آیین رونمایی از ناوگان جدید خودروی امداد گازرسانی شیراز برگزار شد
آیین رونمایی از ناوگان جدید خودروی امداد گازرسانی شیراز برگزار شد

از ناوگان جدید خودروی امداد گازرسانی شیراز با حضور رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیر عامل شرکت ملی گاز ایران و رئیس ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی گاز ایران، فرماندار شیراز، جانشین دادستان و مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در منطقه ۱ گازرسانی شیراز رونمایی شد.

به گزارش پگاه خبر، مدیرعامل گاز استان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کلی گازرسانی در استان گفت: با توجه به عبور بیش از ۷۰ درصد گاز کشور از استان فارس، مسئولیت ما در نگهداشت تاسیسات و پیشگیری از بروز حوادث بسیار مهم است.

وی گفت: مرکز امداد گاز مکانیزه و مدیریت یکپارچه امداد سالهاست در شیراز راه اندازی شده و سرعت عمل در واکنش به حوادث بالاست. لذا قابلیت واکنش سریع در حوادث گازی در شیراز با توجه قدمت شبکه آن، یکی از مزایای معتبر گاز استان فارس است.

میدانشاهی با اشاره به اینکه اخیرا از طریق سامانه جامع مانیتورینگ مرکز امداد امکان رصد اطلاعات مصرفی تمامی صنایع عمده و فوق عمده در سطح استان فراهم شده و مدیریت مصرف صنایع را تسهیل نموده است؛ اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم در خدمات رسانی به مردم قبل از قطع گاز، بدلیل مسائل تعمیراتی حوادث، ارسال پیامک به مشترکین محدوده قطع می باشد که سطح رضایت مشترکین را ارتقا بخشیده است.
مدیرعامل گاز استان فارس در ادامه گفت: امروز افتخار داریم از ناوگان جدید خودرویی امداد گازرسانی رونمایی کنیم که با توجه به تجهیز این ناوگان و ارتقای سطح کیفی خودروها، سرعت واکنش به حوادث بسیار افزایش یافته و همچنین توان عملیاتی امداد گازرسانی ارتقا پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: با خرید ۹ دستگاه خودروی امداد جدید و تجهیز آن به لوازم تعمیراتی مورد نیاز در شرایط اضطراری، از این پس، خودروهای امداد شیراز با قدرت مانور بیشتر آماده خدمت رسانی مطلوب به مشترکان در عملیات‌های امدادی است. در عین حال در کنار افزایش سرعت و توان عملیاتی، کیفیت خدمات امداد گاز نیز رشد نموده و انشااله شاهد افزایش رضایتمندی مشترکین عزیز در سطح استان خواهیم بود.
میدان شاهی با اشاره به اینکه به‌روز نبودن نیروی انسانی در امداد گاز و به‌روز نبودن ابزارآلات و ماشین آلات امداد ریشه بسیاری از حوادث بوده است؛ گفت: استاندارد نبودن تجهیزات می تواند حادثه ساز باشد و تلاش‌ها برای کاهش سطح حوادث بحرانهاست از این رو با تجهیز ناوگان خودرویی گام مهمی در این عرصه برداشته شده است که این امر موجب شده سایر استانها نیز از تجهیزات ناوگان جدید ما الگو برداری کنند.
مدیر عامل شرکت گاز استان فارس افزود: حدود ۱۶۰ تجهیز و ابزالات مختلف در خودروهای امداد جاسازی شده است و تجهیزات ارتباطات پیشرفته و تلفن‌های ماهواره ای برای کنترل شرایط در زمان حوادث نیز از دیگر مزایای ناوگان جدید است. همچنین خودروی حمل مواد بودارکننده گاز نیز با شرایط ویژه به منظور پیشگیری از حوادث مرتبط با ادورانت تجهیز و راه اندازی شده است.
میدانشاهی با بیان این که مرکز پیام و امداد ۱۹۴ پل ارتباطی مردم با شرکت گاز است، ادامه داد: مشترکان‌ می‌توانند در صورت انفجار و آتش سوزی در تمام ساعات شبانه روز با سامانه گویا و مکانیزه ۱۹۴ تماس بگیرند تا کارشناسان واحد امداد این شرکت در کمترین زمان ممکن در محل مورد نظر حضور یافته و جوابگوی مطالبات و رفع مشکل مربوطه باشند.
وی تصریح کرد: مرکز مکانیزه بهره برداری و امداد گاز شیراز با ۹ پست امدادی و گشت سیار و ۵ دستگاه موتور امدادی با امدادگران متخصص در تمام ساعات شبانه‌روز آماده پاسخگویی به سؤالات و مشکلات مشترکان گاز شیراز است.

انتهای پیام/