عملیات اجرایی بخشی از محور خرامه – ارسنجان – سعادتشهر آغاز شد
عملیات اجرایی بخشی از محور خرامه – ارسنجان – سعادتشهر آغاز شد

عملیات اجرایی ۱۸ کیلومتر از راه اصلی خرامه – ارسنجان – سعادتشهر و همچنین کمربندی شهر ارسنجان با اعتباری افزون بر ۷۷۲ میلیارد تومان آغاز شد.

 

عملیات اجرایی ۱۸ کیلومتر از راه اصلی خرامه – ارسنجان – سعادتشهر و همچنین کمربندی شهر ارسنجان با اعتباری افزون بر ۷۷۲ میلیارد تومان آغاز شد.
به گزارش پگاه خبر، مدیر کل راه و شهرسازی فارس، در این مراسم گفت: یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی استان را می توان همین محوری دانست که از سمت جنوب کشور و شهرستان های لار و جهرم به خرامه، ارسنجان و سعادتشهر می رسد و برای شهر شیراز نیز می تواند به عنوان یک محور کمربندی عمل کند.
محمود رضا طالبان افزود: با توجه به اهمیت آن، این پروژه در سفر اخیر رییس جمهور به استان به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت دار مطرح و اعتبارات مناسبی نیز برای آن در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: طول این محور حدود ۱۶۰ کیلومتر است که تاکنون ۸۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و حدود ۱۵ کیلومتر دیگر آن نیز که در منطقه خرامه قرار دارد در حال اجرا است.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس اظهار کرد: این پروژه شامل کمربندی ارسنجان، کمربندی سعادتشهر و دوربرگردان روستای خوبریز و پل علی آباد که سال ها متوقف مانده بود می شود و امیدواریم همگی آنها به سرعت اجرا شوند.
طالبان، میانگین سالانه ساخت بزرگراه و راه اصلی در فارس تا قبل از شروع به کار دولت سیزدهم را ۱۰۴ کیلومتر برشمرد و افزود: این در حالی است که در دولت سیزدهم این میانگین به عدد ۲۰۸ کیلومتر رسیده است.
وی ادامه داد: در سفر دوم رئیس جمهور و هیات دولت به فارس، علاوه بر پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، با حضور وزیر محترم راه و شهرسازی شاهد افتتاح ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه نیز در این استان بودیم.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: پروژه های راهسازی در استان در شرایطی در حال اجرا است که در استان با موانعی همچون محدودیت منابع، بدهی ۳۳۹ میلیارد تومانی به پیمانکاران و کمبود قیر نیز مواجه بودیم اما اجازه ندادیم که هیچ پروژه‌ای متوقف شود.
طالبان افزود: راه محور توسعه است و هر کجا که راهی اجرا شود توسعه نیز ایجاد خواهد شد و ما در استان فارس می کوشیم که با تلاش و کوشش مضاعف عقب ماندگی های گذشته در حوزه راهسازی را جبران کنیم و در این مسیر به سرعت پیش رویم.
انتهای پیام/