از افتتاح پروژه های دهه فجر تا تلاش برای برگزاری یک انتخابات سالم در فارس
از افتتاح پروژه های دهه فجر تا تلاش برای برگزاری یک انتخابات سالم در فارس

استاندار فارس خبر از افتتاح یک هزارو ۵۸۱پروژه در دهه فجر داد و همچنین تاکید بر پیشگیری بر تخلفات انتخاباتی داشت.

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار پگاه خبر، محمدهادی ایمانیه در جمع اصحاب رسانه به پروژه هایی که در دهه فجر افتتاح میشود اشاره و بیان داشت: یک هزار و ۵۸۱ پروژه به ارزش ۳۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح و به بهره برداری می رسد که نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰درصدی داشته است.
وی تصریح کرد: دهیاری ها با ۳۸۲، شهرداری با ۳۱۰ و کمیته امداد با ۱۷۵ به ترتیب بیشترین تعداد پروژه های در دست افتتاح را دارند.
استاندار فارس  ادامه داد: سازمان صنعت معدن تجارت با ارزش اعتباری ۱۵ هزار میلیارد بالاترین میزان سرمایه گذاری در دهه فجر امسال را داراست.
ایمانیه افزود: شهرداری‌ها، شرکت گاز فارس و جهاد کشاورزی در رتبه بعدی قرار دارند.
وی با اشاره به انتخابات در فارس ابراز داشت: تعداد ۲هزار و ۷۳۸ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش ثبت‌نام کرده اند که  تعداد یک هزار و ۴۹۵ نفر ثبت نام خود را قطعی و ۸۶۷ نفر تایید صلاحیت شدند.
مقام عالی دولت در فارس عنوان داشت: تقسیم بندی شهرستان شیراز به ۱۵۲ محله برای احصا مشکلات تقسیم‌بندی شد و برای هر محله یک راهبر که مردم به وی اعتماد دارند انتخاب شد که مشکلات محلات را که قابل پیگیری و رفع است گزارش دهند تا حل شود.
استاندار فارس ادامه داد: تلاش ما برای ایجاد یک انتخابات با امنیت ،سلامت، رقابت و مشارکت حداکثری است و از تخلفات انتخاباتی پیشگیری می کنیم.
وی در بحث آورده شهرداری شیراز در محور قره‌پیری که نزدیک ۵۰۰ میلیارد تومان است،گفت: بنابراین شد با تغییر کاربری و ایجاد ارزش افزوده، آورده شهرداری جبران شود و به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و واسطه‌گری بنا شد این پهنه دارای کاربری فضای سبز و جنگل‌ کاری شود.
استاندار فارس در خصوص عملیات اجرایی قطعه هفت آزاد راه شیراز- اصفهان بیان کرد:  بودجه مورد نیاز این‌پروژه تزریق نشد و بناشد از املاک وزرات راه از طریق مولد سازی اعتبار تخصیص یابد تا سرعت اتمام پروژه افزایش پیدا کند.
وی به سرانجام خطوط ریلی استان نیز اشاره و بیان داشت: راه آهن اقلید – یزد طبق دستور وزیر راه و شهرسازی تاپایان سال به بهره برداری خواهد  رسید و با فروش ۲۰۰ میلیون دلار نفت، ۶۰ میلیون دلار آن به پروژه راه آهن شیراز – بوشهر اختصاص یافت که این پروژه به ۱۰ قطعه تقسیم شده که در هر ۲ استان در حال اجراست.
استاندار فارس در خصوص وضعیت سد تنگ سرخ  خاطر نشان‌کرد: طی تفاهم‌نامه محیط زیست و آب منطقه‌ای و شهرداری، پروژه با حجم آبگیری ۱۲ میلیون متر مکعب در اسفندماه آغاز به کار خواهد کرد.
انتهای پیام/