راه اندازی ۱۵ شبکه تلویزیونی برای تبلیغات نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان فارس
راه اندازی ۱۵ شبکه تلویزیونی برای تبلیغات نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان فارس

فعالیت قرارگاه رسانه ای ستاد انتخابات استان فارس در بخش رسانه ملی  در راستای عدالت رسانه ای در تبلیغات انتخابات از امروز آغاز شد.

 

 

به گزارش پگاه خبر، در نخستین نشست این قرارگاه که با حضور دکتر قزل سفلی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار فارس و رییس ستاد انتخابات استان، دکتر پهلوانیان مدیرکل صداوسیمای فارس و فرمانداران شهرستانهای استان یکشنبه ۱۷ دی در محل استانداری فارس برگزار شد، مدیرکل صدا وسیمای فارس گفت: از یک ماه پیش سند زیست بوم فارس برای افزایش مشارکت و حس رقابت در انتخابات به تفکیک شهرستان های استان در ۲۸۸ صفحه تدوین و آماده شد.
مدیرکل صداوسیمای فارس ادامه داد: این سند بعنوان یک سند جامع رسانه ای و در صدر طراحی پیشران های اقتصادی، صنعتی، فرهنگی، جهت افزایش مشارکت علاوه بر استفاده فرمانداران قابل تسری به کل فضای رسانه ای شهرستان های استان خواهد بود و برای رویکردها و راهبردهای شهرستانهای استان در بحث تبلیغات و مشارکت کاربرد دارد.
دکتر پهلوانیان با بیان اینکه سازمان صداوسیما در این دوره از انتخابات برای نخستین بار ۲۰۰ شبکه جدید تلویزیونی در سراسر کشور برای تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی راه اندازی کرده است که این ۲۰۰ شبکه به تعداد حوزه های انتخابیه در سراسر کشور خواهد بود.
مدیرکل صداوسیمای فارس اضافه کرد: در استان فارس که ۱۵ حوزه انتخابیه وجود دارد ۱۵ شبکه تلویزیونی نیز به متناسب حوزه ها راه اندازی خواهد شد.
دکتر پهلوانیان افزود: تولید بسته های برای معرفی نامزدها و برنامه های آنها به مخاطبان در نظر گرفته شده است تا فرصت برابری برای رقابت رسانه ای بین نامزدها ایجاد شود.
مدیرکل صداوسیمای فارس با بیان اینکه هر شبکه تلویزیونی مربوط به هر حوزه انتخابیه تنها در همان منطقه قابل دریافت است افزود: راه اندازی این شبکه ها، پیشران جدی برای افزایش مشارکت خواهد بود و اثر مثبت و محسوسی در میزان مشارکت خواهد داشت.
دکتر پهلوانیان ادامه داد: نمایش تولیدات کاربر محور و مردمی در رادیو و تلویزیون برای افزایش حس مشارکت و حضور مردم از طبقات، لایه ها و اصناف مختلف از جمله دانش آموزان، دانشجویان، بانوان و صنف ها و شغل های مختلف از دیگر برنامه های صداوسیمای فارس برای ایام انتخابات است.
وی افزود: تولید و پخش کلیپ هایی با محتوای خدمات چشمگیر و کلان نظام به مردم استان به مدت یک دقیقه از شبکه فارس و فضای مجازی از دیگر برنامه های صداوسیمای فارس برای انتخابات است که تاکنون ۴۹ کلیپ آماده شده و تا دهه فجر از شبکه استانی پخش خواهد شد.
رییس ستاد انتخابات فارس ضمن قدردانی از تلاش های صداوسیمای فارس برای ایجاد فضایی پرشور و بانشاط در انتخابات ۱۱ اسفند گفت: به مناسبت دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هیات استانی بررسی تبلیغات رسانه ای راه اندازی شده است تا عدالت رسانه ای بین نامزدها ایجاد شود.
قزل سفلی افزود: ایجاد شبکه های تلویزیونی محلی، حرکت به سمت عدالت رسانه ای است و مردم می توانند نقش آفرینی خود در چارچوب آیین نامه های هیات استانی بررسی تبلیغات رسانه ای مطابق قانون انتخابات را در شبکه های رسانه ملی ببینند.
رییس ستاد انتخابات استان فارس ابراز امیدواری کرد با تمهیداتی که صداوسیمای فارس در بحث تبلیغات در نظر گرفته شاهد حضور مشارکت گسترده مردم در انتخابات پیش رو باشیم.

انتهای پیام/