با مصوبه شورای عالی ترافیک محدوده ترافیک شهر شیراز با ۶۰سامانه پوشش داده می شود
با مصوبه شورای عالی ترافیک محدوده ترافیک شهر شیراز با ۶۰سامانه پوشش داده می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: محدوده ترافیک شهر شیراز با ۶۰سامانه پوشش داده می شود که مصوبه شورای عالی ترافیک است.

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار پگاه خبر، هادی شهدوست شیرازی،  در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اجرای طرح ترافیک در اوایل تابستان بیان داشت: خودروهایی که معاینه فنی نداشته باشند در محدوده کم آلاینده جریمه می شوند و همچنین ترددمکانی و زمانی برای خودروهای توزیع بار در زمان غیر پیک صورت میگیرد.
وی با اشاره به راه اندازی خانه خدمات خودرو حمل بار در شیراز ابراز داشت: خانه خودرو حمل بار برای اولین بار در کشور در شرق شیراز افتتاح شد که در این خانه خدمات صدور بارنامه و بیمه در حوزه حمل و نقل شهری ارائه می دهد.
شهدوست ضمن اشاره به انعقاد تفاهم نامه با صنعتی شریف، گفت: این دانشگاه یکی از دانشگاه های برتر در حوزه هوش مصنوعی است و دفتر مشترک دانشگاه و شهرداری ایجاد و این تفاهم نامه در حوزه هوشمندسازی امضا شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اظهار کرد: ایستگاه رحمت و دولت به همراه کراس آور در دهه فجر راه اندازی می شود و در آینده سایر ایستگاه ها هم ساخته می شود و خطوط هم توسعه پیدا می کند اما مشکل اصلی تامین واگن است و چندین بار در تلاش هستیم که تعداد رام ها را به هفت برسانیم و سرفاصله ها کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه ۷۵ دستگاه میدل باس وارد شیراز خواهد شد و برای نخستین بار این میدل باس ها وارد شیراز می شود، افزود: نقش جمع کنندگی را این میدل باس ها انجام می دهند.
شهدوست شیرازی گفت: ما باید به سمت محدودیت های ترافیکی برویم و حدود ۶۰۰ هزار خودرو در شیراز وجود دارد و همین تعداد همین خودروهای سایر شهرستان ها و استان ها را ورود پیدا می کند و باید محدوده زوج و فرد را در نظر بگیریم و ما در حال بررسی های جدید طرح ترافیک هستیم و بعد از این پایان مدارس گام های اولیه طرح ترافیک را آغاز خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه ۱۷ پل عابر پیاده با سرمایه گذاری بخش خصوصی و پنج دستگاه توسط مناطق در حال احداث است، افزود: ۶ پارکینگ در اطراف رینگ ترافیکی نظیر مقابل بیمارستان فرهمندفر با ظرفیت ۶۰۰ خودرویی ایجاد می شود و پارکینگ احمدی جنوبی، پایانه کاراندیش، تقاطع میلاد (تاچارا) احداث خواهد شد.
شهدوست شیرازی گفت: ۱۶ پارکینک مکانیزه و سه پارکینگ هوشمند وجود دارد و ۳۰ تقاطع شهر شیراز به صورت هوشمند شده است و ۳۴ سامانه ثبت تخلف و ۵۴ سامانه نظارت تصویری به شهر اضافه شده است.
وی افزود: کاربری و رسته های شغلی بر اساس طرح تفصیلی از شهرداری استعلام نمی شود و از ۴۰ سال پیش قانون وجود دارد که مطب پزشکان و وکلا در کاربری مسکونی فعال هستند و در حال هماهنگی هستیم تا از شورای کلانشهرها این موارد به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی برود تا این ۲ معضل رفع شود.
شهدوست شیرازی در خصوص بزرگراه مرحوم آیت الله حائری شیرازی هم اضافه کرد: بزرگراهی که دیروز افتتاح شد بسته و بازگشایی الان انجام شد و کانکس پلیس راهور هم ایجاد می شود.
وی گفت: ایستگاه شکوفه خط ۲ مترو شیراز در دستور کار است و در فازهای بعدی به سمت آن خواهیم رفت.
شهدوست شیرازی گفت: بیش از ۴۰ سال است هیچ تغییری در خطوط اتوبوسرانی شهری انجام نشده است.
وی گفت: اصلاح هندسی میدان ابوالکلام نیازمند انست که از شمال از غرب کوه بری انجام شود و ابتدای سال آینده شهرداری منطقه سه انجام می شود.
بر اساس این گزارش در ادامه، رضا محمدیان، با اشاره به اینکه طول ۶۰ کلیومتر و عرض ۱۵ تا ۲۰ کیلومتری دارد، گفت: از قدیم هم خطوط اصلی شهر همینگونه بوده است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: بحث مهم در ترافیک بحث فرهنگ شهروندی و ترافیک است که نیاز به مباحث تشویقی و تنبیهی دارد و راهور با محدودیت هایی نیرویی که دارد با شهرداری همکاری می کند اما باید افزایش یابد و آنها می گویند عدد جرایم بازدارندگی ندارد.
وی با اشاره به اینکه مباحث مختلفی در شورای ترافیک دنبال می شود، افزود: ترافیک شهر شیراز به شدت اذیت کننده است و شیراز شهر مهاجر پذیر و یا گردشگرپذیر در حوزه های مختلف است و بحث احداث پارکینگ های جدید در رینگ اطراف محدوده ترافیکی در دستور کار قرار گرفته که ۶ پارکینگ است و تا ۲ سال آینده این پارکینگ ها افزایش می یابد.
محمدیان با اشاره به اینکه فاز ۲ خط ۲ مترو شهری در حال انجام است و امیدوارم تا سال ۱۴۰۴ حفاری آن به پایان برسد، افزود: عملیات حفاری خط سه تا پایان سال آغاز می شود و فاز اول احداث خط چهار حدفاصل بلوار رازی تا ایستگاه استقلال آغاز خواهد شد و خط چهار از تا میدان احسان خواهد رفت.