افتتاح و کلنگ زنی ۲۱پروژه شهری در منطقه پنج شهرداری شیراز
افتتاح و کلنگ زنی ۲۱پروژه شهری در منطقه پنج شهرداری شیراز

شهردار منطقه پنج شیراز با اشاره به اینکه ۲۱ پروژه با موضوعات مختلف شهری با اعتبار حدودا چهار هزار میلیارد ریال در دهه فجر امسال کلنگ زنی می شود، تاکید کرد: ۱۶ پروژه با اعتبار حدودا سه هزار میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

 

 

 

به گزارش پگاه خبر به نقل از  پیام خبر، رضا مسعودی، امروز در سلسله نشست های روایت امید، در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری منطقه پنج با ۲۴ هزار هکتار بیشترین حریم را دارد و تا مرز شهرستان کوار ادامه پیدا می کند و ۱۶۰ هزار نفر در این منطقه ساکن هستند و ۱۷ روستا داریم که به حدی بزرگ شدند که خودشان به اندازه یک منطقه شهری هستند.
شهردار منطقه پنج شیراز با اشاره به اینکه حاشیه نشنی و مهاجر پذیری زیادی در این منطقه وجود دارد، افزود: خدمات را در تمامی منطقه به شکل گسترده ارائه می شود و نگاه ما صرف عمرانی نیست و به دایره ای از رفع مشکلات مردم توجه شده است.
وی با اشاره به اینکه اکرام خانواده شهدا و جانبازان را در دستور کار داده ایم، اظهار کرد: در منطقه پنج ۱۳ محله وجود دارد و در تمامی مساجد حضور یافتیم و جشنواره های مختلف و یادواره شهدای محله را مورد توجه قرار داده ایم.
مسعودی با تاکید بر اینکه در ایام میلاد حضرت زهرا (س) و فاطمیه برنامه های مختلفی را برگزار کردیم، افزود: ۱۶۰ پروژه با اعتبار ۵۴۰ میلیارد تومان، در محلات مختلف منطقه در حال اجراست و مناسب سازی پیاده رو برای توانخواهان را در دستور کار قرار داده ایم.
وی با اشاره به اینکه دومین ایستگاه آتش نشانی منطقه در خیابان بنی هاشمی راه اندازی خواهیم کرد که اکنون این پروژه بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سال آینده افتتاح می شود، افزود: سرانه فضای سبز حدود هشت و نیم متر بود که الان به ۱۱ متر رسیده است و برنامه ریزی کردیم که به ۱۴ برسانیم و برای این هدف ۹ پارک در آن در نظر گرفته ایم.
مسعودی افزود: در حال حاضر در منطقه پنج به پروژه های درون کالبدی و به پروژه های دیگر توجه داریم و با ۲ پروژه بزرگ تقاطع رحمت – قائم (عج) و قائم (عج) – کمربندی باعث دسترسی راحت تر افراد به حرم مطهر می شود.
وی با اشاره به اینکه ۲۱ پروژه با موضوعات مختلف شهری با اعتبار حدودا چهار هزار میلیارد ریال در دهه فجر امسال کلنگ زنی می شود، تاکید کرد: ۱۶ پروژه با اعتبار حدودا سه هزار میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.
شهردار منطقه پنج شیراز افزود: در سال جاری پروژه هایی تعریف کردیم که عمدتا در بهسازی و بحث مسکن هستند و بنا داریم تجدید بنای جدیدی در آپارتمان های ۵۰۰ دستگاه ارتش داشته باشیم که در حال بررسی است.
وی گفت: در روزهای دوشنبه و سه شنبه از هشت تا ۱۰ صبح پاسخگوی شهروندان هستیم.
بر اساس این گزارش در ادامه، افسانه خواست خدایی، هم گفت: امید آفرینی یکی از لازمه های فعالیت امروز است.
ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه پنج شهرداری شیراز اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۲، بودجه این منطقه ۲ و نیم برابر شد که برای حوزه عمرانی هزینه می شود.
وی گفت: تقاطع شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) یکی از بزرگترین پروژه هایی محسوب می شود که در حال ساخت است.
خواست خدایی اظهار کرد: منطقه پنج شهرداری شیراز به موضوعات زیرساختی توجه ویژه دارد و لوله گذاری های عظیم در این منطقه انجام شده است.
وی گفت: افتتاح یک سالن مطالعه را در دستور کار قرار داده ایم و نگاه ما توجه به محلات کمتر برخوردار بوده است و در جنوبی ترین منطقه پنج هم در پروژه تعریف شده است.
انتهای پیام/