رزمایش سراسری جهاد خدمت رسانی به جامعه عشایری فارس امروز برگزار شد
رزمایش سراسری جهاد خدمت رسانی به جامعه عشایری فارس امروز برگزار شد

مدیر آموزش و پرورش عشایری فارس گفت: تجهیزات رفاهی و کمک آموزشی به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در میان دانش‌آموزان و مدارس این استان با عنوان آغاز رزمایش سراسری جهاد خدمت رسانی به دانش‌آموزان عشایری امروز در فارس توزیع می‌شود.

 

مدیر آموزش و پرورش عشایری فارس گفت: تجهیزات رفاهی و کمک آموزشی به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در میان دانش‌آموزان و مدارس این استان با عنوان آغاز رزمایش سراسری جهاد خدمت رسانی به دانش‌آموزان عشایری امروز در فارس توزیع می‌شود.
به گزارش خبرنگار پگاه خبر، میثم رضازاده چگینی  در رزمایش سراسری جهاد خدمت رسانی به جامعه عشایری فارس با اشاره به اینکه دولت جمهوری اسلامی خدمات بسیار خوبی به جامعه عشایری فارس داشته است بیان داشت: خدمات قابل توجهی به جامعه عشایری شده است اما انتظار داریم این خدمات در حوزه های بهداشتی، آموزشی و تربیتی بطور مستمر ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه ۱۲ هزار دانش آموز عشایر در ۵۳۰ مدرسه عشایری تحصیل می‌کنند، اظهار داشت: ما دراین حوزه، علاوه بر خدمت رسانی به جامعه عشایری فارس به دانش‌آموزان جامعه عشایر کهکیلویه و بویر احمد و بوشهر نیز خدمت‌رسانی می‌کنیم.
مدیر آموزش و پرورش عشایری فارس با اشاره به اجرای پروژه های آموزشی در فارس افزود:  ‌تا‌پایان سال ۱۷ پروژه آموزش و پرورش عشایری به مرحله بهره‌برداری و در اختیار جامعه عشایر استان قرار می‌گیرد و ۳۵ پروژه دیگر نیز در دست ساخت است که به تدریج تکمیل و به بهره‌برداری می رسد.
رضازاده افزود: امسال بالاترین جذب نیروی معلم در حوزه عشایری داشتیم که ۱۵۰ نیرو وارد آموزش و پرورش عشایر استان شد و در حال حاضر یک هزارو ۲۰۰ نیروی شاغل به دانش‌آموزان عشایر فارس خدمت می‌کنند.

 

تفکر بسیجی در بین همه احاد ملت ایران حاکم است

فرمانده بسیج عشایر کشور در ادامه این مراسم با اشاره به ۱۱۲۷۰ شهید جامعه عشایر کشور گفت: هرانچه در وسع ما هست باید تلاش کنیم به جامعه عشایر خدمات بدهیم تامدیون این جامعه بزرگ نباشیم.
سعیدی با بیان اینکه تفکر بسیجی در همه جای دنیا وجود دارد ابراز داشت: باید اذعان کنیم که دشمنان از ایران اسلامی عصبانی وناامید هستند و این ناامیدی قطعا بخاطر حاکم شدن تفکر بسیجی در بین همه  احاد ملت ایران است.
وی ادامه داد: بسیج امیدی برای همه مستضعفان عالم است و منطق جمهوری اسلامی ایران در همه دنیا و بطور خاص غرب و استکبار را به چالش کشیده است.
سعیدی با اشاره به توانمندیهای جامعه عشایری افزود: همه ما یک فلسفه حضور و رسالت داریم که در ذیل جمهوری اسلامی برای ما تعریف شده است و ان خدمات دهی است که به جامعه عشایر صورت می گیرد.
فرمانده بسیج عشایر کشور یاداور شد: جامعه عشایر کشور ۴۶درصد گوشت قرمز کشور، ۳۵درصد صنایع دستی کشور و ۵۹درصد در تامین امنیت مرزهای کشور در جاهایی که نهادهای دفاعی خلا دارند را تامین‌می کنند.
وی عشایر را میراث دار فرهنگی کشور نامید و بیان داشت: عشایر در پوشش لباسهای محلی، گویش و لهجه های محلی میراث دار فرهنگ اصلی اسلامی، ملی و ایرانی می باشند و این در حالیست که دشمن در حال شبیه خوان فرهنگی است.

 

 

بسیج تبدیل تهدید به فرصت است

جانشین فرماندهی سپاه فجر گفت: بسیج هیچگاه نمی گوید نمیشود و تبدیل تهدید به فرصت است و
رمز موفقیت بسیجی در طول ادوار مختلف توکل بخدا، توسل به اهل بیت و امام زمان(عجل اله) می باشد.
جمالی با اشاره به امار شهدای جامعه عشایری ابراز داشت: جامعه عشایری فارس با تقدیم ۲هزار شهید که۳۱۱دانش آموز شهید دارد ثابت کرده است که همیشه همراه انقلاب هستند و جامعه عشایری مردمی پرتلاش، سختکوش، متدین و ولایتمدار هستند.
وی با بیان اینکه  دو مطلب برجسته جزو دو برنامه محوری سال اینده کنگره شهدا در فارس قرار گرفته است، تصریح کرد: اولین زن شهیده فارس بانو باختر بیگدلی است که در سال ۴۲با شروع نهضت حضرت امام به شهادت رسید و دومین مورد اینکه در مدرسه عشایری شهید بهشتی ۹۲شهید از یک مدرسه بشهادت رسیده اند.
جانشین فرماندهی سپاه فجر یاداور شد: بسیج همیشه در همه عرصه ها تلاش میکند در حل کردن مشکلات مردم قدم های بزرگی بردارد و امیدواریم بتوانیم در خدمت رسانی به جامعه عشایری نیز پیشرو باشیم.
جمالی با اشاره به اجرای این رزمایش سراسری ابراز داشت: در این رزمایش جهادی ۱۱۰اکیپ فعال متشکل از ۳۳۰نفر در سطح استان جهت واکسینه کردن دامهای سبک به سراسر فارس اعزام‌میشوند که درسال گذشته تقریبا ۳میلیون و ۶۰۰هزار راس دام در اجرای این طرح واکسینه شده اند.
وی ادامه داد: اعزام گروههای جهادی در قالب تیم های پزشکی،  میزخدمت عشایری و دیدار با خانواده شهدا از دیگر اقدامات مجموعه بزرگ بسیج عشایر در کنار دیگر متولیان امور عشایر است.

 

انتهای پیام/

زرین‌کلاه