نام زهرای مرضیه سرمایه معنوی همه تاریخ اسلام و جهان اسلام است
نام زهرای مرضیه سرمایه معنوی همه تاریخ اسلام و جهان اسلام است

قائم مقام دائره المعارف بزرگ اسلامی نام زهرای مرضیه را سرمایه معنوی همه تاریخ اسلام و جهان اسلام دانست و گفت: خلافت بغداد جمعی از شیعیان را جمع می کند که گواهی بگیرند این ها از تبار فاطمی نیستند، نام مبارک فاطمه زهرا پرطنین بوده است، که خلافت بغداد را به نگرانی وا می دارد.

 

 

 

به گزارش پگاه خبر، احمد مسجد جامعی در مراسم هفتمین جایزه ادبی ریحانه که در سالن فاطمیه شهرستان مهر برگزار شد، دانشگاه الازهر مصر را از بقایای دولت فاطمی برشمرد و اظهار کرد: برای نخستین بار دانشگاه الازهر مصر مذهب شیعه را مذهب رسمی دانست، نام دانشگاه الازهر برگرفته از نام فاطمه زهرا(س) است.
وی در ادامه نام زهرای مرضیه را سرمایه معنوی همه تاریخ اسلام و جهان اسلام دانست و گفت: خلافت بغداد جمعی از شیعیان را جمع می کند که گواهی بگیرند این ها از تبار فاطمی نیستند، نام مبارک فاطمه زهرا پرطنین بوده است، که خلافت بغداد را به نگرانی وا می دارد.
قائم مقام دائره المعارف بزرگ اسلامی عنوان کرد: حضرت زهرا(س) از فدک دفاع می کرده اند، این دفاعیه از این منظر بوده است که بقیه نیز بتوانند حق خود را بگیرند، حضرت زهرا(س) فرمودند اگر که من که این حق را دارند اگر حق من ضایع شود فردا در جامعه اسلامی چه اتفاقی رقم خواهد خورد.
وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(ع) در موضوع فدک در مقابل یک موضوع گرفتن حق می ایستد، پشتوانه و پایگاه مردمی حضرت زهرا(س) بسیار حائز اهمیت بود که حضرت این موضوع را داشتند.
مسجد جامعی تصریح کرد: پشتوانه معنوی حضرت فاطمه زهرا(س) حتی به داد کسانی که در برابر او ایستاده بودند می رسید، در میان کسانی که با حضرت ستیز داشتند هنگامی نام حضرت می آمد ترس وجود داشت.
وی حضرت زهرا(س) را سرمایه اتحاد جهان اسلام برشمرد و تاکید کرد: حضرت به عنوان یک سرمایه می تواند همه جهان اسلام را در کنار هم قرار دهد و همه دل ها را لبریز از محبت کند.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد: هنگامی رودکی پدر شعر و موسیقی فارسی راجبه حضرت زهرا و امیر المومنین(ع) می گوید مشخص می شود که چقدر با ایرانیان اجین شده است.