در هفتمین دوره جایزه ادبی ریحانه از کتاب سیب بهشتی رونمایی شد
در هفتمین دوره جایزه ادبی ریحانه از کتاب سیب بهشتی رونمایی شد

در هفتمین دوره جایزه ادبی ریحانه از مجموعه اشعار جایزه ادبی ریحانه با عنوان سیب بهشتی و محوریت حضرت فاطمه زهرا(س) در قالب اشعار کلاسیک و نو به کوشش راضیه عابدینی رونمایی شد و از برگزیدگان تقدیر گردید.

 

 

 

به گزارش پگاه خبر،  احمد مسجد جامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و قائم مقام موسسه دائره المعارف بزرگ اسلامی در این مراسم که با شعرخوانی شاعران همراه بود نام زهرای مرضیه را سرمایه معنوی همه تاریخ اسلام و جهان اسلام دانست و گفت: خلافت بغداد جمعی از شیعیان را جمع می کند که گواهی بگیرند امامان از تبار فاطمی نیستند ، نام مبارک فاطمه زهرا پرطنین بوده است ، که خلافت بغداد را به نگرانی وا می دارد.
وی دانشگاه الازهر مصر را از بقایای دولت فاطمی برشمرد و اظهار کرد: برای نخستین بار دانشگاه الازهر مصر مذهب شیعه را مذهب رسمی دانست ، نام دانشگاه الازهر برگرفته از نام فاطمه زهرا(س) است.
وی در ادامه عنوان کرد: حضرت زهرا(س) از فدک دفاع می کرده اند ، این دفاعیه از این منظر بوده است که بقیه نیز بتوانند حق خود را بگیرند ، حضرت زهرا(س) فرمودند اگر حق من ضایع شود فردا در جامعه اسلامی چه اتفاقی رقم خواهد خورد.
وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(ع) در موضوع فدک در مقابل یک موضوع گرفتن حق می ایستد ، پشتوانه و پایگاه مردمی حضرت زهرا(س) بسیار حائز اهمیت بود که حضرت این موضع را داشتند.

مسجد جامعی تصریح کرد: پشتوانه معنوی حضرت فاطمه زهرا(س) حتی به داد کسانی که در برابر او ایستاده بودند می رسید ، در میان کسانی که با حضرت ستیز داشتند هنگامی نام حضرت می آمد ترس وجود داشت.

وی حضرت زهرا(س) را سرمایه اتحاد جهان اسلام برشمرد و تاکید کرد: حضرت به عنوان یک سرمایه می تواند همه جهان اسلام را در کنار هم قرار دهد و همه دل ها را لبریز از محبت کند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد: هنگامی رودکی پدر شعر و موسیقی فارسی راجب به حضرت زهرا و امیر المومنین(ع) می گوید مشخص می شود که چقدر با ایرانیان اجین شده است.

ابونجمی امام جمعه اهل تسنن خنج نیز در این مراسم ضمن بزرگداشت حضرت زهرا(س) اظهار کرد گفت : این مراسمات سرمایه ای برای روز رستاخیز است ، عدالت ، محبت ، گذشت و عفو از ارزشهای جبین بزرگان دین هویدا شده است.

در این مراسم تندیس جایزه ادبی ریحانه به برگزیدگان اهدا شد.

انتهای پیام/