بخشی از قطعه ۳ بزرگراه کوار- فیروزآباد به طول ۵/۵ کیلومتر افتتاح شد
بخشی از قطعه ۳ بزرگراه کوار- فیروزآباد به طول ۵/۵ کیلومتر افتتاح شد

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی بخشی از قطعه ۳ بزرگراه کوار- فیروزآباد به طول ۵/۵ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

 

 

به گزارش پگاه خبر، محمودرضا طالبان مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: بزرگراه کوار- فیروزآباد قسمتی از محور سراسری عسلویه که منطقه استراتژیک نفت و گاز و پتروشیمی به طرف مرکز و شمال کشور است که پس از اتمام عملیات اجرایی علاوه بر حل مشکلات ترافیکی منطقه‌ای موجب تسهیل در تردد مواد خام اولیه از عسلویه به بسیاری از کارخانه‌های داخلی را میسر می‌کند.
وی اضافه کرد: کاهش ترافیک و تسهیل تردد و افزایش ایمنی ترافیک و کاهش تلفات جاده‌ای و همچنین کاهش میزان مصرف سوخت زمان و هزینه حمل و نقل از دیگر مزایای این پروژه مهم است.
طالبان تصریح کرد: علاوه بر افتتاح ۵/۵ کیلومتر بزرگراه، پروژه بهسازی قطعات ۱ و ۲ قطعه ۳ بزرگراه کوار- فیروزآباد نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی اعتبار هزینه شده بهسازی قطعات ۱ و ۲ بزرگراه را ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و خاطرنشان ساخت طول کل پروژه کوار- فیروزآباد ۵۵ کیلومتر است و ۴ قطعه اجرایی می‌باشد که عملیات اجرایی قطعات ۱ و ۲ و ۴ در سال‌های گذشته به اتمام رسیده و در دست بهره‌برداری است.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: قطعه ۳ به طول ۱۳ کیلومتر است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی کوهستانی عملیات اجرایی در این منطقه سخت است و در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از مابقی مسیر خواهیم بود.
انتهای پیام/