رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پویش ملی سلامت پیوست
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پویش ملی سلامت پیوست

همگام با اجرای پویش ملی سلامت با هدف سنجش دیابت و فشار خون بالا در جمعیت بالای ۱۸ سال کشور، رئیس دانشگاه….

 

 

همگام با اجرای پویش ملی سلامت با هدف سنجش دیابت و فشار خون بالا در جمعیت بالای ۱۸ سال کشور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با شرکت در برنامه غربالگری، به این پویش ملی پیوست.

به گزارش پگاه خبر، دکتر «سید وحیدحسینی» با اندازه گیری نمادین فشارخون خود و پیوستن به پویش ملی سلامت، ضمن تاکید بر اهمیت شناسایی و کنترل بیماری های فشار خون بالا و دیابت، از تمامی هم استانی ها خواست هر چه سریع تر به منظور تشخیص این دو بیماری، به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تشخیص و درمان دیرهنگام این دو بیماری می تواند منجر به عوارض جدی و کاهش کیفیت زندگی شود.

مسوول راشد حوزه سلامت استان فارس با اشاره به اهمیت پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و نقش موثر کارکنان بهداشت در این امر مهم گفت: همانگونه که در دوران مبارزه با کروناویروس، کارکنان حوزه بهداشت با غربالگری در امر پیشگیری از ابتلا به این ویروس خوش درخشیدند، در این پویش ملی نیز با غربالگری افراد بالای ۱۸ سال و بررسی سلامت این گروه هدف از نظر میزان قند و فشارخون، تلاش می شود تا جامعه‌ای سالم تر داشته باشیم.

انتهای پیام/