آغاز به کار ۱۵ کانال انتخاباتی صداوسیما در استان فارس
آغاز به کار ۱۵ کانال انتخاباتی صداوسیما در استان فارس

۱۵ کانال انتخاباتی صداوسیمای فارس ویژه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان فارس رسما افتتاح شد.

 

 

 

به گزارش پگاه خبر، در مراسمی که صبح شنبه ۷ بهمن در صداوسیمای فارس برگزار شد و زنده از سیمای شبکه فارس روی آنتن رفت ۱۵ کانال انتخاباتی صداوسیمای فارس ویژه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان فارس افتتاح و به بهره برداری رسید.
در این مراسم که با حضور دکتر ایمانیه استاندار فارس، دکتر پهلوانیان مدیرکل صداوسیمای فارس، دکتر قزل سفلی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار فارس و رییس ستاد انتخابات استان، پرنیان رییس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان فارس، شعبانی مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری فارس، شیبانی فرماندار شیراز و اعضای شورای معاونین صداوسیمای فارس برگزار شد ۱۵ کانال انتخاباتی استان فارس رونمایی شد.
استاندار فارس در این مراسم گفت: مجلس شورای اسلامی در کشور ما جایگاه بالایی دارد و راه اندازی این کانال های انتخاباتی در استان فارس فرصت مناسبی است برای معرفی نامزدهای مجلس به مردم که در جهت توسعه و پیشرفت اقتصادی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دیگر زمینه ها در کشور نقش بسزایی خواهد داشت.
دکتر ایمانیه افزود: انتخاب صحیح مردم همراه با جایگاه بالای مجلس شورای اسلامی قطعا آینده درخشانی را پیش روی کشور قرار خواهد داد و هدف از راه اندازی این کانال ها، انتخاب آگاهانه و مشارکت بالای مردم در انتخابات است.
استانداری فارس در پایان از این حرکت ارزشمند رسانه ملی که برای نخستین بار در کشور رخ می دهد قدردانی کرد.
دکتر قزل سفلی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار فارس و رییس ستاد انتخابات استان فارس هم در این مراسم با بیان اینکه ۳۴ روز به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری باقی مانده افزود: همزمان با سراسر کشور همه عوامل امنیتی و اجرایی در استان آماده برگزاری باشکوه، سالم، امن و گسترده انتخابات هستند و بیش از ۸۶ هزار نفر در حوزه اجرا، نظارت و تامین امنیت سازماندهی شده اند.
دکتر قزل سفلی افزود: در انتخابات ۱۱ اسفند، ۳ هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای در سراسر استان فارس در نظر گرفته شده است و تاکنون ۸۲۳ نفر در فارس برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند رقابت ۴۲ نفر به ازای هر کرسی را نشان می دهد.
رییس ستاد انتخابات استان فارس نوید یکی از رقابتی ترین انتخابات مجلس شورای اسلامی را به مردم داد و افزود انتخابات لیله القدر نظام اسلامی است و همه باید برای بسترسازی حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای همه توان و نیروی خود را بکار گیرند.
وی با بیان اینکه طبق ماده ۸۱ قانون انتخابات فرصتی فراهم شد تا نامزدها بصورت یکسان خود و برنامه هایشان را به مردم معرفی کنند افزود: راه اندازی ۱۵ کانال انتخاباتی در استان فارس فرصت مغتنمی است برای آشنایی مردم با نامزدهای انتخابات کنونی و کسانی که در دوره های قبل به جهت نبود چنین بستری فرصت پیدا نکردند خود را به خوبی به مردم معرفی کنند که این فرصت هم اینک با تلاش و تدبیر رسانه ملی در اختیار نامزدها قرار گرفته است و موجب عدالت رسانه ای در انتخابات می شود.
دکتر قزل سفلی با بیان اینکه در استان فارس هیات نظارت بر تبلیغات نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است افزود: این هیات تمامی فعالیت ها و اقدامات تبلیغاتی نامزدها را بررسی و نظارت می کند و این نظارت ها از سوم اسفند همزمان با آغاز تبلیغات نامزدها تا نهم اسفندماه پایان تبلیغات تشدید خواهد شد.
رییس ستاد انتخابات استان فارس در پایان از در اختیار قرار دادن تمام امکانات دولتی، شهرداری ها و رسانه ملی به نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تلاش سه ضلع مجریان ، ناظرین و تامین کنندگان امنیت و نیز اصحاب رسانه شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و گسترده ، سالم ، امن و گسترده در سطح کشور و استان فارس باشیم.
رییس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان فارس نیز در این مراسم ضمن قدردانی از رسانه ملی و صداوسیمای فارس برای راه اندازی ۱۵ کانال انتخاباتی در استان فارس گفت: شورای نگهبان بر سلامت انتخابات نظارت دارد و تمام تدابیرلازم انجام شده تا انتخاباتی پرشور و گسترده در استان فارس داشته باشیم.
پرنیان افزود: ۱۸ هزار ناظر امین آموزش های لازم را فراگرفته اند تا از آرای مردم صیانت کنند.
مدیرکل صداوسیمای فارس در این مراسم با بیان اینکه این طرح بزرگترین رخداد رسانه ای کشور است و بسیار قابل توجه و مایه افتخار است گفت: در کشور ۲۰۰ کانال انتخاباتی برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی راه اندازی می شود که سهم استان فارس ۱۵ کانال انتخاباتی به تعداد ۱۵ حوزه انتخابیه استان فارس است.
دکتر پهلوانیان افزود: این حرکت شاخص ، جهادی و انقلابی مبتنی بر سند تحول رسانه ملی در دور جدید است که پرچمدار عدالت رسانه ای در سراسر کشور است و در هیچ گوشه ای از دنیا نظیر این حرکت ارزشمند دیده نمی شود.
وی افزود: با راه اندازی این کانال های انتخاباتی هزاران نامزد در سراسر کشور می توانند از طریق رسانه ملی، خود و ایده ها و نظرات خود را مطرح و در معرض دید و رای مردم بگذارند.
مدیرکل صداوسیمای فارس اضافه کرد: این حرکت ارزشمند در ایجاد حس مشارکت و رقابت بین نامزدها و حضور گسترده مردم در انتخابات بسیار موثر و کارگشاست.
دکتر پهوانیان با بیان اینکه استان فارس با بیش از ۵ میلیون نفر جمعیت و سه میلیون و ۷۰۰ هزار واجد شرایط رای دادن در انتخابات و ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی یکی از پهناورترین استان های کشور و در واقع ایران کوچک و لنگرگاه توسعه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور است از نماینده معزز رهبر انقلاب در فارس و استاندار فارس به جهت حمایت از این حرکت بزرگ در استان فارس و تلاش و پشتیبانی کارکنان فنی صداوسیمای فارس قدردانی کرد.

انتهای پیام/