مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در مدارس درکنار معلمان حضور یابند
مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در مدارس درکنار معلمان حضور یابند

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت:حضور مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در مدارس و در کنار معلمان فرصت بسیار مغتنم تربیتی است که باید روز به روز توسعه بیشتری یابد.

 

 

 

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر فرشید قاسمی در جمع مدیرکل و معاونین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت:در کانون پرورش فکری کودکان و‌نوجوانان ظرفیت های بسیار خوبی خصوصا در حوزه تفکر دانش اموزی وجود دارد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: پیوند و هم افزایی عمیق و دقیق مابین کانون پرورش فکری و اموزش و پرورش بسیار می تواند به رشد دانش اموزان کمک کند.

قاسمی به اشنایی خود با تالیفات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: کتاب های تالیف شده در کانون بسیار هوشمندانه و دقیق است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت:حضور مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مدارس فرصت بسیار مغتنمی است که باید روز به روز توسعه بیشتری یابد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس نیز در این دیداربه بیان گزارشی از عملکرد کانون استان پرداخت.

علی خواجه نژادیان گفت: فعالیت های بسیار خوبی در بخش کودکان و نوجوانان در کانون در حال اجرا است.

مدیرکل و معاونین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: در حال حاضر در کانون استان ۱۳۰ نیرو به عنوان مربی فعالیت می کنند.

خواجه نژادیان گفت: عموم فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متمرکز بر غنی سازی اوقات فراغت بچه ها است.

مدیرکل و معاونین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: کتاب و کتابخانه قلب هر کانون است و علاوه بر ان مهارت اموزی بچه ها نیز مورد تاکید در هر کانون است.

وی گفت: راه اندازی کانون های سیار از جمله دیگر فعالیت های کانون است تا همه کودکان و نوجوانان استان بتوانند از خدمات کانون استفاده کنند.

مدیرکل و معاونین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس فعالیت کانون های زبان ایران را از دیگر بخش های فعالیت کانون عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۲۰ پرسنل رسمی و حدود ۴۰۰ مدرس در کانونهای سراسر استان فارس مشغول به فعالیت هستند.

خواجه نژادیان راه اندازی طرح کانون مدرسه را از فصول مشترک همکاری اموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست و‌ گفت: تلاش داریم تا کانون مدرسه درکنار فعالیت های پرورشی مدرسه قرار گیرد.

وی گفت: در حوزه تولیدات فرهنگی هم کانون فعالیت های فراوانی دارد و در استان نیز استودیو صوتی و تصویری وجود دارد و همچنین تولیدات عروسکی بسیار فاخری هم در حال تولید است.

خواجه نژادیان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و‌ نوجوانان استان فارس امادگی همه نوع همکاری با اموزش و پرورش استان را دارد.