برگزاری شب شعر بین المللی شهدای غزه در شیراز
برگزاری شب شعر بین المللی شهدای غزه در شیراز

شب شعر بین المللی «شهدای غزه» به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و با شعرخوانی ۲۰ تن از شاعران بین المللی، ملی و استانی در شیراز برگزارشد.

 

 

 

به گزارش پگاه خبر، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: در راستای برگزاری هشتمین کنگره بین المللی شعر ایثار در استان فارس، شب شعر بین المللی «شهدای غزه» به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در شیراز برگزارشد.
ابراهیم بیانی افزود: در این مراسم ۱۱ شاعر از کشورهای لبنان، فلسطین، سوریه، ترکیه، هند، نپال و عراق حضور داشتند که به قرائت اشعار خود در زمینه های پایداری و مقاومت مردم فلسطین و مظلومیت شهدای غزه پرداختند.

وی تصریح کرد: امروز موضوع فلسطین و مظلومیت شهدای غزه، یکی از مهمترین مسائل جهان اسلام است که باید به آن به صورت ویژه پرداخت.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس تصریح کرد: هنر و به ویژه شعر، یکی از بهترین ابزارهای ترویج فرهنگ و رساندن پیام به گوش جهانیان است که باید از این ابزار کاربردی به نحوه مطلوب بهره برد و فریاد مظلومیت مردم غزه را در دنیا طنین انداز کرد.
بیانی ادامه داد: کفار و مستکبران جهان بدانند که غزه و فلسطین به یاری خداوند در برابر ظلم و بیداد دشمنان ایستادگی و مقاومت می کند، ویرانی ها را آباد خواهدکرد و خط بطلانی بر بیداد و ستم مستکبران جهان خواهد کشید.

گفتنی است در شب شعر بین المللی «شهدای غزه» شاعرانی چون کشاب سیگدل از کشور نپال، فاطمه المسحرانی از کشور لبنان، حسین آکین از کشور ترکیه، مهدی باقرخان از کشور هند، رضوان قاسم از کشور فلسطین، سامر احمد محمد و حسن بعیتی از کشور سوریه، مهدی شاکر و ضیا جاسم از کشور عراق و در بخش فارسی زبان نیز اساتید و شاعران برجسته ای چون احد ده بزرگی، حقیری، کافی، عرفان پور، هاشم کرونی، مرادی، وحید ضیایی، محمد مهدی عبدالهی، محسن راهجردی مرتضی حیدری ال کثیر و خانم حسین جانی به قرائت اشعار خود پرداختند.

انتهای پیام/