مسابقات مهارت آموزی “سرباز ماهر” در فارس برگزار می شود
مسابقات مهارت آموزی “سرباز ماهر” در فارس برگزار می شود

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی در منطقه فارس و کهگیلویه و بویر احمد گفت: مسابقات مهارت آموزی “سرباز ماهر” همزمان با سراسر کشور در یگان های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه فارس و….

 

 

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی در منطقه فارس و کهگیلویه و بویر احمد گفت: مسابقات مهارت آموزی “سرباز ماهر” همزمان با سراسر کشور در یگان های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه فارس و کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار پگاه خبر، امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی، در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه  این مسابقات مهارت آموزی در جهت ایجاد نشاط، انگیزه، آشنایی و کشف استعدادهای برتر هست، اظهار داشت: مهارت آموزی به فرمایش مقام رهبری شکل گرفته است وبا هدف کشف استعداد های برتر به خوبی در حال اجراست.
وی تصریح کرد: این مسابقات همزمان بین چهار رده نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه ، وزارت دفاع و فراجا در کل کشور در حال برگزاری است،
امیر رضایی ابراز داشت: مسابقات در ۱۵ رشته برگزار می شود که ۵۳۷نفر در مرحله شهرستانی شرکت کردند و ۱۵۷ نفر به مرحله استانی ودر  هر رشته ۲ نفر انتخاب می شوند.
مقام ارشد ارتش در فارس دوره تکاور را سخت ترین دوره اموزشی دانست و افزود: در دوره تکاوری سخت ترین اموزشها به تکاور داده می شود و و تنها چیزی که باعث میشود انان بتوانند این کارها رو ادامه دهند امید به زندگی است.
امیر رضایی ادامه داد: با همکاری فنی و حرفه ای استان ۴۰۲کارگاه مهارت اموزی فعال است و تا کنون برای ۹۵هزارو ۹۳۹نفر  وظیفه بگیران در رشته های مختلف گواهینامه مهارت اموزی صادر شده است.
وی یاداور شد: سربازان دارای مدرک فنی و حرفه ای و مهارت اموزی پس از اتمام دوران خدمت سربازی می توانند با تسهیلاتی که در اختیار انان قرار داده میشود و می توانند وارد بازار کار شوند.
در ادامه ریاست کارافرینی و مهارت اموزی اجا در استان های فارس و کهکیلویه و بویراحمد گفت: این مسابقات در مرحله شهرستان عملی و پروژه محور برگزار شده است و در مرحله استانی ۷۰ درصد امتیاز بر اساس آزمون است و ۳۰ درصد مابقی بر اساس سابقه فعالیت است و در مرحله سازمانی و کشوری هم آزمون به صورت عملی و پروژه محور برگزار می شود.
علیرضا صفری بیان داشت: برندگان در بخش مسابقات هدیه نقدی و مرخصی تشویقی دریافت می کنند.

رییس سازمان فنی و حرفه ای استان فارس نیز گفت: با اجرای طرح هرسرباز یک مهارت
ارتباط خوبی با ارتش،  سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع داشتیم.
رهام کیایی ابراز داشت: طبق رسالتی که بر عهده سازمان فنی و حرفه ای است وظیفه ما ارائه اموزش و مهارت اموزی افراد مختلف است.
وی خاطر نشان کرد: طبق مصوبات امسال وظیفه بگیران در ازای هر ۲۴۰ساعت اموزش فنی و حرفه ای شامل کسر خدمت می شوند و تاکنون  ۸۰۰هزار نفر ساعت اموزش مهارت اموزی در یگانهای نظامی در سازمان فنی و حرفه ای انجام گرفته است.

انتهای پیام/