پایان کار بیست و هشتمین جشنواره تئاترمنطقه‌ای پارس با درخشش خوزستانی ها؛ نمایشی که با کلید واژه «امید» تمام شد
پایان کار بیست و هشتمین جشنواره تئاترمنطقه‌ای پارس با درخشش خوزستانی ها؛ نمایشی که با کلید واژه «امید» تمام شد

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد: امید باید در صحنه های تئاتر بدرخشد/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس: میزبانی جشنواره منطقه ای تئاتر نشان می‌دهد که شهر شیراز اهل فکر، تأمل و تعمق است‌.

 

 

 

به گزارش پگاه خبر، بیست و هشتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر پارس شب گذشته با معرفی دو نمایش خیابانی و سه نمایش صحنه ای به جشنواره تئاتر فجر و در خشش هنرمندان خوزستانی به کار خود پایان داد و به دین ترتیب منتخبان این رویداد هنری‌ به چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا خواهند کرد.

براین اساس نمایش «باشد وقتی دیگر» به کارگردانی شیوا قاسمی از میناب و «تابوهایی سیاه در قاب‌های مینیاتوری» به کارگردانی رضا وفانیا از شهرستان بهمئی به عنوان برگزیدگان بخش خیابانی به جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.

همچنین در بخش نمایش‌های صحنه‌ای سه نمایش «اول شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از شهرستان اندیمشک(خوزستان)، نمایش «سایلنت هملت، سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «لولیدن در آخرین خواب کسی که هرگز نخوابیده است» به کارگردانی داوود پارسا از گچساران به عنوان نمایش های منتخب بخش صحنه ای به جشنواره فجر راه یافتند. نکته حایز اهمیت در معرفی این سه نمایش به جشنواره فجر این بود که هیات داوران به شرط اعمال اصلاحات و پیشنهادات این هیات آثار را به جشنواره فجر معرفی خواهد کرد.

میزبانی جشنواره منطقه ای تئاتر نشان می‌دهد که شهر شیراز اهل فکر، تأمل و تعمق است‌

در ابتدای این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه مجموعه های مختلفی همچون شهرداری شیراز، استانداری فارس و دیگر نهادهای فرهنگی در فراهم کردن مقدمات این جشنواره با ما همکاری داشتند؛ اظهارداشت: امیدواریم با میزبانی این جشنواره به روشن شدن بیش از پیش چراغ تئاتر کمک کرده باشیم و رضایت نسبی هنرمندان رابدست آورده باشیم.

حمیدرضا قانعی با تاکید براینکه شهر شیراز علاقمندان بسیاری در عرصه تئاتر دارد و استقبال بی نظیر هنرمندان و دوستداران عرصه تئاتر در سالن های نمایش شیراز که مملو از جمعیت بود نشان دهنده این علاقه است؛تصریح کرد:  میربانی و برگزاری این رویداد این اتفاق خوب را نوید می‌دهد که شهر شیراز اهل فکر، تأمل و تعمق است‌.

به گفته وی، هنرهای نمایشی بستر تفکر در جامعه را فراهم می‌کند و بدون شک برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند به رونق نشاط، امید و انگیزه در جامعه کمک کند.

امید باید در صحنه های تئاتر بدرخشد

محمود سالاری، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طی سخنان کوتاهی در این مراسم گفت: کلیه گروه های شرکت کننده که در این جشنواره حضور داشتند و توانستند هنر خود را به نمایش بگذارنند بتوانند عرصه تئاتر کشور را گسترده تر، عمیق تر و توانمندتر کنند.

وی افزود: امید یگانه کلید واژه ای است که باید همه به آن پایبند باشیم. معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد: امید در صحنه های تئاتر همواره بدرخشد.

گفتنی است در این مراسم و در معرفی نفرات برگزیده بخش صحنه ای، در بخش طراحی بروشور طراح بروشور نمایش «چشم های بسته از خواب» از بافق یزد موفق به کسب عنوان نخست شد.

انتهای پیام/