اختصاص دو مدرسه دارای شرایط در هر منطقه استان فارس به هنرستان فنی و حرفه‌ای
اختصاص دو مدرسه دارای شرایط در هر منطقه استان فارس به هنرستان فنی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت: در محل اداره کل ستاد توسعه متوازن رشته های تحصیلی در هر منطقه آموزشی استان دو مدرسه را که دارای شرایط هستند برای توسعه مهارتهای شغلی دانش اموزان به هنرستان فنی و حرفه‌ای تبدیل کند.

 

 

به گزارش پگاه خبر، محمد خلیل عسکری در نشست برخط با مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان در محل اداره کل، اظهار کرد:تشییع شهدای گمنام در مدارس استان و با حضور پرشور دانش آموزان، برگ زرینی بود که در تاریخ آموزش و پرورش رقم خورد.
وی افزود:اینکه بعد ازگذشت چند دهه، همچنان مردم بر پیکر شهدای گمنام سجده می کنند و به آنها متوسل می شوند به خاطر این است که این شهدا در مسیر امام حسین علیه السلام گام برداشته اند.
عسکری تصریح کرد: سال تحصیلی جاری با مشکلاتی آغاز شد که مهمترین آن کمبود نیروی انسانی بود لذا با همت همه بخش ها و تلاش همکاران این مشکل رفع شد.
وی ادامه داد:اولین مساله مهم ما درسال تحصیلی جاری، موضوع امتحانات است لذا در اداره‌کل آموزش و پرورش استان «اتاق وضعیت» با رویکرد امتحانات تشکیل می شود و نحوه برگزاری امتحانات هر شهرستان بررسی، پیگیری و راهکارهایی به آن شهرستان ارائه می شود تا با استفاده از ظرفیت های موجود در ارتقای وضعیت آموزشی اقدام شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: همه فرصت های که می تواند فارس را در قله نگهدارد و موجب ارتقای استان شود در «اتاق وضعیت» پیگیری شود همچنین ادارات آموزش و پرورش، در خصوص ارتقای کیفیت، آتش به اختیار عمل کنند و هر کاری که می توانند برای پیشرفت استان انجام دهند.
وی اضافه کرد: ستاد توسعه متوازن در اداره کل شکل خواهد گرفت و مقرر شده است هر منطقه آموزشی دو واحد از آموزشگاه های خود را که دارای شرایط هستند به هنرستان فنی و حرفه‌ای تبدیل کنند.
عسکری گفت:بارویکرد تقویت آموزش مهارت ها، توسعه هنرستان های فنی و حرفه‌ای و کاردانش با استفاده از ظرفیت های موجود در دستور کار است.
وی ادامه داد: ضروری است ادارات آموزش و پرورش در راستای برگزاری جشن های عبادت ویژه دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی برنامه ریزی شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به فرارسیدن هفته سوادآموزی گفت: در راستای جذب بازماندگان از تحصیل باید تلاش کنیم و در این خصوص برنامه ریزی داشته باشیم.
وی ادامه داد: انجمن های اولیا و مربیان مدارس باید با تقویت تعامل بین خانه و مدرسه نهایت بهره مندی را از ظرفیت خانواده  داشته باشند.
وی با اشاره به فرا رسیدن فصل امتحانات نهایی گفت: تلاش کنید امتحانات در فضایی امن برگزار شود و دانش آموزان با انگیزه در امتحانات مشارکت کنند.

انتهای پیام/