نشست مشترک مسئولان قضایی فارس و مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان برگزار شد
نشست مشترک مسئولان قضایی فارس و مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان برگزار شد

رئیس کل دادگستری استان فارس در این نشست مشترک با اشاره به اهداف اولیه ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و برون سپاری برخی از خدمات در جهت رضایتمندی مراجعان از توسعه این دفاتر در استان و ارائه….

 

 

رئیس کل دادگستری استان فارس در این نشست مشترک با اشاره به اهداف اولیه ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و برون سپاری برخی از خدمات در جهت رضایتمندی مراجعان از توسعه این دفاتر در استان و ارائه خدمات تخصصی آن خبر داد.

به گزارش پگاه خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در جمع مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان فارس با تأکید بر اینکه تحقق بخش عمده ای از عدالت الکترونیک در قوه قضاییه بر عهده شماست گفت: تطبیق ارائه خدمات قضایی توسط شما با اهداف اولیه شکل گیری این دفاتر، زمینه رضایتمندی مردم از ارائه خدمات قضایی و دستیابی به اهداف و سیاست های قوه قضاییه در این بخش را در بر دارد.

وی کاهش مراجعات فیزیکی به مراجع گوناگون قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده ها، کاهش دادخواست ها و شکوائیه های ناقص ، صرفه جویی در وقت گروه های هدف و شفاف سازی فرایند های رسیدگی عنوان کرد و ضمن تشریح روند دستیابی به این اهداف گفت: ارزیابی های مستمر با استفاده از کارشناسان خبره در دستور کار مجموعه قضایی استان است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس همچنین به اهمیت امر آموزش عوامل فعال در دفاتر در راستای تسهیل ارائه خدمات به مراجعان اشاره و خاطر نشان کرد: معاونت فناوری اطلاعات داگستری‌ فارس زمینه این آموزش مستمر و مداوم را فراهم کرده است اما لازم است کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز به روز رسانی اطلاعات ‌و آگاهی مدیران و عوامل اجرایی دفاتر را در اولویت قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نظارت جدی و مدون بر دفاتر را از جمله برنامه های اولویت دار دیگر دادگستری استان در حوزه دفاتر خدمات قضایی ذکر کرد و افزود: نظارت مدون و قانونی معاونت فناوری اطلاعات داگستری نافی نظارت های صنفی و دورن مجموعه ای کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیست ، بنابراین مسئولین کانون باید توجه فراوانی به امر سلامت دفاتر داشته باشند.

این مقام ارشد قضایی استان، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را جزئی از بدنه دستگاه قضایی در راستای تسهیل خدمت رسانی به مراجعان خواند و تأکید کرد: همه حساسیت های نظارتی، انضباطی، حفاظتی و آموزشی دادگستری استان مشمول دفاتر نیز می شود.

گفتنی است در این جلسه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز ، معاونین قضایی دادگستری استان، نماینده روسای حوزه های قضایی استان، مسئول کانون سردفتران استان و جمعی دیگر از نمایندگان مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به طرح دیدگاه ها و مشکلات پرداختند.

معاون قضایی و فناوری اطلاعات دادگستری استان نیز در این جلسه ضمن برشمردن برخی چالش ها به جمع بندی دیدگاه ها در راستای حل مشکلات فی مابین پرداخت .

علی مؤمن حسین پور از ادامه برگزاری این جلسه در مناطق مختلف استان به لحاظ گستردگی استان فارس خبر داد و تصریح کرد: توسعه دفاتر و خدمات الکترونیک قضایی در سطح استان متناسب با توسعه حوزه های قضایی در دستور کار است.

وی خاطر نشان کرد با نظر معاونت فناوری قوه قضاییه ارائه خدمات قضایی در این دفاتر نیز افزایش خواهد یافت که این موضوع هم اکنون در سطح کلان در دست بررسی های کارشناسی است.

گفتنی است هم اکنون ۸۳ دفتر و باجه خدما‌ت الکترونیک قضایی در سطح استان فعال می باشد و زمینه تسهیل ارائه ۱۲ خدمت قضایی را فراهم کرده است.

انتهای پیام/