابله با ویروس کرونا ایثار اجتماعی شکل گرفت و شهادت مدافعان سلامت بر اساس زیست شهیدانه می دانیم بنابراین وظیفه داریم در راستای ایثار و شهادت و زیست شهیدانه تلاش کند.

بنابه گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، برگزیدگان اول، دوم و سوم هر قالب شعری در برنامه اختتامیه جوایز خود را همراه با لوح تقدیر دریافت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تجلیل و تکریم از مدال آوران ورزشی عرصه های ملی ایثارگران استان فارس تصریح کرد: جانبازان و ایثارگران در کنج خانه قرار نگرفتند بلکه در صحنه های مختلف از تدریس در دانشگاه ها تا تولید و سازندگی و… درحال ایفای نقش هستند و در رشته های مختلف چه در سطح استانی و ملی و بین المللی عناوینی کسب کردند که در این راستا از ۴۹ نفر مدال آوران رقابت های ورزشی به خصوص پارا المپیک چین تجلیل شد.

این مقام مسئول یادآور شد: تلاش داریم که به مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص عرصه ورزش دارند لبیک بگوییم، با عنایت به وجود محدودیت های جسمی برای جانبازان اگر در عرضه ورزش تلاش نکنند زودتر از دیگران دچار فرسودگی خواهند شد بنابراین برای حفظ روحیه و سلامتی و لبیک به فرمان رهبری سعی می کنند در ورزش های همگانی و قهرمانی حضور فعال داشته باشند.

سردار بیانی با تاکید بر تلاش بنیاد شهید برای پر کردن خلاء های فرهنگی ایجاد شده توسط دشمن، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کردیم تا در راستای تکریم از خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان ۵۰ هزار دیدار داشته باشیم که تاکنون ۹۵ درصد برنامه محقق شده و پیش بینی داریم تا پایان سال از این مقدار که در دستور کار بوده فراتر رویم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس از طرح پایش سلامت جامعه ایثارگری فارس خبر داد و گفت: بیش از نیمی از والدین شهدا در استان فارس به رحمت واسعه الهی رفتند و در سن کهولت قرار دارند بنابراین پایش سلامت از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا بیماری های زمینه ای این عزیزان شناسایی شود از این رو ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر در این طرح پایش قرار گرفتند و یا احیانا با تشخیص به ارجاع به متخصصین و آزمایش داشتند.

وی اضافه کرد: از مجموعه پنج هزار والدین شهر شیراز چهار هزار و ۳۰۰ از پدران شهدا به رحمت خدا رفتند که امیدواریم بتوانیم در دوران حیات این عزیزان اقداماتی شایسته تکریم داشته باشیم.

این مقام مسئول برنامه های ماه رمضان این مجموعه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان قرار داریم که به عنوان بهار قرآن کریم شناخته می شود و رویکرد بنیاد شهید در عرصه فرهنگی بیشتر قوت گرفته است از این رو آموزش قرآنی در ۸۰ حسینیه شهید سراسر استان، جز خوانی از طریق سایت نوید شاهد، محافل قرآنی با حضور قاریان برجسته در سراسر استان در دستور کار قرار گرفته و از مردم و جامعه ایثارگری برای حضور دعوت می کنیم.

سردار بیانی گفت: مسابقه ترجمه و تفسیر ادعیه روزانه ماه مبارک رمضان از طریق سایت نوید شاهد اطلاع رسانی خواهد شد همچنین از مستند ۱۱ شهدای شاخص استان فارس که با همکاری حوزه ساخته شده است در روز ۲۲ اسفند سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستور حضرت امام خمینی (ره)، رونمایی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه ساخت فیلم سینمایی اشلو با پرداختن به داستان زندگی شهید مرتضی جاویدی از فرماندهان شاخص دفاع مقدس کشور در دستور کار قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: ۱۵ هزار شهید، ۴۲ هزار جانباز و ۲ هزار و ۲۲۹ آزاده در استان فارس وجود دارد که جزو خانواده ایثارگری استان محسوب می شوند.

انتهای پیام/