توسعه گردشگری زیارتی در شیراز با تشکیل مثلت نور
توسعه گردشگری زیارتی در شیراز با تشکیل مثلت نور

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: بالغ بر ۸۲درصد از میزان گردشگران ورودی دنیا از کشورهای همسایه خصوصا کشور عراق و معطوف به گردشگری زیارتی است که باید یک ارتباط معنادار بین سه استان مشهد، قم و شیراز با عنوان‌مثلث نور ایجاد کنیم.

 

 

 

به گزارش پگاه خبر، محمد ثابت اقلیدی  در نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، بیان داشت: نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس، دومین رویداد مهم ملی پس از نمایشگاه بین المللی تهران است.
وی تصریح کرد: در شناسایی محصولاتی که برای پاسخگویی به نیاز مردم و محصولاتی که برای گردشگران خارجی مورد نیاز است با تدابیر و کمترین میزان آزمون و خطا اقدام شود.
مدیر کل میراث فرهنگی فارس اظهار داشت: اولویت اداره کل مباحث تقویت گردشگری فرهنگی و زیارتی است.
وی با تاکید بر تدوین بسته های فرهنگی عنوان داشت: جذب بازدید گردشگران از اماکن تاریخی مانند تخت جمشید، پاسارگاد، سعدیه و حافظیه در دستور کار اداره کل قرار دارد.
ثابت اقلیدی برگزاری رویداد و نمایشگاه، جشنواره های متعدد را از برنامه های جذب گردشگر دانست.
وی افزود: به تعمیر و مرمت بناهای تاریخی که مسئولیت ان برعهده اداره کل است با توجه به منابع موجود سرعت داده میشود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس تاکید کرد: مرمت پروژه بازار وکیل با مشارکت ۱۴پیمانکار بصورت همزمان در حال انجام است.
وی با تاکید بر اینکه مدیران بدنبال امضای طلایی نباشند خاطرنشان کرد: چیزی به عنوان بروکراسی نداریم اما رعایت قانون را در دستور کار قرار داده ایم.
این مقام مسئول با اشاره به گردشگری حوزه سلامت در حوزه خلیج فارس تصریح کرد: حوزه خلیج فارس بعنوان بک فرصت و تهدید برای استان فارس وجود دارد.
ثابت اقلیدی اظهار داشت: در حوزه گردشگری سلامت، استان فارس و شیراز در میان کشورهای حوزه خلیج دارای جذب گردشگر بالایی است اما کشور عمان با  اقدام به جذب سرمایه‌های انسانی از ایران و اعطای تسهیلات تهدیدی جدی برای استان فارس است.
این مقام مسئول ابراز داشت: کشور عمان، بازار هدف گردشگری مااست و اگر تدابیر لازم صورت نگیرد در آینده میزبان گردشگران این کشور نخواهیم بود و بازار توریسم عمان به عنوان یک بازار بالقوه با ما رقابت خواهد کرد.

اتتهای پیام/