توجه به آموزش و پرورش و حل مشکلات آن باید اساسی و ریشه ای باشد
توجه به آموزش و پرورش و حل مشکلات آن باید اساسی و ریشه ای باشد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، گفت: آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین زیرساخت توسعه در استان باید مورد توجه قرار گیرد و این توجه باید اساسی و ریشه ای باشد لذا باید تلاش شود….

 

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، گفت: آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین زیرساخت توسعه در استان باید مورد توجه قرار گیرد و این توجه باید اساسی و ریشه ای باشد لذا باید تلاش شود تا مشکلات آموزش و پرورش حل شود.

به گزارش پگاه خبر، احمدعلی افکاری در دیدار با مدیر کل ومعاونین آموزش و پرورش استان،اظهار کرد:توسعه درکشوری که تکنولوژی دارد اتفاق نمی افتاد بلکه در کشوری اتفاق می افتاد که دانش آموزانی کنجکاو، فعال و خلاق وجود داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس افزود: توسعه هر کشور را نیروی انسانی اش محقق می کند بنابراین در کشوری که منابع زیرزمینی داشته باشد ممکن است رشد اتفاق بیفتد اما توسعه صورت نمی‌گیرد.

افکاری اذعان کرد: توسعه بدون نیروی انسانی امکان پذیر نیست لذا ما هرگونه مساعدتی را با آموزش و پرورش که لازم باشد خواهیم داشت.

وی گفت:اکنون بامحدویت اعتبارمواجه هستیم لذادر تخصیص اعتبارات چاره ای جز اولویت بندی طرح ها نداریم.

رئیس سازمان مدیریت و  برنامه ریزی استان فارس ادامه داد: رصد دقیق مشکلات گام اول تعامل و همکاری بین سازمانی است و در ادامه با توجه به بودجه های تخصیص یافته برنامه ها را با اولویت بندی اجرایی می کنیم.

وی گفت: نیاز سنجی دقیق در حوزه آموزش و پرورش در خصوص تراکم دانش آموزی و فضا های موجود موضوعی است که این سازمان از آموزش و پرورش انتظار دارد.

افکاری ادامه داد: اگر در جامعه مشکل فرهنگی داشته باشیم حل آن تنها در آموزش و پرورش امکان دارد.

رئیس سازمان مدیریت و  برنامه ریزی استان فارس اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین زیرساخت توسعه در استان باید مورد توجه قرار گیرد و این توجه باید اساسی و ریشه ای باشد لذا بایدتلاش شود تا مشکلات آموزش و پرورش حل شود.

وی افزود: در سال جاری با توجه به مشکلات آموزش و پرورش میزان اعتبارات پیش بینی شده برای این دستگاه نسبت به سال قبل بیش از دو برابر بوده است.

افکاری تصریح کرد: بر اساس مصوبات جلسات مشترک باآموزش و پرورش واداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در روزهای آتی و مصوبات شورای آموزش و پرورش ، ما جهت تخصیص اعتبارات برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: البته برنامه های اعتباری ما تنها به حوزه عمرانی محدود نمی شود بلکه برنامه های آموزش و پرورش در عرصه های مختلف در سطح ملی و استانی را پوشش خواهیم داد.

انتهای پیام/