منطقه سه شهرداری؛ نگین گردشگری شهر شیراز است
منطقه سه شهرداری؛ نگین گردشگری شهر شیراز است

شهردار منطقه سه شیراز گفت: در سطح منطقه سه شهرداری  ۲۲ مرکز گردشگری وجود دارد که این منطقه را به نگین گردشگری شهر شیراز  تبدیل شده است.

 

 

 

به گزارش پگاه خبر، در ادامه سلسله نشست های روایت امید، سید محمدجواد افضلی به تشریح عملکرد این شهرداری پرداخت و بیان داشت: ۱۱ پروژه قابل افتتاح در دهه فجر سال جاری به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان در سطح منطقه وجود دارد که ۲۰ پروژه  کلنگ زنی در این دهه به ارزش ۴۸۱ میلیارد تومان وجود دارد.
وی ادامه داد: در مجموع ۳۱ پروژه در دهه فجر سال جاری به ارزش ۶۰۶ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.
شهردار منطقه سه شیراز با بیان اینکه وحدت بین مردم و مسئولین توسط اصحاب رسانه شکل میگیرد ابرازداشت: نقش رسانه ها در این امر بسیار تاثیر گذار است و شهروند مداری و کارهای زیربنایی از جمله اهداف برنامه های شهرداری می باشد.
افضلی با اشاره به اینکه منطقه سه با  ۱۸۰۰هکتار وسعت  و حدود ۳۵۰ هزار نفر در این منطقه سکونت دارند، اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود ۹۰درصد توریست های داخلی و خارجی از این منطقه بازدید می کنند شایستگی مردم منطقه بیش از این موارد است.
وی با اشاره به مشکلاتی که در سیل سال ۹۸اتفاق افتاد، افزود: پروژه لوله گذاری دروازه قرآن با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان انجام شده است.
افضلی با بیان اینکه سیل سال ۹۸ اسیب بسیاری به شهرک سعدی وارد کرد، افزود: بعد از طرح لوله گذاری در محور دروازه قران سیل بند اول در شهرک سعدی در دستور کار قرار گرفت.
شهردار منطقه سه یاداور شد: طرح توسعه قسمت شرقی آرامگاه سعدی، احداث دومین بوستان شهرک رکن آباد و کلنگ زنی بوستان کوهستانی نور، شامل انواع بازی های هیجانی و شهربازی هم در حال انجام و در دستور کار قرار دارند.
افضلی با اشاره به اصلاح سنگ فرش حافظیه و اعتبار مورد نیاز خاطر نشان کرد: حدود ۱۰سال پیش سنگ فرش اولیه حافظیه با اعتبار ۸۰۰میلیون تومان انجام شده است و بعد از این زمان باید اصلاح شود که سه میلیاردتومان برای سنگ فرش جدید اعتبار مورد نیاز است ولی میتوان با مبلغ کمتری بازسازی و بهسازی شود.
وی همچنین گفت: طرح تفرجگاه برای مسافران از دروازه قران تا پلیس راه نیز در دستور کار قرار گرفته است.
انتهای پیام/