بهره‌برداری پروژه آبنمای هوشمند موزیکال به‌عنوان پروژه‌ای مدنظر شهروندان در شیراز
بهره‌برداری پروژه آبنمای هوشمند موزیکال به‌عنوان پروژه‌ای مدنظر شهروندان در شیراز

آیین بهره‌برداری از آبنمای هوشمند و موزیکال دریاچه بوستان آزادی با استقبال شهروندان شیرازی و با حضور شهردار، رئیس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی این کلا‌ن‌شهر برگزار شد.

 

 

آیین بهره‌برداری از آبنمای هوشمند و موزیکال دریاچه بوستان آزادی با استقبال شهروندان شیرازی و با حضور شهردار، رئیس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی این کلا‌ن‌شهر برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر، آیین بهره‌برداری از آبنمای هوشمند و موزیکال دریاچه بوستان آزادی با استقبال شهروندان شیرازی و با حضور شهردار، رئیس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی این کلا‌ن‌شهر و مقامات شهرداری برگزار شد.

پروژه آبنمای هوشمند موزیکال یکی از پروژه‌های تفریحی و مدنظر شهروندان بود

شهردار کلان‌شهر شیراز در این آیین عنوان کرد: پروژه آبنمای هوشمند موزیکال یکی از پروژه‌های تفریحی و مدنظر شهروندان بود که در دریاچه بوستان آزادی با قدمت ۶۰ سال به بهره‌برداری رسید.

محمدحسن اسدی با بیان اینکه این آبنما طی سالیان گذشته به حالت نیمه تعطیل در آمده بود، گفت: در یک سال گذشته عملیات اجرایی مجدد آن به‌صورت شبانه‌روزی آغاز شد.

او همچنین پروژه احداث پارک آبی بزرگ‌مقیاس را یکی از خواسته‌های دیرینه مردم شهر شیراز عنوان و خاطرنشان کرد: این پروژه که در بزرگراه حسینی الهاشمی جانمایی شده، جزو پروژه‌های بی نظیر در کشور محسوب می‌شود.
شهردار کلان‌شهر شیراز با تأکید بر اهتمام شهرداری در خصوص پروژه پارک آبی، از انعقاد قرارداد اجرای پروژه باغ پرندگان در سال جاری نیز خبر داد.
اسدی در خصوص احداث آکواریوم بزرگ شیراز هم گفت: این پروژه در حال پیشرفت فیزیکی است.

او یادآور شد: اجرای پروژه تله‌کابین بزرگ شهر شیراز نیز در دستور کار است و به طور مستمر پیگیری آن انجام می‌شود.

شهردار شیراز ادامه داد: در بهمن‌ماه و هم‌زمان با فرارسیدن دهه فجر نیز یک بسته ۵۰هزار میلیارد تومان تعریف ‌شده که شامل ۲۰ هزار میلیارد تومان بهره‌برداری و ۳۰ هزار میلیارد تومان کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی است.

اجرای ۱۵ پروژه بزرگ در دستور کار است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم اظهار کرد: در دوره فعلی مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز اقدامات اجرایی به‌گونه‌ای است که در اذهان مردم ماندگار خواهد شد.

مسعود زارعی افزود: نظارت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به‌ویژه اعضای کمیسیون متبوع، حاکی از توجه متوازن مجموعه مدیریت شهری به امور مردم است.

وی گفت: تحقق این توجه متوازن بدین معناست که شهر شیراز در حال تبدیل به یک کارگاه سازندگی است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح بر این نکته که شأن مردم این کللانشهر بیش از خدمات فعلی است، گفت: در کمیسیون خدمات شهری اجرای ۱۵ پروژه بزرگ مهم و زیرساختی موردتوجه قرار گرفته تا در شورای ششم با همت مجموعه مدیریت شهری بتوانیم پاسخگوی اعتماد شهروندان باشیم.

زارعی با بیان اینکه شهرداری شیراز برنامه مصوب شورای شهر را اجرا می‌کند، تاکید کرد: در شرایط فعلی که اجرای کار عمرانی بسیار دشوار است، در تلاشیم خدمات شایسته به شهروندان ارائه شود.

اجرای پروژه آبنمای هوشمند دریاچه بوستان آزادی؛ گامی در راستای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نشاط افزایی و تفریح شهروندان

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، املاک و امور حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز نیز با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی پروژه آبنمای هوشمند بوستان آزادی این است که طراحی، تجهیزات و اجرای این پروژه کم‌نظیربا استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است، اظهار کرد: این موضوع باید در مدیریت شهری به شکل ویژه دیده شود.

 

افسانه خواست خدایی، نایب‌رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی عنوان کرد: علاوه بر امور خدماتی زیرساختی موضوعات نشاط افزایی شهروندان در صدر تصمیمات این کمیسیون قرارگرفته است.

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه یکی از درخواست‌های ویژهشهروندان این کلان‌شهر توجه بیشتر به تحول در حوزه زیباسازی و نورپردازی در سطح شهر است، گفت: با برنامه‌ریزی که در کمیسیونسلامت، محیط زیست و خدمات شهری از سال گذشته انجام داده‌ایم، بودجه‌های این بخش را در سال جاری چند برابر کرده‌ایم تا شاهد تحول در این حوزه در مدیریت شهری باشیم.

نایب‌رئیس کمیسیون خدمات شهری تصریح کرد: سیاست‌گذاری نورپردازی و زیباسازی بسیار زیادی در کمیته زیباسازی و فضای سبز در حال برنامه‌ریزی برای شهرداری و اجرا در سطح شهر شیراز است.
عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: آبنمای هوشمند بوستان آزادی بااعتباری بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال، یک پروژه کم‌نظیر در شهر شیراز و حتی کشور است که لایق شهروندان شیرازیاست.

خواست‌خدایی گفت: توجه به نشاط افزایی و تفریحات سالم در حوزه خدمات شهری؛ بخشی از نیازهای شهروندان است که در کمیته زیباسازی و فضای سبز شهری شورای اسلامی شهر به آن توجه ویژه‌ای شده است و آبنمای موزیکال شیراز ازنظر فناوری در سطح کشور منحصربه‌فرد است

آبنمای هوشمند دریاچه بوستان آزادی ازنظر فناوری در سطح کشور منحصربه‌فرد است
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز نیز در این آیین اظهار کرد: این پروژه از هشت سال پیش آغاز شد اما به دلایلی در یک بازه زمانی روند اجرایی آن متوقف شد و از سال ۹۸ بود که شروع مجدد اجرای پروژه به‌ویژه در دوره فعلی شهرداری در دستور کار قرار گرفت و طی یک سال پیشرفت پروژه از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد افزایش یافت.

حمید کشتکار افزود: مساحت دریاچه بوستان آزادی ۱۰ هزار مترمربع همراه با ۱۵ هزار متر کابل‌کشی ضد آب است که برای تجهیزات آن ۲۷۰ دستگاه چراغ و ۲۱۶ عدد المان نوری کنترل‌پذیر و ۱۳۳ دستگاه مخصوص پمپ آبنما تعبیه‌شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با اشاره به به‌کارگیری ۲۶ دستگاه فواره رباتیک در این آبنمای هوشمند، خاطرنشان کرد: به‌جرأت می‌توان گفت این آبنما ازنظر فناوری در سطح کشور منحصربه‌فرد است.

کشتکار اضافه کرد: آبنمای هوشمند موزیکال شهر شیراز بااعتباری بالغ‌بر ۳۵۰ میلیارد ریال اجراشده است.

اجرای یک هزار و ۹۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی، ۲۴ تابلو برق، مخزن ۶۰ هزار لیتری برای ذخیره آب ورودی، اجرای دیواره و عایق سازی کف دریاچه به جهت عدم نفوذ آب و سیستم کلرزنی خودکار از دیگر مشخصات فنی آبنمای هوشمند موزیکال بود که رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز به آن‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/