تکذیب و توضیح خبر عزل شبانه مدیر مسئولیت پذیر؛  تغییر مدیر کل دامپزشکی فارس یک تصمیم مدیریتی بوده است
تکذیب و توضیح خبر عزل شبانه مدیر مسئولیت پذیر؛  تغییر مدیر کل دامپزشکی فارس یک تصمیم مدیریتی بوده است

در پی انتشار خبری تحت عنوان ورود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن ذرت فاسد به استان فارس و عزل یک مدیر مسئولیت پذیر!!! از سوی خبرگزاری‌ بسیج دانشجویی و باز نشر آن در برخی از خبرگزاری ها من جمله فارس و تسنیم در تاریخ شانزدهم آبان ماه ۱۴۰۲، روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس….

 

 

در پی انتشار خبری تحت عنوان ورود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن ذرت فاسد به استان فارس و عزل یک مدیر مسئولیت پذیر!!! از سوی خبرگزاری‌ بسیج دانشجویی و باز نشر آن در برخی از خبرگزاری ها من جمله فارس و تسنیم در تاریخ شانزدهم آبان ماه ۱۴۰۲، روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ضمن تکذیب این خبر، به منظور تنویر افکار عمومی خواستار درج این مطلب در آن رسانه‌ها شد.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، ضمن تائید ورود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن ذرت وارداتی از بندر شهید رجایی استان هرمزگان که پیش از ورود، آلودگی و فساد آن اعلام و با دستور دستگاه قضایی استان مذکور در اوایل تیر ماه گذشته به انبار اداره کل پشتیبانی امور دام استان فارس در منطقه اکبرآباد شهرستان شیراز منتقل و بر اساس مستندات مکتوب پشتیبانی امور دام کشور بر مصرف صنعتی جهت الکل سازی آن و عدم استفاده در خوراک دام و طیور تاکید شده است، شدیداً و قویا خبر عزل مدیرکل دامپزشکی استان فارس را به دلایل ذکر شده در خبر انتشار یافته تکذیب نموده و از رسانه‌های محترم انتظار دارد به جهت جلوگیری از تشویش اذهان عمومی پیش از نشر هر خبر ابتدا صحت و سُقم خبر واصله را بررسی و پس از تائید باز نشر نمایند.

علی ایحال به جهت روشنگری و تنویر افکار مردم عزیز و شریف به استحضار می‌رساند:

۱. با توجه به قانونی بودن حمل و ذخیره سازی محموله های ذرت و دستور مقام قضایی استان هرمزگان هیچ گونه کشف یا اقدام پلیسی در این خصوص رخ نداده است و تا کنون محموله های ذرت ذخیره سازی شده، در انبار اکبر آباد اداره کل پشتیبانی امور دام استان فارس برای هیچ نوع مصرفی مورد استفاده قرار نگرفته است و همچنان به صورت جداگانه در حال نگهداری و انجام روند اداری برای تحویل به کارخانجات الکل سازی می باشد.

۲. در تاریخ سی ام خرداد ماه ۱۴۰۲ طی نامه مدیر کل محترم بازرگانی داخلی شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور به اداره کل پشتیبانی امور دام استان فارس اعلام می گردد تا نسبت به ثبت آدرس انبار اکبر آباد در سیستم cms (سیستم درخواست ارسال کالا) در اسرع وقت اقدام و تاکید می شود که جهت مصرف صنعتی به صورت جداگانه ذخیره سازی شود.

۳. در تاریخ سی و یکم خرداد ماه ۱۴۰۲ مدیر کل محترم پشتیبانی امور دام استان فارس به مدیرعامل شرکت توسعه بهینه سازی مبتکران (پیمانکار انبار مذکور) اعلام می‌نماید که ذرت فوق با مصرف صرفا صنعتی جداگانه دپو و ذخیره سازی شود تا توزیع آن با مجوز دفتر مرکزی اعلام گردد.

۴. حسب درخواست معاون محترم بخش بازرگانی داخلی پشتیبانی امور دام کشور و با توجه به حساسیت موضوع، امنیت غذایی، سلامت تولید و نیز ضرورت توجه به جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال در تاریخ دهم تیر ماه ۱۴۰۲ سه نمونه برداری از محموله مذکور توسط مدیر کل پشتیبانی امور دام فارس به آزمایشگاه نوآوران کاشف شهر راز ( آزمایشگاه مرجع ) ارسال می‌شود.

۵. در تاریخ بیست و هفتم تیر ماه ۱۴۰۲ نتایج آزمایشات مذکور از ذرت وارداتی توسط اداره کل پشتیبانی امور دام استان فارس به دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان شیراز اعلام و درخواست دستور اخذ آزمایش مجدد توسط اداره کل دامپزشکی استان فارس می شود.

۶٫ مدیر کل سابق دامپزشکی استان فارس در پاسخ به استعلام مورخ چهاردهم مرداد ماه ۱۴۰۲ دستگاه قضایی طی نامه مشروحی همان روز اعلام می نماید از نظر آن اداره کل محموله ذرت قابلیت مصرف دامی را ندارد.

۷٫ در بند هفت مطالب درج شده چنین ذکر شده است که” شنیده‌های موثق و متعدد حاکی از آن است، اداره کل جهاد کشاورزی به دنبال توجیه استفاده از ۱۱۵۰۰تن ذرت فاسد به عنوان خوراک طیور بوده است.” این در حالی است که سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با توجه به اینکه متولی تولید غذا و امنیت غذایی مردم شریف این استان است، برخورد با هر گونه سهل انگاری یا قصور احتمالی در این خصوص را جزو مطالبات جدی خود قلمداد می نماید در همین راستا اداره کل پشتیبانی امور دام استان فارس نیز در مکاتبات خود با دستگاه های نظارتی بر سه مطلب مهم سلامت تولید، امنیت غذایی و حفظ حقوق بیت المال تاکید نموده است.

۸ . با توجه به موارد فوق الذکر چگونه ممکن است تغییر یک مدیر آن هم مدیرکلی که از نظر ساختار سازمانی جزو یکی از دستگاه‌های وابسته به سازمان جهاد کشاورزی می‌باشد و حتما می‌بایستی مقام ارشد آن دستگاه در ستاد کشور به عنوان معاون محترم وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور نظر بدهند، شبانه صورت گرفته باشد؟! چگونه عزل یک شبه‌ بوده است که در نهایت احترام و حفظ کرامت انسانی، مراسم تکریم و معارفه‌ای انجام شد که تقریباً تمام سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی تکمیل می شود، معاون رئیس سازمان دامپزشکی کشور حضور می یابد و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در این سازمان، معاونین، تعدادی از مدیران ستادی و دستگاه‌های وابسته، جمعی از تولید کنندگان دام و طیور و صاحبان صنایع نیز حضور داشته باشند!!!

در پایان روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ضمن تکذیب مجدد و رد تمامی ادعا های مطرح شده؛ از مقامات ارشد قضایی استان مجدانه درخواست بررسی، پیگیری دقیق موضوع و برخورد با هر گونه مفسده در این خصوص را تقاضا می نماید.

همچنین تاکید می شود این سازمان به چهار چوب و ساختار سازمانی عقیده راسخ دارد و به آن پایبند است. حفظ، صیانت و ارتقای سلامت غذای تولیدی توسط تولید کنندگان بخش کشاورزی این استان را مهم ترین راهبرد خود می داند و در این خصوص به هیچ عنوان مسامحه نمی نماید و تغییر یکی از مدیران استانی پس از سه سال و نیم تصدی مسئولیت را به هیچ عنوان عزل نداسته بلکه یک تغییر مدیریتی در جهت ارتقاء بهره وری در مجموعه و ارائه خدمات بهتر به جامعه زحمتکش ذی نفعان آن دستگاه می داند.

انتهای پیام/