ثبت یک شاخص جدید در برق منطقه ای فارس نصب ۳۲ کیلومتر سیم گارد بر روی خطوط گرم ۱۳۲ کیلوولت عالی شهر بوشهر
ثبت یک شاخص جدید در برق منطقه ای فارس نصب ۳۲ کیلومتر سیم گارد بر روی خطوط گرم ۱۳۲ کیلوولت عالی شهر بوشهر

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس از ثبت یک شاخص جدید در برق منطقه ای فارس خبر داد و گفت : برای نخستین بار نصب ۳۲ کیلومتر سیم گارد بر روی خطوط گرم ۱۳۲ کیلوولت عالی شهر بوشهر با موفقیت انجام گرفت.

 

 

 

به گزارش پگاه خبر؛ دکتر فرشاد فرامرزی با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه افزود : این اقدام در راستای کاهش خاموشی مشترکین در شهرهای دلوار، رستمی و جایینک استان بوشهر و با صرف اعتباری معادل ۸۲ میلیارد ریال انجام شده است.
دکتر فرامرزی با بیان اینکه شرکت برق منطقه ای فارس به بهره گیری از توان تخصصی داخلی اقدام به خرید ۳۲ کیلومتر سیم گارد جهت خط ۱۳۲ کیلوولت عالی شهر-رستمی نمود افزود: عملیات نصب بدلیل عدم امکان خاموشی مشترک در ایستگاه های رستمی و جایینک ، بصورت برقدار بر روی پایه H برای اولین بار در برق فارس اجرا گردید.
معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس ضرورت اجرای این پروژه را هم بیان کرد و گفت : خطوط هوائی انتقال انرژی به علت داشتن مسیرهای طولانی و قرارگرفتن در محیط آزاد ، دائماً تحت تأثیر شرایط جوی محیط اطراف خود قرار دارند .گاهی این شرایط می توانند موجبات بروز اشکال در کار خطوط انتقال و در نتیجه بروز اختلال در شبکه را فراهم کنند .بنابراین جهت تداوم کار شبکه و عدم خروج خط لازم است تا حد امکان از وقوع این اشکالات جلوگیری نمود.
فرامرزی همچنین گفت : یکی از عوامل مهم جوی که همواره تداوم برقرسانی خطوط انتقال را تهدید می کند صاعقه است .به دلیل بلند بودن ارتفاع برجهای انتقال نیرو و بعضاً پهن بودن سر دکلها احتمال برخورد صاعقه با برج و هادیهای خطوط انتقال بسیار بیشتر از احتمال برخورد صاعقه با زمین مجاور آن می باشد . در قسمتهائی که خط انتقال از مناطق دشت و هموار عبور می کند به علت نبودن عوارض مرتقع دیگر ، احتمال برخورد صاعقه با شبکه انتقال باز هم بیشتر می شود. از این رو نصب سیم های گارد ضرورت می یابد.
مهندس غلامرضا صفاری مدیر دفتر بهینه سازی شبکه شرکت برق منطقه ای فارس نیز در تکمیل این خبر گفت : از آنجاییکه خط مذکور در کانون بارندگی منطقه واقع شده است در سنوات گذشته هنگام بارندگی و رعد و برق ، خط قطع و ایستگاه های رستمی و جایینک(تیاف از خط فوق) و شهرهای مذکور از مدار خارج می شدند که با نصب گارد فوق در بازه مشابه امسال تاکنون هیچگونه خاموشی رخ نداده است.

انتهای پیام/