اولویت شهرداری شیراز اتمام پروژه های نیمه تمام شهر شیراز است
اولویت شهرداری شیراز اتمام پروژه های نیمه تمام شهر شیراز است

شهردار کلانشهر شیراز گفت: حدود ۵۰۰ طرح و پروژه در دست اجراست و اولویت شهرداری شیراز تکمیل پروژه های نیمه تمام است و  هیچ توقفی در اجرای پروژه ها نداریم.

به گزارش خبرنگار پگاه خبر، محمد حسن اسدی در نشست خبری مشترک با ارائه گزارش و پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص اعلام ویژه برنامه های دهه فجر، بیان داشت: طبق روال گذشته و رسالت شهرداری در برابر مردم یک سری طرح ها و پروژه ها در این دوره به بهره برداری می رسد و بعضی عملیات اجرایی آنها آغاز میشود.
وی با اشاره به اینکه شهرداری در شرایط سخت هیچ پروژه ای را متوقف نکرده است، ابراز داشت: اگر بخواهیم معطل سایر دستگاه ها باشیم باید بسیاری از پروژه ها را تعطیل کنیم و پشتوانه ما ۱۳ هزار پرسنل شهرداری است که با تلاش شبانه روزی انهانیازهای شهر مرتفع میشود.
شهردار کلانشهر شیراز با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته ایم یاداورشد: با توجه به درآمد از ابتدای سال تا کنون ۹۰۰قرارداد با مقیاس معاملات عمده بسته ایم و حدود۹ هزار میلیارد تومان هزینه شده و این درحالیست که کمتر از ۷۰۰ میلیارد تومان دریافت تسهیلات داشتیم.
مدیریت ارشد شهری شیراز عنوان داشت: در این ایام شاهد افتتاح حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه و بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان کلنگ زنی خواهیم بود که پروژه‌ها در تمامی  معاونت‌ها و شهرداری مناطق فعال است.
اسدی افزود: با فصل جدیدی از اتفاقات خوب در شهر شیراز در حوزه تحول عمران و پیشرفت روبرو هستیم و سال آینده برنامه هوشمندسازی وسیع در سطح شهر اجرا خواهد شد.
وی از پل زندگی بعنوان یک پروژه گردشگری نام برد و اظهار داشت:  پروژه بام سبز از بولوار چمران به سمت باغهای قصردشت، همت شمالی و خیابان شهید رمضانی به عنوان پل زندگی در حال اجراست.
شهردار شیراز با اشاره به کمربندی ابراز داشت: شانه سازی، خط کشی، روشنایی و نیوجرسی در محدوده ۱۸کیلومتری کمربندی که شهرداری متقبل شده بود رو به اتمام است.
شهردار شیراز در خصوص اولویت های شهرداری افزود: همایش فرهنگ شهر‌وندی در حوزه‌های مختلف و توسعه حمل و نقل عمومی از اولویتهای مدیریت شهری است و در دستور کار شهرداری قرار دارد.
اسدی افتتاح و کلنگ زنی ابر پروژه های عمرانی در شیراز را تحول عمرانی خواند و یاداورشد: در سال آینده جهش های خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و  شهرسازی را در برنامه داریم.
اسدی در خصوص تملک ها و تاخیر در اجرای برخی پروژه‌ها تصریح کرد: در یکسال گذشته حجم زیادی تملک انجام شده که معادل ۳۰ سال تملک در سطح شهر است و در سه ماه پایان سال گذشته۳۰۰ هزار متر مربع تملک انجام شده است.
شهردار شیراز با بیان اینکه املاک متعلق به شهرداری در سامانه املاک ثبت شده است خبر از بهره برداری سامانه جامع املاک شهرداری شیراز طی شش ماه آینده داد.

کارکرد بیش از ۲۰ درصد پروژه‌های دهه فجر فرهنگی و تفریحی هستند/ امیدآفرینی همراه با خدمت‌رسانی موثر در چشم‌انداز چهارساله شیراز تدوین شده است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست گفت: بیش از ۲۰ درصد (۱۲ هزار میلیارد تومان) پروژه‌هایی که در دهه فجر امسال توسط مدیریت شهری به افتتاح می‌رسند و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود، به صورت مستقیم کارکرد فرهنگی و تفریحی دارند.

سید ابراهیم حسینی  با بیان اینکه رسانه‌ها را یکی از ارکان تربیت انسان‌ها می‌دانیم، ابراز داشت:  اگر بنا است شهروند خوبی تربیت شود، خانواده و رسانه همانند دو بال امروز باید کنار یکدیگر باشند.

وی افزود: برای رشد و پویایی جامعه و در نهایت اثر گذاری، رسانه است و نوع نگاه مدیریت شهری، رفتار تعاملی با رسانه‌ها است، بنابراین از سمت رسانه‌ها نقد‌های رسانه‌ها به عنوان زبان گویای مردم، موجب اثر خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه از روز نخست آغاز شورای ششم شهر شیراز، امید‌آفرینی همراه با خدمت رسانی موثر در چشم‌انداز چهارساله شیراز تدوین شده است، گفت: برنامه چشم‌انداز شیراز ۱۴۰۴ نگارش شده که بر اساس آن، بودجه‌های سالیانه تنظیم کرده است و امروز با کمال افتخار شهرداری شیراز تبدیل به نقطه امیدی برای مردم تبدیل شده که رشد پیشرفت و توسعه در ابعاد مختلف برای همه کسانی که عنصر فعال اجتماعی باشند، قابل رویت است.

حسینی با اشاره به توجه مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز به تمامی عرصه‌های شهری، تاکید کرد: رفاه و رضایت مندی عمومی شهروندان اهداف مدیریت شهری شهرداری شیراز است، از این رو عنوان‌گذاری برنامه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی نگاه عدالت محوری را یکی از مهم‌ترین اهداف شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد و ادامه داد: نگاه همه جانبه با نگاه عدالت بر توزیع با هدف آسایش مردم به عنوان سرمایه‌های اصلی این نظام و صاحبان اصلی مدیریت شهری شیراز وجود دارد، از این رو تمام در آمد شهرداری شیراز بر مبنای بودجه نگارش شده، توزیع خواهد شد تا عدالت در تمامی مناطق رعایت شود و به مناطق محروم بیشتر توجه خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه این نشست بیان کرد: با همکاری یاوران شورا در محلات، ۲۰۰۰ مشکل احصا و به استاندار تقدیم شد که ۳۹۳ مشکل آن مربوط به شهرداری بود و مابقی توسط استاندار به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

وی ادامه داد: از شهرداری شیراز دو انتظار داشتیم، یکی نگاه بلند و برنامه بلندمدت و دیگری اقدامات بزرگ که خوشبختانه اقدامات خوبی در این باره اتفاق افتاده است.

حسینی اضافه کرد: بیش از ۲۰ درصد (۱۲ هزار میلیارد تومان) پروژه‌هایی که در دهه فجر امسال توسط مدیریت شهری به افتتاح می‌رسند و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود، به صورت مستقیم کارکرد فرهنگی و تفریحی دارد.

انتهای پیام/