دانشگاه مبدأ تحولات است و می‌بایست به نشاط درونی دانشجویان و کارکنان توجه داشته باشد
دانشگاه مبدأ تحولات است و می‌بایست به نشاط درونی دانشجویان و کارکنان توجه داشته باشد

دومین دوره جشنواره کشوری نشاط با حضور جمعی از مسئولین دانشگاهی، استانی و دانشجویان، سه‌شنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲ با معرفی برترین‌ها در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی به کار خود پایان داد.

 

 

به گزترش پگاه خبر، این مراسم که به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی،  برگزار شد، دکتر جلیلی اظهار کرد: مناسبت‌های باستانی و اسلامی ما سراسر همراه با شادی و نشاط است و ما همچنان نیاز به تقویت نشاط و شادابی در جامعه داریم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه سبک زندگی ایرانی و اسلامی با نشاط آمیخته شده است، گفت: اگر شادی و نشاط در جامعه نباشد، مشارکت اجتماعی پایین می‌آید و جامعه پیشرفت نخواهد کرد. وی با بیان اینکه مطابق با اصول اسلامی، ایمان بالاترین شاخص آرامش روانی است، افزود: مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری، شادی و نشاط باید به جامعه تزریق شود که این مهم، به برنامه‌ریزی نیاز دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: دشمنان تلاش زیادی می‌کنند تا جوانان ما را مأیوس کرده و فرهنگ خود را بر ما غالب کنند، بنابراین ما وظیفه داریم برنامه‌هایی نظیر نشاط و مسابقات ورزشی را در جامعه و به خصوص در دانشگاه‌ها ارتقا دهیم. دکتر جلیلی با بیان اینکه ۳۸۳ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه دومین دوره جشنواره کشوری نشاط ارسال شده است گفت: دانشجویان، استعدادها و توانمندی‌های خود را در حوزه‌های ادبی، هنرهای تجسمی، صوتی و تصویری، ایده‌های خلاقانه و مشاوره در این جشنواره به نمایش گذاشتند و افزود: این جشنواره با محوریت ورزش و نشاط اجتماعی، ارائه راهکارهای نو و خلاق، افزایش روحیه نشاط و شادکامی در جامعه دانشگاهی، ارتقای سلامت و مسئولیت‌پذیری اجتماعی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی برگزار شد.

وی همچنین با بیان اینکه امیدواریم سال‌های بعد در بحث‌های محتوایی جشنواره بتوانیم پیشرفت داشته باشیم گفت: دانشگاه مبدأ تحولات است و در دانشگاه باید نشاط را ایجاد کنیم. دانشگاه فنی و حرفه‌ای، الگوی دانشگاه‌های نسل چهارم و پیشگام توسعه دانشگاه‌ها در تمامی زمینه‌ها است.

دکتر جلیلی با بیان اینکه بر خلاف بسیاری از مکاتب که فردی‌نگر هستند، اسلام فرهنگ جمعی‌نگر دارد تصریح کرد: بایستی فرهنگ مثبت‌اندیشی را در جامعه ترویج کنیم و چندین سند سبک زندگی ایرانی و اسلامی در حوزه‌های مختلف در سال‌های قبل نوشته‌ایم که امیدواریم توسط دستگاه‌ها اجرایی شود.

انتهای پیام/