تقدیر معاون قضایی دادگستری فارس از اقدامات محیط زیست استان
تقدیر معاون قضایی دادگستری فارس از اقدامات محیط زیست استان

معاون قضایی و پیشگیری از جرایم دادگستری استان فارس با تقدیر از خدمات مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس، تداوم اقدامات پیشگیرانه برای حفظ طبیعت و محیط فارس را مرهون تلاش جمعی و هم افزایی و همفکری با مدیران محیط زیست دانست.

 

 

به گزارش پگاه خبر، علی  فاتحی معاون قضایی و پیشگیری از جرایم دادگستری استان فارس در لوح سپاس خطاب به عطا پورشیرزاد مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس، اولویت دستگاه قضایی را همراهی با محیط زیست و برخورد قاطع با متخلفان در این حوزه اعلام کرد.
مسوولان محیط زیست فارس بارها اعلام کرده اند که نقش دستگاه قضایی در حفاظت از عرصه های طبیعی و محیط زیست بسیار موثر و کلیدی است.
تبیین قوانین و مقررات حفاظت از تالاب ها بارها از سوی قضات و مسوولان قضایی استان فارس تبیین شده و سازمان حفاظت محیط زیست از همفکری و هم افزایی قضات و مسوولان و مدیران دستگاه قضایی در این عرصه بهره مند بوده است.
از این رو باید برای حفاظت پایدار از محیط زیست به یک نظر جامع رسید و نظرات را هم جهت کرد، بدون تردید تفکر غیر منسجم و جزیره ای نمی تواند ما را در حفاظت از محیط زیست یاری کند، هم افزایی دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های حقوقی و مسوول در این عرصه شرایط مطمئن و پایداری برای حفاظت بهتر از عرصه های طبیعی فراهم خواهد کرد.

طبق قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست به عنوان وظیفه همگانی بر عهده مردم و دولت است.در این خصوص نقش دادستان ها به عنوان مدعی العموم دارای اهمیت ویژه است و مطابق قانون وظایف و اختیاراتی بر عهده آنها قرار داده شده است دادستان ها به عنوان حافظ حقوق عامه تعقیب قانونی تخریب کنندگان محیط زیست را مدنظردارند و از جایگاه مدعی العمومی که بر عهده دارند از این حق شهروندان صیانت می کنند، استان فارس در این حوزه در سالهای مختلف شاهد صدور احکام جامع و قاطع بوده است .
انتهای پیام